Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2012-05-24 14:48:26 följande:
    Vi fick se ett tickande hjärta idag! Beräknade till 6+5 (och inte 7+0, så två dagar mindre, men det bjuder jag på...)
    Skönt!
  • Saftmedbulle

Måste oxå bara få gnälla lite...
    Träffade en bekant till familjen idag och hon tyckte det var kul att "jag var tjock" (jag fattade ju vad hon menade och tog inte illa upp... det var det som kom efter som retade mig).
    "Det var väl två år sen du gifte dig? Då har du sparat dig lite?"
    Jag brukar inte gå runt och prata om mina missfall, men alltså... kunde inte låta bli: "Nä, vi har inte sparat på någonting - det har man inte tid med i vår ålder. Vi har fått tre missfall..."
    Kvinnan jobbar ändå inom vården och såg helt oförstående ut... som om att "vaddå - kan man få det"... Ja, ja... ni vet ju själva vilka klumpiga kommentarer vi får av vår omgivning ibland. Nå! Lämna, och gå vidare Saftis!
    Pepp till alla som kämpar!

• Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-05-27 18:53:04 följande:
    Jag vet inte om jag vågar men kanske.......
    Jag kissade på en sticka idag.......
    Är på ruvardag 10.....
    svagt plus på testlagrets gravtest......
    Vågar man tro.......Obestämd 
    Har testdag den 5 juni egentligen. kan det vara proggisarna som ger utslag? 
    Åh... vad spännande det låter :) Håller tumme!
  • Saftmedbulle
    Mumwannabe79 skrev 2012-05-29 10:07:46 följande:
    IVF nr2 gick åt helvete det också för mig Rynkar på näsan Fick en liten blödning igår och har testat toknegativt (har egentligen testdag imorgon). Jag är ledsen och bitter men på nåt vis är det en lättnad att slippa ovissheten, nu slipper jag iallafall oroa mig över ett eventuellt negativt resultat, nu vet jag. Att det inte ens funkar när man får ett toppembryo instoppat i sig och tar stödmediciner känns fördjävligt tråkigt och orättvist. Känns som jag aldrig kommer bli gravid. Fast lite hopp har jag väl ändå kvar för jag tror jag vill testa igen med ett fryst embryo kommande cykel om vi får.
    Blä, vad trist! Pepp - ge inte upp!

Pingla: Håller fortfarande tumme!

EGO:Gnäller lite...
    Bröt foten på jobbet igår och sitter nu sjukskriven i gips... som om det inte var jobbigt nog med graviddiabetesen och stora gravidmagen... ja, ja...Jag är ju glad över att vara gravid och framför allt att allt var bra med bebisen. Jag tog ju emot så att magen inte skulle ta skada, därav benbrottet...
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-05-30 23:41:49 följande:
    Mum- vad tråkigt, Stor kram!

Jojjo-VAd skönt att ni har hittat annat fokus! Förstår precis vad du menar med sommarlov!

Saftis: Men det var väl...... Vilken osis! Nåja, tur att magen klara sig! Pepp kram till dig! Hur långt har du kvar? och hur länge ska du ha gipset?

EGO: Kunde inte hålla mig tog ett test igår kväll igen.... Lite starkare plus och ingen tant i sikte.Tungan ute 
    Men ska ta ett "ordentligt" test den 5 med clearblue.
    vill ännu inte riktigt tro på detta märker jag, gick på promenad idag med bästa väninnan som naturligtvis fråga hur det är. Nekade att jag visste något ånnu. Inte likt mig!
    Så nu står jag inför ett delikat problem!! 1a grillfesten med alla de, för oss, nya grannarna på gatan på fredag. Kan inte skylla på att jag kör. Kan krypa hem ca 10 m hem. Så snälla goda alkoholfria viner på förslag tack!
    Måste göra en fuling och byta ut vinet i en vanlig vinflaska. Har några grannar som har allt för stora ögon. 
    Kram och god natt{#emotions_dlg.flower} 
    Tack för pepp!
    Har tre månader kvar till BF, så skulle man tvungen bryta något när man är gravid var det väl bra "tajming". Hinner precis rehabililtera mig innan nästa pärs. Det är ju ändå bra att bebisen är inne i magen nu. Tänk att ha brutet ben PLUS en nyfödd. DET verkar jobbigt...
    Sex veckor har det sagts att jag ska ha gipset.

Jojjo: Jaa... jag vet vad du menar... Det brukar vara segt och tungt på slutet innan sommarlovet. Ungarna har lagt av och vi oxå... Skönt att du kan koppla av lite sen - det är du värd!
    Det lustiga för mig var att jag satte alla betyg på i måndags den här veckan och dagen efter bröt jag foten och är sjukskriven sex veckor. Alltå... visst ser det nästan ut som om jag planerat det? Har lovat rektorn att komma förbi någon dag (får ju bli en kväll, eftersom jag behöver skjuts dit av maken) för att leta upp lite dokument (nationella prov och sånt kul ;) som kan vara till nytta.
  • Saftmedbulle
    Mumwannabe79 skrev 2012-05-30 11:13:51 följande:
    Mensen är igång och testet var blankt Rynkar på näsan
    Suck... vad trist! Styrkekram och pepp till dig!
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-05-30 23:41:49 följande:
    Mum- vad tråkigt, Stor kram!

Jojjo-VAd skönt att ni har hittat annat fokus! Förstår precis vad du menar med sommarlov!

Saftis: Men det var väl...... Vilken osis! Nåja, tur att magen klara sig! Pepp kram till dig! Hur långt har du kvar? och hur länge ska du ha gipset?

EGO: Kunde inte hålla mig tog ett test igår kväll igen.... Lite starkare plus och ingen tant i sikte.Tungan ute 
    Men ska ta ett "ordentligt" test den 5 med clearblue.
    vill ännu inte riktigt tro på detta märker jag, gick på promenad idag med bästa väninnan som naturligtvis fråga hur det är. Nekade att jag visste något ånnu. Inte likt mig!
    Så nu står jag inför ett delikat problem!! 1a grillfesten med alla de, för oss, nya grannarna på gatan på fredag. Kan inte skylla på att jag kör. Kan krypa hem ca 10 m hem. Så snälla goda alkoholfria viner på förslag tack!
    Måste göra en fuling och byta ut vinet i en vanlig vinflaska. Har några grannar som har allt för stora ögon. 
    Kram och god natt{#emotions_dlg.flower} 
    Hmm, ska de vara GODA oxå? Då blev det svårare... Alkoholfri öl smakar bra, men har ännu inte stött på ett gott alkoholfritt vin.
    Att du kör en detoxkur? Eller är det för uppenbart? Att du söp som en gris kvällen innan och är lite bakis och måste ta det lugnt?
  • Saftmedbulle
    Aruba skrev 2012-06-01 05:55:17 följande:
    Äntligen utslag på ÄL testet! 10 dagar för sent. Vad sjutton hände? Jag undrar så om det har att göra med resan jag gjorde (10 dagar, 9 timmars tidsskillnad...)

Anwen - håller tummarna!!
    Tror inte att det var resan... men grattis till efterlängtad ÄL
  • Saftmedbulle
    Finlandssvenska skrev 2012-06-01 15:18:53 följande:
    Här är en till som i vecka 14 har fullt upp med att försöka behålla maten trots primperan,  har dessutom varit sjukskriven denna vecka för feber och en rejäl förkylning, börja vara något sånär i normal skick igen idag förutom fortsatt illamående...

Har hittills gått ner 5 kg sen inskrivningen i vecka 5 men har iallafall avstannat då nåt iallafall börjat hållas inne gick ner 4,5 kg på första 5 veckorna sen inskrivningen...

Men ja jag vet att slutresultatet är värt det och jag ångrar inget men för den skull behöver man ju inte gilla att må illa...

Berättade för min farsa förra veckan och han sa bara att ja du är som din mor var, hon spydde från början till slut med båda graviditeterna... Inte särskilt uppmuntrande då orken redan är slut...
    Du kan få pepp av mig istället! Hoppas du mår bättre snart!
  • Saftmedbulle
    NICU skrev 2012-06-01 16:02:06 följande:
    "Livsmedelsverket rekommenderar att gravida och ammande kvinnor begränsar sitt intag av koffein till högst 300 milligram per dag. Det innebär cirka tre koppar kaffe (en kopp innehåller 50-115 mg) eller åtta burkar cola-dryck (en liten burk innehåller cirka 35 mg)."

Jag dricker långt ifrån 8 burkar om dagen Och kaffe går knappt ner alls sen jag blev gravid. Så jag kör på det som jag kan dricka/äta så länge mitt fastesocker håller sig bra och det gör det än så länge
    Fastesocker? Vad är det?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet