Anwen skrev 2012-03-24 10:33:14 följande:
Har varit borta ett antal dagar och har nu läst ikapp, har ju hunnit hända lite men tyvärr mest negativt :S. Så kram och pepp till flera av er! och hoppas ev. oro snart kan lindras.
isadora - håller tummarna!
Ägglossning inföll såklart under tiden jag var bortrest, så inget försök denna gång. Har berättat för en på jobbet, tydligen har hon också haft svårt blir gravid en gång i tiden (efter en abort), och gav sedan upp när åldern kom ikapp. Men jovisst skulle hon säga att det beror på att jag är stressad! När F-N ska folk sluta beskylla mig för detta?! varför ska alla komma och tala om för mig att jag stressar, när jag inte alls känner mig stressad?! Visst, stress KAN påverka, men då tror jag det märks på t.ex. oregelbunden eller utebliven ägglossning. Men så är det ju inte för mig, den anses regelbunden och min cykel är t.o.m. kortare än genomsnittet (utan att vara FÖR kort). Tydligen får man inte tänka på barn ALLS under typ ett helt år för att anses "icke stressad nog för att kunna bli gravid". Jävla kärringar!! Så jävla less på detta! och inte ger de sig heller! Sorry, behöva häva ur mig lite... blir bara mer och mer irriterad när jag tänker på det.
Vet du... jag tror att den där stressteorin är bull shit... jag menar, folk får ju barn i krigszoner och annat... Pepp!