• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Maria: Det går nog under lågt blodtryck Ungefär samma som jag brukar ligga på!

• ceke

Teatime: Ditt övertryck var ju rätt lågt Men det bästa med lågt blodtryck är att det inte är det minsta farligt! Det enda som kan hända är ju att man kan bli lite yr och i värsta fall svimma... vilket ju i o f sig i sig kan göra att man slår sig... men annars är det ju MYCKET bättre än ett högt tryck!

• ceke
    L Maria skrev 2011-11-03 20:55:42 följande:
    Åh, vad ont det gjorde nu!! Beskedet om att det inte syntes något... (Ser på trean, Drömmen om ett barn)
    Ja, usch.. fy. det bara snörptes ihop här
  • ceke

DubbelA och Jojjo: Så spännande att följa er nu! Håller båda mina och vilde Villes tummar för er!

• ceke
    L Maria skrev 2011-11-16 01:30:05 följande:
    Smiley - nu fattade jag nog inte, det är TSH som ska ligga under 2,5 och helst under 2,0 väl, och vad ska T4 ligga på...?

Ego - hittade att via förmånsportalen vi har på jobbet så kan jag göra en hälsoundersökning och -tada - i den ingår TSH!! Har beställt en sådan och får då kollat lite annat också; i och för sig inte något som jag tror kan relateras till mf, men i alla fall - TSH blir kollat, så då kan jag få det ur skallen sen!
    Bra där!!!
  • ceke

Jojjo: Håller både mina och min lille vildes tummar för att ert guldägg blir till en sparkandes liten krabat inne i magen din!! Ett fint ägg är ju trots allt vad som behövs för att det ska bli en liten bebis! Positiva tankar nu!!!! Hoppas hoppas!!

• ceke
    Jojjo77 skrev 2011-11-17 08:47:55 följande:
    Tack snälla! Ja, det är ju så vi får tänka, positivt! Det var det som gjorde det jobbigt igår också, att vi kändes oss så nedslagna när vi klev ut från sjukhuset. Vi bara tittade på varandra och sa att såhär skulle det ju inte kännas. Man vill ju inte vara ledsen och känna sig nere, utan vill vara positiv och känna sig stark för att nu ge det här lilla livet bra förutsättningar för att kunna stanna kvar. Och visst är det så att det räcker med bara ett ägg. Vi hoppas nu att det här är miljonvinsten Knäpp har jag i alla fall blivit, för jag pratar redan med magen, hahaha.

Mår du och din magkrabat bra?
    Vi mår finfint! 24 dagar kvar till BF... har en viktig grej på jobbet i eftermiddag, men annars börjar jag fundera på att försöka övertala den här vilden att komma ut! Hans hyreskontrakt på lyan i magen ligger risigt till.. Funderar på att vräka honom helt enkelt!

Du är inte alls knäpp som pratar med magen!!! Prata på Vi gick och köpte en nalle till bebisen samma dag som vi fick veta att det va ett litet frö där... och den där nallen har sovit med oss sen dess. I början kändes den superviktig! Som att hur det gick för vårt lilla frö berodde på hur nallen mådde.. hihi.. 
  • ceke
    Jojjo77 skrev 2011-11-17 11:10:19 följande:
    Haha, vad gulligt! Kan tänka mig att det börjar bli tungt och tjatigt att gå runt med magen och jag antar att ni är supernyfikna på vad det är för en liten som ockuperat dig ett tag Kram!
    supernyfikna absolut!! Med magen börjar det bli tungt och otympligt, men är samtidigt mysigt. Och så längtar jag efter att kunna röra mig som vanligt, gå långa promenader, vända mig i sängen utan att vakna etc, men det är väl en del i processen för att förbereda sig inför förlossningen!

Passar på att sprida gravidbaciller i tråden så länge jag kan! Jag känner med er alla som kämpar så tappert och hoppas verkligen att ni snart ska få fina plus som stannar kvar och växer och frodas!!

Stor kram på er alla underbara tjejer här i tråden!! 
  • ceke
    Kaprifolen skrev 2011-11-18 13:41:19 följande:
    Men vad ser jag, stort grattis Råttan! Innebär detta att ni lyckades helt på egen hand denna gången?

Spännande Ceke, tänk vad tiden går fort, snart har ni er bebis. Tycker det var igår du plussade.....man inser hur tiden går när man ser andra

Ska spola äggledarna snart och undar ju då hur detta är, någon som kommer ihåg sin spolning. Är det mkt smärtsamt? Hur är det direkt efteråt, kan man åka direkt till jobbet tro?
    Jag har gjort min spolning och frågar du mig gjorde det inte det minsta ont. Jag vet dock att det är många som inte håller med mig om det... Ta två alvedon innan, det är nog ett bra tips! Sen går själva spolningen rätt fort, så det kommer gå bra! Jag blev gravid några dagar efter min, så hoppas det blir blir så även för dig!
  • ceke

Maria: Blir så rörd av det du skriver. Det är så orättvist att ni inte fått behålla de två fröna. Hoppas så att ni snart får ett plus igen och att det stannar kvar och blir till en liten parvel! Stor kram!

• ceke

Åhhhhh, Jojjo, va spännande!!!! Vågar mig på ett litet försiktigt grattis redan nu.. Det är ju superhärligt ju!!! Håller megatummar tills på fredag att du får ett starkt och fint plus då!!

• ceke

Jojjo: Hoppas hoppas hoppas att testet imorrn visar ett starkt, fint plus!!!!!

Saftis: Skönt med fina prover! och även att det är öppet för direktkontakt med läkaren direkt vid nästa graviditet!

Maria: Pepp! Det bara måste ske snart igen och då SKA den lille klamra sig fast ordentligt och stanna hos er!! 

Polarlantis: Grattis Har grattat även i den andra tråden, men är såååå glad för er skull!!! 

• ceke
    Jojjo77 skrev 2011-12-02 05:21:16 följande:
    Ja är gravid! Superstarkt streck! Känns overkligt och fantastiskt! Tack ICSI
    Åhhhhh va underbart!!!! STORT STORT GRATTIS!!!! {#emotions_dlg.flower} Och välkommen över till gravidtråden när du känner dig redo
  • ceke

DubbelA: Usch va trist att tanten dök upp och även med magsjukan. Kram!

• ceke

Jojjo: blir så ledsen av att höra om ert missfall. Styrkekramar till dig och din man! Hjärta

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet