Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-05-23 17:50:54 följande:
    Tyvärr dippade även min temp imorse, vilket i graviditetssammanhang brukar innebära missfall... Det har inte börjat blöda än, men gör väl i så fall imorgon och då är vi på exakt samma dag som förra gången, 5+0.
    Just nu känns det bara orättvist och jag orkar inte gå igenom det här en gång till... Men det kommer man ju att göra. Det sägs ju i alla fall att det är liten risk att få tre missfall på rad, så det är väl till det man ställer sitt hopp just nu.
    Nej men det får inte vara så! Jag håller tummarna allt jag kan för att det inte är nån fara. Alla kramar till dig
  • DubbelAA

MArsflickan- Håller med de andra, det spelar ingen roll hur länge man försökt. Vill man o det inte funkar blir man ledsen. Du är välkommen tillbaka NÄR som helst bara så du vet. Kram på dig!

• DubbelAA

Maria- Önskar så att jag kunde krama om dig på riktigt men jag får göra det här inne istället. Det skär i hjärtat när jag läser vad du skriver. Massor med kramar dig o mannen!!Hjärta

• DubbelAA

Tycker det verkar skitjobbigt med biverkningarna av PergonRynkar på näsan Jag har jättemycket migrän, ofta och riktigt kraftiga anfall, så jag ser ju inte fram emot att utsätta mig för mer huvudvärk frivilligt. Hoppas verkligen att jag slipper det! Provade ett tag med p-piller men fick sluta eftersom mina migränmediciner inte funkade och jag fick oftare anfall. Dessutom har jag så mycket "vanlig" huvudvärk så jag vill verkligen INTE ha mer. Men jag vet oxå att skulle det bli aktuellt så skulle jag gladeligen knapra i mig Pergo om det kanske skulle ge oss en liten bebis. Knäpp man e va?:)

• DubbelAA

Måste bara höre med er var ni köper era ÄL-test? HAr tidigare köpt från billiga tester men såg att testlagret var billigare. Har för mig att jag läst nåt om att de inte alltid stämmer? Har ni hört det eller tycker ni testlagrets funkar bra?

Välkomna till de nya i tråden! Glad

• DubbelAA
    hoppas på plus skrev 2011-05-28 21:21:08 följande:
    Jag köper cb digital ÄL test på billiga tester. Tycker det känns skönt med digitalt och lättare att tyda. Finns de hos testlagret?
    Jag kollade inte så noga på stavtesterna utan på stickorna så jag vet inte om det fanns cb digital. Men jag gissar att de fanns, verkar ju vara många som använder dem.
    Jag kommer köpa stickor denna gången med, jag fick klara utslag på dom från Billiga tester och med tanke på hur länge vi försökt så gissar jag att jag kommer behöva stickor för några månader till o då blir det för dyrt att köpa andra tester. Men jag vet ju som sagt inte vilka stickor som är bäst eller om de är lika bra?
  • DubbelAA
    Sophy80 skrev 2011-05-28 18:11:52 följande:
    Hej hopp, här kommer jag och svarar efter en så gott som ouppkopplad vecka:Jovars, vi har varit gifta i ett par år, tillsammans i drygt fem.
    Ja, det där med att flickor kräver en liten uppvaktning har jag tjatat på honom i många år. Numera förmedlar jag det till honom när vi går till familjeterapeuten. Vår kommunikation har inte någonsin varit särskilt bra, det enda som flutit riktigt bra har alltid varit livet i sängen. På alla sätt och vis.
    På vissa sätt är vi likadana, jag och min man. Lika hett temperament. Men på andra sätt diametralt olika. Han vill dega, jag vill leva till fullo och avskyr våra rutinveckor med tv:n på från morgon till kväll. (hotar ofta att köra den till tippen).
    För en tid sedan skrev jag en lista hur födelsedags- och årsdagsuppvaktningar bör se ut och vad som gör mig extra glad. Men jag tror att han missade biten där det stod "hur man sätter guldkant på vardagen". Får påminna honom. Som vanligt.
    Fast.. han har bättrat sig. Förvisso har han börjat dricka sommaröl, men undviker varma kallingar och tar sina tabletter ordentligt.

Förresten, någon som har en tanke om hur skadligt en 5% Heineken om dagen kan vara för simmarna? Är jag onödigt sträng mot min boy?
    Frk Svår skrev 2011-05-20 12:15:36 följande:
    Jag har ett gymkort Testade spinning en gång och ALDRIG MER! Skulle behövt blöja för man blödde ju både här och var efteråt, haha.

Och så kom mensen imorse. Verkar som att lutealfasen är längre än jag trott, 15 dgr - hoppsan. Nu blir det ny kur med pergo, gudskelov. Ser fram emot färre finnar och bättre ÄL. Gissar på när BIM är i juni då:

Haha vad kul att du skrev en lista till din man:) Kanske ska ta o göra det till min sambo, fast jag har svårt att tro att det skulle få honom att bli mer "romantisk". Jag säger alltid till honom att jag skulle uppskatta lite blommor nån gång ibland. Brukar även tala om att jag skulle uppskatta en ring men det tycker han inte är nödvändigt, men jag fortsätter att bearbeta honom så kanske han faller till föga:)
  • DubbelAA
    Frk Svår skrev 2011-05-28 20:13:35 följande:

Nu har jag tagit beslut att berätta för mamma att vi försöker få barn, att det är svårt, att jag antagligen inte har ÄL och att vi är under behandling så att säga. Fick den där vanliga piken i veckan, något hon säger i förbifarten som hon antagligen inte är medveten om... När barn kommer på tal eller om jag säger något om eventuella barn brukar hon mumla något om att barn från min sida kan hon tydligen få drömma om osv. Jag tror inte att hon menar något illa, men det är enormt störande, speciellt som jag faktiskt VILL ha barn men inte kan utan hjälp (antagligen).

Så jag ska säga att jag försöker och att jag blir lite sårad av hennes kommentarer samt att jag inte vill höra något fån henne om hur det går osv. Jag pallar inte att få frågan av henne varje månad om det har blivit ngt osv. Jag tror inte att hon kommer fråga, men jag tänker ändå be henne att inte fråga. Blir det något så får hon ju reda på det tids nog. Jag vill bara slippa de där muttrande kommentarerna hon slänger ur sig

Men det kommer att bli jobbigt att säga det, jag kommer (som vanligt) att börja gråta.... Vi har inte riktigt den relationen i vår familj att vi pratar mycket. Vilket jag är glad att jag har med min sambo. Men i hans familj är man likadana, känslor osv pratar man inte om...

Det kanske är bra att berätta för henne så du slipper bli ledsen av hennes kommentarer o jag förstår att det känns jobbigt men skit i om du börjar gråta eller inte. Börjar du gråta så borde hon ju iaf fatta att det är jättejobbigt för dig att få höra dom där kommentarerna. Som om ni med flit undanhåller henne hennes barnbarn, det är väl inte henne det är synd om utan ni som har det tungt just nu! Känner att jag blir lite upprörd här för vi har det lite lika hos oss. Inte så att våra föräldrar tjatar men min sambos syster har fällt några kommentarer o sen har vi en kompis som tjatar o tjatar o jag blir så less på honom men jag orkar inte riktigt berätta. Jag tror att jag kommer vänta tills vi kommit lite längre i utredningen så vi har något konkret att berätta för folk.
    Tycker iaf att du gör rätt o du ska se att det kommer att gå bra, kommer tårarna så är det helt ok!!
    Kramar o pepp!!!
  • DubbelAA
    SmoochiePoo skrev 2011-05-29 09:15:48 följande:
    Godmorgon! Ja det är skönt, nu sitter jag bara och väntar på ÄL och hoppas att det inte tar för lång tid innan den kommer igång igen. Blödde i 2v ungefär sen var det några dagar med biege flytningar. Vi kommer försöka på en gång! Jag är definitvt redo och läkaren sa att det är bra om man väntar en mens MEN att skulle man bli gravid innan så gör det inget heller Solig

Ego: Har inte fått något utslag på ÄL testerna än, tänk om man ska behöva vänta ett halvår nu innan man har ÄL igen...Obestämd

Trevlig söndag på er allihopa {#emotions_dlg.flower}
    Nej då jag tror att ÄL kommer när som helst. När du minst anar det så hoppar den på dig bakifrån o då är det bara att liggaGlad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet