Sophy80 skrev 2011-05-28 18:11:52 följande:
Hej hopp, här kommer jag och svarar efter en så gott som ouppkopplad vecka:Jovars, vi har varit gifta i ett par år, tillsammans i drygt fem.
Ja, det där med att flickor kräver en liten uppvaktning har jag tjatat på honom i många år. Numera förmedlar jag det till honom när vi går till familjeterapeuten. Vår kommunikation har inte någonsin varit särskilt bra, det enda som flutit riktigt bra har alltid varit livet i sängen. På alla sätt och vis.
På vissa sätt är vi likadana, jag och min man. Lika hett temperament. Men på andra sätt diametralt olika. Han vill dega, jag vill leva till fullo och avskyr våra rutinveckor med tv:n på från morgon till kväll. (hotar ofta att köra den till tippen).
För en tid sedan skrev jag en lista hur födelsedags- och årsdagsuppvaktningar bör se ut och vad som gör mig extra glad. Men jag tror att han missade biten där det stod "hur man sätter guldkant på vardagen". Får påminna honom. Som vanligt.
Fast.. han har bättrat sig. Förvisso har han börjat dricka sommaröl, men undviker varma kallingar och tar sina tabletter ordentligt.
Förresten, någon som har en tanke om hur skadligt en 5% Heineken om dagen kan vara för simmarna? Är jag onödigt sträng mot min boy?
Frk Svår skrev 2011-05-20 12:15:36 följande:
Jag har ett gymkort

Testade spinning en gång och ALDRIG MER!

Skulle behövt blöja för man blödde ju både här och var efteråt, haha.
Och så kom mensen imorse. Verkar som att lutealfasen är längre än jag trott, 15 dgr - hoppsan. Nu blir det ny kur med pergo, gudskelov. Ser fram emot färre finnar och bättre ÄL. Gissar på när BIM är i juni då:
Haha vad kul att du skrev en lista till din man:) Kanske ska ta o göra det till min sambo, fast jag har svårt att tro att det skulle få honom att bli mer "romantisk". Jag säger alltid till honom att jag skulle uppskatta lite blommor nån gång ibland. Brukar även tala om att jag skulle uppskatta en ring men det tycker han inte är nödvändigt, men jag fortsätter att bearbeta honom så kanske han faller till föga:)