Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack Maria! Jo, jag försöker att inte känna efter för mycket. Progesteronet jag tar kan ge graviditetssymptom. Det jag känner är att jag är hård i magen, vilket för mig är ett graviditetssymptom. Hade det varit en vanlig befruktning hade testdagen varit på måndag (BIM), men klinikerna ger alltid ett senare testdatum, på fredag i mitt fall. Så jag tänkte vänta med att testa tills fredag. 

Ett av mina ägg är fruset och friskt! Så misslyckas vi nu kan vi förhoppningsvis sätta in det. 

Sen igår är jag en ärbar kvinna iallafall. Vi gifte oss vid Siljans strand! Det var fint! Vädret var ok, men lite molnigt, fast varmt. Sen gick vi ut på kvällen och åt middag.

Vi är rätt överens om att den största omställningen är att ha ringar, vi är båda ovana, hi,hi..

Millan 

• Kattflickan

Hejsan! Släkten vet inget än! Jag ska berätta det i början av veckan. Sen åker vi till Frankrike.

Jag hoppas också det funkar den här gången, men jag vågar knappt tänka tanken. Vi får se helt enkelt.

Millan

• Kattflickan

Hejsan,

Tack för alla gratulationer. Imorgon åker vi till Frankrike, men jag tar med gravtest och testar på fredag. Men ni hör nog inget mer av mig förrän i nästa vecka.

Jag hade stark mensvärk igår, men ingen mens kom. Idag är det bättre. Flytningarna har ökat så jag springer oroligt på toa hela tiden för att kolla att det inte är mensen.

Brösten ömmar lite till och från och magen är uppblåst. Men det kan vara effekt av progesteronet.

Ha det så bra tjejer!

Millan

• Kattflickan

Saftis: Grattis till din dotter. Jag hoppas de hittar vad som är fel på dig och att det är lätt att åtgärda. Hemskt! Jag hade börjat fundera över varför du inte skrivit nåt på ett tag. Ta hand om dig! Kram!

Jag är gravid! Iallafall enligt gravtestet som var starkt positivt i fredags. Har fått en del känningar också. Det beror säkert på er tumhållning. Nu ska jag försöka ta en dag i taget. Idag är jag gravid, imorgon vet jag inte hur det är, men just nu är jag gravid iallafall.

Millan

• Kattflickan

Tack allihopa!!!! Ni är så snälla! Jag gjorde ett andra gravtest idag och innan jag la ner testet fanns ett tydligt streck som var starkare än kontrollstrecket! Efter 5 minuter tog jag en bild och mitt teststreck är betydligt starkare än kontrollen.  I fredags var mitt streck lite svagare än kontrollen så hcg nivån har ökat iallafall. Nu behöver jag inte testa mer! Jag är på 5+1 idag. 

Har haft lite molvärk i magen och lite ont i ryggen men nu har det gått över. Nu börjar oron. Har haft betydligt mer molvärk/växtvärk hittills än under tidigare graviditeter. Men det har ju bara gått en vecka sen BIM. Bara att vänta och se.

Millan

• Kattflickan

Ja, i vecka 8brukar det göras VUL vid IVF, men Reproduktionscentrum öppnar inte förrän en vecka in i augusti. Min vanliga Gyn har också stängt, så jag får vänta tills vecka 9. Ja Ernlia, man får utgå ifrån att det ser bra ut. Jag har inte blödit nåt och då får man förutsätta att det är ok.

• Kattflickan

Saftis: Skönt att höra att er flicka mår bra!

Det är också bra att din fot känns bättre. Är det inte ett bra tecken att de inte hittat något på dig? Vad var det som indikerade en tumör?

Måste kännas bra att få komma hem, jag håller mina tummar för att det ska visa sig att du är frisk!

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Maria: Jag tog tempen igår för jag misstänker urinvägsinfektion, de ska odla mitt prov på vårdcentralen jag får svar på måndag. Jag känner mig inte sjuk, men det sved lite igår morse när jag kissade. Men, min temp var 37.1 grader. Först tänkte jag att jag kanske har lite feber, fast jag inte känner mig sjuk alls. Sen kom jag på att vid graviditet höjs väl tempen ca 0,5 grader, vilket stämmer för mig. Har för mig att du sagt det iallafall?

Det har inte svidit idag, så jag hoppas det inte är UVI.

• Kattflickan

Saftis: Hoppas du snart får besked från sjukhuset vad som är fel och att det går att åtgärda. Förstår att det är mycket med den lilla nu och det hjälper ju inte att du oroar dig över din egen hälsa. Hoppas du kan njuta lite av att vara mamma iallafall.

Hej Jojjo! Hur är det med dig? Har ni funderat på någon fler IVF? Du hade funderingar över om det kunde vara dina ägg som hade dålig kvalitet? Har du hört talas om hormonet dhea? Det sägs förbättra äggkvaliten.

Jag går hela tiden och oroar mig över att få missfall. Är i vecka 7 nu. Ingen gynekolog öppnar innan jag är i vecka 9, så jag får vänta på VUL.

Millan

• Kattflickan

Saftis: Jag hoppas verkligen att de hittar vad som är fel. Jobbigt att du mår dåligt och förstår att det är frustrerande. Det kan inte vara någon sjukdom som triggats av graviditeten? En kollegas dotter fick en ovanlig sjukdom i samband med graviditeten som satte sig i ögonen och lungorna.

Jojjo: Det är bra att du verkligen funderar över om du verkligen vill ha barn. Om det är så att det är vad du vill så kommer du komma fram till det. Jag hann bli så less över att leva i det jäkla barnlöshetsträsket att jag inte hade några förhoppningar inför den här Ivf'en. Så jag förstår att du är less. Men nu verkar det ha funkat för mig. Fick se hjärtat slå på ett VUL idag.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet