Marsflickan80 skrev 2011-12-12 21:40:37 följande:
Hej alla goingar där ute, jag var tvungen att ta en paus ifrån tråden, inget personligt mot någon men blev nog lite nedstämd och nojjig någonstans runt alla sköldkörtelnivåer osv. Detta plus all stress på jobbet gjorde att jag inte har hunnit uppdatera mig ordentligt men nu tror jag att jag har någorlunda bra koll på läget. Ni får dock gärna uppdatera mig om jag är helt galet ute. BIM idag, ingen tant men inte heller +. Räknade med en cykel på 30 dagar men är livrädd för upprepning från förra månaden, då mensen dök upp på dag 34. Nåja, bara att vänta och se. Symptom? Ja, så klart! Har mått väldigt illa från och till, vilket oroar mig då jag inte gjorde det sist, men illamåendet är ibland så pass starkt att jag inte kan ha hittat på det själv. Ömma bröst - check, molvärk i livmodern - check. Ibland kommer det lite stickningar både från livmodern (?) och äggstockarna. Men vi får se. Har ätit bidrottningsgelé fr.o.m ÄL och kanske beror alla dessa symptom på det? Någon som har erfarenhet av bidrottningsgelé?
Alla som nyligen fick sin tant: Hemskt ledsen tjejer, förstår er besvikelse! Det var ju nu i december det skulle hända, den magiska månaden!

Hoppas att ni istället får börja nyåret med ett plus
Villnu: Underbara nyheter som vi behövde i denna tråd! Grattis till plusset, hoppas dina gravidbaciller sprider sig fint till oss andra
NICU: Du är säkert gravid
jag kände inget sist jag plussade heller, var övertygad om att jag skulle få mens och blev jätteförvånad när jag fick ett plus istället 
Clementine: Det är en liten spermie som behövs. Ägget kan ju vara sent också, hoppas det har tagit sig 
Millan: Hur går det för dig? Har ni fått tid för IVF eller väntar ni fortfarande?
Maria: Hoppas tanten håller sig borta för dig, några dagar kvar ju
Håller med dig om att man går och jämför symptomen med hur det var när man var gravid, vilket i sig är konstigt eftersom alla graviditeter kan se olika ut (även de egna) men man vill ju så gärna
Jojjo: Jaha, då kanske jag också är gravid, är hur tankspridd som helst
Jag känner inte alls igen mig i det du skriver, kände mig i princip som vanligt (bortsett från svullnaden/uppblåsheten i magen). Brösten kändes precis som vid/före mens, å andra sidan kanske det spelar in om man har stora eller små och hur mycket de växer? Hur mår du annars?
DubbelA: Tråkigt det inte blev nåt för er 
TeaTime: Håller med dig om testandet, är också alldeles för nyfiken och klarar aldrig av att hålla mig. Just den här månaden när jag hade lovat mig själv så pushade maken istället på att jag skulle testa, så klart är jag inte så svårövertalad. Men… ska inte köpa fler billiga tester, från och med nu skall jag köpa test när tanten är försenad så det så (undrar just hur många dagar det dröjar innan jag är inne på testlagret.se igen och klickar hem ett 10- eller till och med 20-pack med tester nästa gång
)
Kaprifolen: Jag är nog skenis ;) skriver som Irmelie. Sist jag blev gravid så kände jag som om ÄL-symptom aldrig egentligen släppte utan bara fortsatte fram till BIM (och efteråt)
Saftis: Du är då verkligen en järnlady som aldrig testar före BIM, vilken förebild!
Råttis, Polaris + andra nyplussade: Hur mår ni? Något nytt?
Många har BIM nästa vecka ser jag, någon som känner något extra tydligt den här gången?
Och du... inte känner jag efter heller... visst är jag super woman (eller ljuger för mig själv...moi?), he, he...