ceke skrev 2011-01-05 11:53:14 följande:
Åhh, en läkare ringde precis och hon va super att prata med! Jag hade ju gråten i halsen också vilket hon nog hörde... hur som.. Hon va inne på att sätta upp mig i kön till en titthålsoperation redan nu.. men ville konsultera en annan läkare innan hon gjorde det. Tillsammans kom de tillslut fram till att jag ska fortsätta med Proveran de tre planerade cyklerna. Om det inte blir bättre, ska jag ringa ett nr, få en telefontid med en läkare (hon jag träffade förra gången eller denna läkaren) och då skulle de med största sannolikhet sätta upp mig i kön för en titthålsoperation. Och i maj kan en fullständig fertilitetsutredning startas.
Hon sa att på ultraljudsbilden från cystan jag tidigare haft, såg det ut som att det ev kunde ha varit en chokladcysta jag hade tidigare.. men den försvann ju av sig själv, så det är svårt att säga..
Jag fick även nr till psykosociala teamet för att få en kuratorskontakt då jag inte mår någe bra i detta, vilket känns sköööönt. Känns lite småunderligt att som socionom själv gå och prata med en socionom... men vi är ju alla människor som behöver stöd ibland.
Visst är det jobbigt och det känns tufft.. men måste säga att jag fått bra bemötande och blivit tagen på allvar av läkarna. Det känns bra. Och jag är verkligen beredd på att göra vad som helst för att få dessa skitspottings att sluta och för att få barn. Vad som helst.
Vad bra att du får lite besked! Oavsett vilket yrke du har så tror jag att man ibland behöver prata av sig.
Har själv regelbundet gått till en psykolog/socionom under en längre tid och mådde mycket bra av det.
Bara att få besked kan få en att lugna sig lite.
Uppsara- du behöver inte ha panik. Har ni lekt lite innan så ska det inte vara någon fara. Men jag vet hur lätt det är att skriva det men funderar likadant själv när det har varit.
EGO-Hade ju ÄL härom dagen och jisses vad vi har myst. Nu är vi båda ömma.

Så nu vilar vi i alla fall någon dag. Vilken ställning har man ju oxå funderat på om det ska påverka. Men ärligt så har det i stället varit mål att överhuvudtaget fått något levererat. Det har varit ett otroligt fokus även från sambon att verkligen ligga i kring ÄL. Men jag tror att det nog har varit lite press oxå att leverera så vid i alla fall ett av mysstunderna var det lite krystat.