Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2012-03-23 07:51:01 följande:
    Hejsan, det verkar vara matförgiftning eller magflunsa som jag har. Febern har nu gått ner till 37,1 och min normaltemp är 36,6. Så jag hoppas det innebär att jag är gravid. Jag är inte hård i magen längre, det vände i natt till det motsatta, men mår lite bättre redan idag, blir dock hemma.
    Vi hoppas det!
  • Saftmedbulle
    isadora81 skrev 2012-03-23 10:13:47 följande:
    Igår hände det konstigaste av allt. Jag fick positivt på ÄL-testet!!! Dag 46 och ett ägg behagar äntligen att lossna. Det är helt galet. Jag var hos gyn för en vecka sen och då var det ingen blåsa som var speciellt stor. Gyn sa att jag inte kommer att få någon ägglossning denna gång utan att mensen borde komma när som helst. Men tydligen vill min kropp annorlunda. Nu vet jag dock inte om ett ägg kommer att lossna? Finns det någon blåsa som är tillräckligt stor? Kan ägget bli befruktat? Vad händer nu med mina för höga TSH-värden? Jaja vi mös i alla fall igår och så får vi se vad som händer. Jag räknar med att mensen kommer om två veckor och om fyra veckor ska vi tillbaka till gyn och förhoppningsvis få svar på lite frågor.
    Håller tumme att ert mys ger resultat!
  • Saftmedbulle
    Anwen skrev 2012-03-24 10:33:14 följande:
    Har varit borta ett antal dagar och har nu läst ikapp, har ju hunnit hända lite men tyvärr mest negativt :S. Så kram och pepp till flera av er! och hoppas ev. oro snart kan lindras.

isadora - håller tummarna!

Ägglossning inföll såklart under tiden jag var bortrest, så inget försök denna gång. Har berättat för en på jobbet, tydligen har hon också haft svårt blir gravid en gång i tiden (efter en abort), och gav sedan upp när åldern kom ikapp. Men jovisst skulle hon säga att det beror på att jag är stressad! När F-N ska folk sluta beskylla mig för detta?! varför ska alla komma och tala om för mig att jag stressar, när jag inte alls känner mig stressad?! Visst, stress KAN påverka, men då tror jag det märks på t.ex. oregelbunden eller utebliven ägglossning. Men så är det ju inte för mig, den anses regelbunden och min cykel är t.o.m. kortare än genomsnittet (utan att vara FÖR kort). Tydligen får man inte tänka på barn ALLS under typ ett helt år för att anses "icke stressad nog för att kunna bli gravid". Jävla kärringar!! Så jävla less på detta! och inte ger de sig heller! Sorry, behöva häva ur mig lite... blir bara mer och mer irriterad när jag tänker på det.
    Vet du... jag tror att den där stressteorin är bull shit... jag menar, folk får ju barn i krigszoner och annat... Pepp!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-03-26 14:22:10 följande:

Kattflickan - Du har alla mina tummar och tår!!!

Finladssvenskan - GRATTIS!!!

Kan bara hålla med! Mina tår oxå!
    Och stort grattis till dig, Finland!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-03-27 10:46:35 följande:
    Dagens test var lite, lite starkare och urinen var nog mer utspädd.

Tog blodprov och väntar på att de ska ringa.

Millan
    Låter onekligen spännande! Håller oxå tummar!
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-03-30 07:49:27 följande:
    Grattis Smiley!

Mitt gravtest var blankt imorse, ska åka in och ta blodprov också men vet att det är kört. Så det blev ett tidigt missfall för mig. Känns så tungt! Nu lär vi säkert inte hinna ett försök till innan sommaren. Det är katastrof då mitt AMH-värde är dåligt och vi har bråttom om det ska bli nåt barn.
    Usch, vad tråkigt att höra... Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Aruba skrev 2012-04-03 19:33:01 följande:
    Och så blev det inget denna gången heller :(
    Trist... pepp inför nästa försök!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet