Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-12-11 14:22:47 följande:
    App-jäkeln verkar ha fel - har fått två negativa test och dessutom lite rosa flytningar... Undrar om det är albylen som spökar för mig - en månad när jag körde med albyl från efter äl så fick jag mens på 9 DPO?! Och nu är jag på 9 idag och det känns som jag ska få mens. Undrar om jag har tvärtom - att mitt blod redan är tunt och att albylen inte gör någon nytta alls för min del... Jag ska köra a natural nu framöver, inte hålla på och mixtra mer tror jag...
    Ni som kollat TSH - hur lång tid har det tagit innan ni fått provsvaren?

Clementine och Tea time - jag tror att det är just det där, både jag och TT har ju fått positivt någon gång och man går och känner efter "känns det inte som då?" och så vill man testa - och man vet hur tidigt man kunde testa, även innan BIM... Jag börjar på 8 DPO och testar ett par gånger fram till BIM (på 12 DPO).
    Clementine - hur var det - har ni blivit utredda...?

Saftis - jag har ingen karaktär... Hur känns det INTE för dig då...?
    Bra försök ;)
  • Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2011-12-12 21:40:37 följande:
    Hej alla goingar där ute, jag var tvungen att ta en paus ifrån tråden, inget personligt mot någon men blev nog lite nedstämd och nojjig någonstans runt alla sköldkörtelnivåer osv. Detta plus all stress på jobbet gjorde att jag inte har hunnit uppdatera mig ordentligt men nu tror jag att jag har någorlunda bra koll på läget. Ni får dock gärna uppdatera mig om jag är helt galet ute. BIM idag, ingen tant men inte heller +. Räknade med en cykel på 30 dagar men är livrädd för upprepning från förra månaden, då mensen dök upp på dag 34. Nåja, bara att vänta och se. Symptom? Ja, så klart! Har mått väldigt illa från och till, vilket oroar mig då jag inte gjorde det sist, men illamåendet är ibland så pass starkt att jag inte kan ha hittat på det själv. Ömma bröst - check, molvärk i livmodern - check. Ibland kommer det lite stickningar både från livmodern (?) och äggstockarna. Men vi får se. Har ätit bidrottningsgelé fr.o.m ÄL och kanske beror alla dessa symptom på det? Någon som har erfarenhet av bidrottningsgelé? 

Alla som nyligen fick sin tant: Hemskt ledsen tjejer, förstår er besvikelse! Det var ju nu i december det skulle hända, den magiska månaden! Hoppas att ni istället får börja nyåret med ett plus

Villnu: Underbara nyheter som vi behövde i denna tråd! Grattis till plusset, hoppas dina gravidbaciller sprider sig fint till oss andra

NICU: Du är säkert gravid jag kände inget sist jag plussade heller, var övertygad om att jag skulle få mens och blev jätteförvånad när jag fick ett plus istället

Clementine: Det är en liten spermie som behövs. Ägget kan ju vara sent också, hoppas det har tagit sig

Millan: Hur går det för dig? Har ni fått tid för IVF eller väntar ni fortfarande?

Maria: Hoppas tanten håller sig borta för dig, några dagar kvar ju Håller med dig om att man går och jämför symptomen med hur det var när man var gravid, vilket i sig är konstigt eftersom alla graviditeter kan se olika ut (även de egna) men man vill ju så gärna

Jojjo: Jaha, då kanske jag också är gravid, är hur tankspridd som helst Jag känner inte alls igen mig i det du skriver, kände mig i princip som vanligt (bortsett från svullnaden/uppblåsheten i magen). Brösten kändes precis som vid/före mens, å andra sidan kanske det spelar in om man har stora eller små och hur mycket de växer? Hur mår du annars?

DubbelA: Tråkigt det inte blev nåt för er

TeaTime: Håller med dig om testandet, är också alldeles för nyfiken och klarar aldrig av att hålla mig. Just den här månaden när jag hade lovat mig själv så pushade maken istället på att jag skulle testa, så klart är jag inte så svårövertalad. Men… ska inte köpa fler billiga tester, från och med nu skall jag köpa test när tanten är försenad så det så (undrar just hur många dagar det dröjar innan jag är inne på testlagret.se igen och klickar hem ett 10- eller till och med 20-pack med tester nästa gång )

Kaprifolen: Jag är nog skenis ;) skriver som Irmelie. Sist jag blev gravid så kände jag som om ÄL-symptom aldrig egentligen släppte utan bara fortsatte fram till BIM (och efteråt) 

Saftis: Du är då verkligen en järnlady som aldrig testar före BIM, vilken förebild! 

