Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

frifantasi skrev 2011-03-06 18:07:33 följande:
    Jodå pingla! Tror allt det kan bli nåt. Vi fick till det på sön, plus på ÄL-Stickan följande onsdagmorgon ( testa 2 ggr/ dag) och sen fick vi inte till det förrän lördagkväll, måste ju ha varit söndagssatsen då ju. De tre tidigare månaderna hade vi prickat ÄL enl mig utan att det bidde ngt... Så klart de kan leva länge :) Fick ni till det igår eller, när är ÄL beräknad?
    Jag hade beräknat det till den 4e med hjälp av familjecenters ÄL kalender. Men läkaren tittade på äggblåsan och räknade och mätte och trodde att det skulle släppa nu i helgen. Kan nog stämma då jag känt av det under hela helgen.  Så kanske, kanske om vi fick till det i lördags.....   Stackars sambo som väldigt väl inser den taskiga timingen! Men de e ju sånt som händer! Fast han skulle kanske ha lyssnat på mor sin, som sa: -Låt bli den där osten den ser inte frisk ut!
    Då återstår bara väntan på ett Plus !!! 
  • Pingla35
    Irmeline skrev 2011-03-06 23:24:18 följande:
    Vi verkar synkade! Har Äl på g :)
    Har bim 21 vilket skulle betyda pergostart den 25 och äl 3-8 april, vilket blir BF 24-29 december.

Vi är lite kluvna till jul/nyårsbesbis och funderar därför att börja mensen efter.
    Känns typiskt om det går på första försöket med pergo så blir det julbebis.
    Då skulle jag gärna väntat en månad till. Nu har vi väntat ett halvår sen mf så känns som om vi kan vänta lite till.
    Sen så ska vi på semester i thailand också över påsk, så det skulle vara skönt att inte vara gravid och illamående, och kanske kunna dyka och så.

Men det är ju olika hur man känner, hur tänker ni? 
    Vi har inte diskuterat vilken månad som är en bättre tidpunkt för en bebis att komma eller inte. just nu vill vi bara bli gravida. Har väl i min egen fantasi och egna tankar sagt att aldrig få barn i december. "Det är ju så taskigt planerat." Men nu spelar det ingen roll.
    Vad vi däremot har diskuterat är vad vi gör om det inte tar sig denna månad eftersom vi, precis som ni, ska bort över påsk. Att bli gravid och vara illamående vid den resan är kanske inte önskvärt men jag vet inte om jag bryr mig om det heller. Har börjat tänka i samma banor som er kring resan men jag tror vi kör på ändå.
    Var mest orolig på att det skulle bli plus tidigare nästan. För då hade vi inte åkt alls. Jag har planerat att åkaen massa berg-och dalbanor och då passar inte en stor mage.Tungan ute

Just nu vill jag veta OM vi kan bli gravida. Så vi fortsätter nog oavsett planerna.
  • Pingla35

Har fått brev från kvinnokliniken....
    Jag har visst förhöjt värde på sköldkörteln vilket kan påverka fertiliteten. Så nu har jag i samma brev fått ett recept på piller som jag ska käka. Bara att åka till apoteket.
    Hmm, ska jag tyda detta brev som att chanserna att det tagit sig denna månad då är mindre??? Fan! 
    Jag blir så trött! 

• Pingla35

Tack för pepp!

Var rätt nöjd med att vara kvitt p-piler och slippa komma ihåg piller. Men nu måste jag hålla sten koll. Dessa nya piller får inte kombineras med vitaminkvinnapillren..
    Nåja, det är bara att vara jätte nöjd med att få den här hjälpen. Jag låter kanske missnöjd men de e jag inte.

Irmelie- det där med att byta dagar eller käka lite senare vågar jag inte svara på. Men så som du resonerar låter ju inte helt tokigt. Men jag skulle nog fråga först i alla fall.

Jojjo- Pergo skrivs ut av läkare ska stimulera "äggproduktionen" i äggstocken. Jag har fått det genom att vi genomgått en utredning och vi har då hamnat i det spannet där det inte finns förklaring på barnlöshet och dessa piller ska hjälpa oss på traven. 

• Pingla35

Stort Grattis till plussarna, Polarlantis och Marre!!Skål

här är nog chanserna minimala att det blir något. Sambon har varit sjuk under ÄL. Och nu sjuk igen:(

Har börjat käka tabletter för sköldkörteln får se vad det ger... 

• Pingla35

Millan- Jag tror på er, Nu ska det väl ändå vara er tur! 

Frk svår- Vi följs åt! Samma visa för oss också! Inväntar BIM på fredag. Sedan blir det till att knapra ännu en piller sort, Pergo. Knepigt med att det finns så dåligt med piller. Borde ju inte vara världens grej att byta ut en maskin som är trasig...... 

Snart åker vi på semester, jippi.... Till värmen....

Så här har projekt beach 2011 tagit ett ordentligt tag i mig. Svullade iofs i helgen rejält men sedan blir det strikt med mat och flera rundor i spåret!! Har hittat glädje i att springa/jogga vilket hade varit en rejäl hög oddsare på bettson.
    Tro det eller ej så har det gett resultat, kanske inte på vågen men på kläderna och det är ju alltid en början. 
    Så viktnedgången är dubbel, bikini och redo inför vikt uppgångFlört 

• Pingla35
    Smiley skrev 2011-03-14 12:33:09 följande:
    Hej tjejer!
    Gillar stämningen här inne Känner ju till vissa av er redan, så då känns det som om man redan känner alla

Pingla77: Har du fått konstaterat hypo/hypertyreos? Alltså brist på eller för mycket sköldkörtelhormon? Ska du äta Levaxin? Jag har nämligen hypotyreos, brist på sköldkörtelhormon, och har ätit Levaxin i 1 år nu, och haft bra värden sedan oktober 2010. TSH 0,9 och T4 13.

Känner att jag oxå vill bli redo för sommaren. Kör lite LCHF, men inte så maniskt och jättestrikt. Äter inte pasta, potatis och bröd eller godis. Men nån lördag har jag smakat lite chips, och baguette till hummern *mums* Äter dock en del (...) 70% choklad. Har ett mumsbehov, så jag måste ha nåt har inte märkt nåt än viktmässigt, men jag tränar inte så mycket heller just nu. kanske måste börja...

/Smiley
    Du är så välkommen! 

Hade ingen aning om att det var så det hette. Men jag hade höga värden TSH. Första gången 2,7, andra gången 2,9 och tredje 3,0. Vad det rent tekniskt innebär vet jag inte. Frågar inte så mycket heller har fullt förtroende för läkaren. 
    Levaxin blev utskrivet och står numera på piller listan.

Spåret gick lite trögt idag. Fortfarande ont i foten, blir kanske simning senare i veckan om inte svullnaden går ner.
  • Pingla35
    Irmeline skrev 2011-03-14 13:34:05 följande:
    Här är det också viktnedgång inför semester på schemat!
    Och så ska jag springa ett lopp i vår, så det blir löpardojorna på här med!

Apropå pergo fick jag ett mess idag att de fått in det på apoteket scheele i stockholm,
    Borde kanske kommit till några fler så?
    Tips!!
    Vilken service att de skickar mess om recpten! här inväntar jag nu mensen för att hoppa på kuren. Har inte ens tanken på att det fungerat den här månaden. Fungerar inte då sambon har varit helt sänkt i nästan två veckor. Snacka om att man är sugen på mys! Här kan sambon inte ens prata då  halsen är igen bommad. Är då inte sugen att pussa på honom.
    Insåg att det bara är en månad kvar till beachen!! Panik!!!Solig
  • Pingla35
    Smiley skrev 2011-03-15 12:03:22 följande:
    Ja, du har legat lite utanför vad läkarena tycker är normalt. De vill att man ska ha ett TSH mellan 0,2-2,0. När jag fick reda på mitt TSH hade jag 13,91, och det var ju på tok för högt. Rätt galet, men vi korrigerade med Levaxin. Det gick neråt, och sen uppåt under ca 10 månaders tid. Ni kan ju tänka hur mina hormoner har hoppat omkring. Stackars gubben säger jag bara... I oktober låg jag på 0,8, och i november låg jag på 0,9. Behövde inte komma tillbaka på ett par månader, så tänkte kolla mig nästa vecka. Vilken dos äter du? Jag äter 75 ug.
    ceke skrev 2011-03-15 08:37:09 följande:

Jojjo: Vilken skön inställning Men hoppas att den struntar i att droppa igång!

Här hade vi en början på en myskväll igår.. men så ringde en kollega och ville prata allvar med mig. Det va nåt missförstånd/skitsnack på jobbet. Blev ett långt jobbigt samtal. Sen gick en propp i huset och sen va all mysstämning som bortblåst. Nu på morgonen är jag trött då jag drömt om samtalet och jobbet i natt, mina favvojeans sprack i grenen, fick packa om (ska på utbildning tre dagar) och vi kom iväg sent till jobbet. SUCK

Jaja.. som sagt.. det är fint väder ute i a f !

Åh, så typiskt! Känns som att allt som kunde gå fel gick fel. Tur att det är fint väder som sagt

Jag gjorde nån konstig rörelse imorse, så jag har typ nackspärr. Jätteskönt! Tur att sex inte står på agendan, för det hade inte funkat... *ouch*
    Bra att jag läste detta! Blev påmind om att äta pillret. Helt otroligt att jag i tidigare har klarat mig från att få barn då jag var helt hopplös på att ta dem i tid. Men eftersom jag är där jag är idag så kanske det inte är så konstigt heller.Obestämd
    Nåja, kollad in burken och det säger 25ug. Beror väl på att jag inte har så stor förändring eller vad det kallas.

Här har jag jobbat på kvällen med adm. saker från jobbet. Inte kul men absolut nödvändigt och kommer att vara det de närmaste veckorna.

Ceke- Vilken kackig start på dagen! Hoppas dagen blev lite bättre!

Här syns inga symtom, förutom den sedvanliga aptiten som ändras innan mens. Men jag ska stå emot.  
    Spåret är inbokat i morgon. Sedan får vi se om sambon snart kan komma i form INNAN mens så vi kan mysa nånting....Skrikandes          Jäkla, förkylning!!! Och innan det magsjuka!! 
    Det bästa eller märkligaste är att jag har klarat mig helt och hålletSkål!! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet