• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

SmoochiePoo skrev 2011-06-16 08:23:17 följande:
    Tack vännen, men tror det faktiskt är ett spök. Har testat varje morgon under veckan och det kan inte bli mer negativt.

Har dock en fundering, jag har ju BIM imorgon eller på lördag om allt är som det ska med cyklar och grejer efter mf:et. Vi ska på fest imorgon, vågar jag dricka tro? Har ju testat neg hittills och har i princip inga symptom. Flytningar idag och kass i magen = tyder på att tanten är på ingång.
    Vad skulle ni göra?
    Trist att det inte blev starkare. Det KAN ju ha varit nåt på G, men som inte fäste ordentligt eller så...

Är det negativt även imorgon så skulle jag nog våga mig på att ta nåt glas eller två... men det där kan bara du själv känna vad som känns bäst för dig.
  • ceke

Kiyona: Vet faktiskt inte hur det funkar, men antar att det kan ta ett tag. Många tidiga missfall vet ju kvinnor inte ens om då de sker så tidigt att de flesta inte har testat sig än.... Det är nog mest vi som hänger här på Familjeliv som testar så tidigt

Magen Jodå, den mår så vitt jag vet bra och börjar synas lite så smått! Har tidigare mest känt mig plufsig, men nu börjar det nog faktiskt bli en liten gravidmage! Känns fiiiint.. NU väntar jag med spänning efter de första sparkarna, men det kommer nog att ta några veckor. Är i 14+3 idag.. 

• ceke

Förresten... Ett tips till alla som förhoppningsvis snart får sin plus eller nyligen fått sina... "Ett barn blir till - dagboken" har precis släppts. Går att beställa på t.ex. Adlibris för 119 kr och den är jättemysig att fylla i etc. Personligen gillar jag den mycket mer än t.ex. mammapraktikan som jag sett i bokhandlarna Men det är väl en smaksak...

• ceke

Polarlantis: Kämpig tid du har, men håller tummarna för att det är som det ska och att stecket är svagare nästa gång du testar! Inte konstigt att du är trött!!!

Virpan: Välkommen till en av FL:s härligaste trådar Här finns det alltid plats för flera och du är i gott sällskap av en massa 30+are som längtar... 

• ceke

Nemi: Jag har hela tiden räknat från då jag visste att ägglossningen varit. Jag var ju stensäker på det pga att jag tempat... Men då vi skulle göra CUB privat, ville de att vi först skulle tidsbestämma graviditeten och det blev precis på dagen som jag räknat... Sen, när de frågar och jag säger ägglossningsdatum, vill de ändå ha med vilken dag som var sista mensen och det är det de skriver in, vilket jag inte fattar mig på... Så om du har ägglossning en annan dag än sista mensen säger, kan du själv räkna om vilken dag sista mensen "borde" ha varit utifrån deras 28-dagars cykel med äl dag 14.... Det är ju ägglossningen som har betydelse för hur gammalt embryot/fostret är...

Så... om vi får ett annat datum på RUL, kommer jag nog bortse från detta nya datum och fortsätta gå efter ÄL! En bit in i graviditeten slutar ju alla foster att växa lika fort och växer lite mer individuellt.. så tror mer på en tidig datering än i v 17-20.... Men det är jag det  

• ceke

Irmelie: Usch va jobbigt med tempen! Har du FF så det går att gå in och kika? Min kurva gick också upp och ned och man blir lätt stressad när den gick lite neråt... tänk på att det va en rätt kall natt i natt och kanske innetempen också va något lägre? Sånt KAN ju spela in också...

Vad är din coverlinetemp? Och vad har den legat på tidigare? Vad ligger den på nu? Tänkte bara om du kan bli hjälpt av att nån annan tempar kikar lite på kurvan... Jag kanske skulle läsa ut nåt helt annat än du? 

• ceke

Stort Grattis Fröken ellen!!! Underbart!

Irmelie: Tänker på dig och hoppas tempen gick upp igen idag. Känns som att du har på tok för mycket jobbigt runt omkring dig just nu så det kan bara inte va så att även tempen sjunker. FÅR inte va så! Styrkekram! 

• ceke
    Virpan skrev 2011-06-19 18:36:32 följande:
    Suck. Trodde att jag fick en nidblödning i onsdags (exakt en vecka efter ÄL och en vecka före BIM), det kom bara väldigt, väldigt lite, men har fortsatt så sedan dess. Nidblödning ska väl bara komma drygt en dag?

Brukar ALDRIG få mens innan BIM, men nu börjar jag tappa hoppet och tror att det är mensen som är på gång (på något utdraget märkligt sätt), speciellt som det i dag kom lite lite mer än tidigare. Förstår mig inte på min kropp.

Djup suck...

Grattis FrökenEllen!
    Tack för tipsen Sophy80!

...och ett stort tack till alla som hälsat mig välkommen här; det värmer!
    Det där låter nästan som spottings... är de rätt sparsamma och räcker med trosskydd? Det KAN va en nidblödning också ju och de KAN ju va i några dar... Hoppas blödningen försvinner i väntan på två streck på en sticka! Eller att du åtminstone slipper spottings en vecka innan mens!
  • ceke

Millan: Håller tummar och tår för att allt kommer se toppen ut på torsdag. Och den där åksjukekänslan låter ju väldigt lovande  

• ceke
    Kattflickan skrev 2011-06-19 18:53:16 följande:
    Tack Ceke! Jag hoppas också att åksjukekänslan är ett bra tecken och att jag får se ett hjärta på torsdag. Har inte haft tillstymmelsen till blödning så har egentligen ingen anledning till oro.

När ska ni göra RUL?

Millan 
    Det kommer gå bra! Men usch, jag va sanslöst nervös själv och kunde inte sova alls natten innan... men det va ju helt makalöst när vi väl såg det lilla hjärtat picka på bönan där inne

RUL blir 15 juli.. så inte ens en månad kvar nu Det blir i sthlm då vi kommer va ute i skärgården på semester... Är liksom stenhårt inställd på att det ska gå bra... Känns i a f betryggande att vi på NUPP:en fick se fingrar, ben, armar, skruttens urinblåsa och magsäck samt att hjärnan så långt såg ut som den skulle! Men nervös kommer jag nog va...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet