Vi över 30 som längtar efter första barnet
Till mig sa de att jag skulle få ÄL om fem-sju dagar pga äggblåsan, så hoppas verkligen det!
Efter ett besök på the ladiesroom kan jag konstatera att jag har haft en liten beige/brun flytning... får väl utgå ifrån att det är spottings (har bara haft det en gång tidigare). Inte kan väl ägget fästa så sent som ÄL plus 12, bim minus 4?
Man har ju en miljon frågor...kanske dom borde starta upp en fertiitet/dagarna innan bim/kroppen kurs på universiteten. Jag skulle lätt sitta där
Jag är så övertygad om att det inte har blivit något nu heller så jag korkade precis upp en flaska rödvin som tröst (och som gottis till kycklinggrytan vi äter i kväll). Sen tänker jag dricka massor av bubbel i morgon!
Önskar alla fina girlisar här i tråden ett härligt GOTT NYTT ÅR!!!
Jäfflar vad här ska plussas och komma bebisar 2011!
Kram till er!
God fortsättning!
Här kom mensen igår, en dag för tidigt. Skönt att den kom igång för den här månadens PMS var inte att leka med, vare sig det fysiska eller psykiska. Så nu får jag sätta mina förhoppningar till januari.
ÄNGLABITCH: Grattis i massor, härligt!!!!
16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
31 -- Bäbis201008 ÄL 14-15 dec (försök nr 5)
Januari
1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
2 -- Sanna77 ÄL 22 dec (försök nr 4)
2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
3 -- MariaF79 ÄL 23 dec (försök nr 4)
8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
Uppsara (sjätte försöket)
14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
18 -- Irmelie ÄL 2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
27 -- SannaK ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
29 -- Daniela01 ÄL 15 jan
29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Inna: BF augusti (5:e försöket)
Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
Ernilla... jag tycker absolut att du ska gå till bm och kolla upp det!!! För ngt måste det ju betyda när strecket blir så där mkt starkare!!! OJ vad jag ska hålla tummarna nu!
Johoooo! Stort Grattis till Sanna!!!! Och Ernilla, wow nu hålls här tummar i massor och jag är säker på att allt är som det ska... heja heja!!!
Varit borta ett par dagar och haft det mys... ÄL borde vara om en vecka så vi börjar ladda nu
EGO: heldepp och urfunktion. Blev utförsäkrad i höstas och igår fick jag veta att dem har nollat min sgi så nu står jag helt utan inkomst. Försöker hitta ork att lägga in en överklagan men man känner sig rätt liten.
SÅ besviken och orolig för framtiden.
Är mitt uppe i ägglossning och vet inte om jag ska våga fortsätta försöka bli gravid. vi går ju runt med sambons inkomst men ändå...en bebis innebär mkt utgifter. Sambon vill köra på...
Har ett läkarintyg från december 2010 som sätter min arbförmåga till 0 och efter avslutad arbetslivsintro på arbförmedlingen sa dom att jag inte ska vara hos dem eftersom jag är helt oförmögen att arbeta och ändå finns det ingen ekonomisk hjälp att få.
För socialbidrag måste man, enligt vad dom har sagt till mig, vara aktivt arbetssökande....ngt två instanser alltså säger att jag inte kan.
Vet varken in eller ut
Tack för er omtanke!
Jo vi kör på med projekt bebis. Glad gubbe i onsdags men då var jag så sänkt så det blev mys igår i stället...hade sex i måndags också. Så vi har väl inte prickat in ÄL så jättebra denna månad.
Ang flytningar innan mens. Mina börjar tillta veckan innan och då är dem ganska ljusa sedan mörknar dom på till det att mensen kommer. Den gången jag var gravid (mf) fortsatte flytningarna att vara ljusa, nästan vita innan jag plussade.
KRAM till alla som fått mens!!!
Jag har inte bim förrän nästa vecka men börjar redan nu känna den sedvanliga PMS.en