Råttis, Polaris + andra nyplussade: Hur mår ni? Något nytt?

Många har BIM nästa vecka ser jag, någon som känner något extra tydligt den här gången? 

Kul att se dig igen! Håller tumme för att det inte blir någon tant för dig!
    Och du... inte känner jag efter heller... visst är jag super woman (eller ljuger för mig själv...moi?), he, he...
  • Saftmedbulle
    villnu skrev 2011-12-13 06:37:01 följande:
    Marsflickan: Tack! Gnuggar mig mot telefonen för att sprida lite basilusker!
    Hmm, ser det där framför mig... ser lite kinky ut, faktiskt (men tar tacksamt emot bacillerna).
  • Saftmedbulle
    Smiley skrev 2011-12-13 20:28:52 följande:
    Jag tror jag hade ett TSH på ca 13 då jag fick mitt MF. Nu ligger jag på 2,03.

Imorgon åker jag till UAS för äggplock. Wish me luck! :)
    Good luck!
  • Saftmedbulle
    Råttentottan skrev 2011-12-14 10:31:04 följande:
    VUL i morse, fick se starka hjärtslag och den mätte 12.5 mm. Sattes till 7+4 (7v 4dgr) ung, dvs 2 dagar före, stämmer med hur testerna legat litet före hela tiden. Vi är världens lyckligaste nu!
    Skönt! Grattis!
  • Saftmedbulle

Flyttar fram listan... hemskt spännande nu med alla BIM-brudar...

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar. {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

November
    29 - villnu (första försöket)

December
    6 - Dansarkicki (försök 30+, MA maj -11, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)
    17 - Kiyona (försök 11, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    17 - Jezza80 (försök nr12) ÄL ca 2-4/12
    17 - Saftochbulle (försök nr 15, 3mf tidigare)
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011)
    18 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 4 dec, försök nr 9, första m Pergo)
    20 - Lilysweet (2a försöket)
    22 - Clementine (ca 20e försöket)
    31- DubbelA (ÄL ??, försök ca 16)
    31- mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari
    5 - kristin10 (försök nr 4)
    5-9 - Tea Time (försök 11, MF på försök 1 och 8)
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)

IVF
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Jojjo 55: BF 6 aug (försökt i ca 1 år, 1:a försöket med IVF/ICSI)

• Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2011-12-15 18:24:31 följande:
    Nicu+ Kaprifolen: Klart tanten håller sig borta Nu jäklar skall vi plussa!

Ego: Än så länge har hon inte dykt upp, den fasansfulla tanten, är det samma imorgon bitti så tänker jag testa. Hoppas hoppas! Dessutom så vill jag inte få mens över helgen när jag är hos syrran och hälsar på!
    Vi vill ha stim!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-12-15 22:07:16 följande:
    Saftis - jag har varit i Tyskland och kom precis hem - ingen mens än, men heller inget plus, och nu har jag ont i magen som vid mens...
    Fick dessutom provsvaren från när jag var på hälsoundersökningen - alla provsvar är med utom TSH!! Jäkla antiklimax!! Har mailat dem och ber dem återkomma med det också, asap!

Hade ett riktigt breakdown på maken innan jag åkte också - stod och skrek och tårarna sprutade, blev så trött på hela grejen och känner mig ensam i det - det är jag som läser på, tempar, testar, går på hälsoundersökningar, tar initiativ till remiss, föreslår att vi annars ska försöka med en undersökning privat osv osv... Hans ursäkt - att han försöker väga upp min gräva-ner-mig-och-läsa-allt med att inte göra någonting... Suck, fy fasiken vad det här tar på en!

Grattis Råttentottan!
    Pepp, pepp! Låter ju inte så roligt att vara ensam om bebisverkstaden (kanske bara känns så?)... Jag hoppas att tanten inte dyker upp hos dig!
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-12-17 08:31:50 följande:

Nu är det himlans spännande här i tråden, håller tummarna som en toka för att det ska bli lite ++++ nu!!!

Karlar...ja dom får man spatt på ibland...suck! Men jag tror inte dom vill illa...dom bara fattar inte... 

Nä, precis... De bara ÄR sådana (fast de är ju söta oxå ;)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet