Vi över 30 som längtar efter första barnet
L Maria skrev 2012-05-24 14:48:26 följande:
Vi fick se ett tickande hjärta idag! Beräknade till 6+5 (och inte 7+0, så två dagar mindre, men det bjuder jag på...)Måste oxå bara få gnälla lite...
Träffade en bekant till familjen idag och hon tyckte det var kul att "jag var tjock" (jag fattade ju vad hon menade och tog inte illa upp... det var det som kom efter som retade mig).
"Det var väl två år sen du gifte dig? Då har du sparat dig lite?"
Jag brukar inte gå runt och prata om mina missfall, men alltså... kunde inte låta bli: "Nä, vi har inte sparat på någonting - det har man inte tid med i vår ålder. Vi har fått tre missfall..."
Kvinnan jobbar ändå inom vården och såg helt oförstående ut... som om att "vaddå - kan man få det"... Ja, ja... ni vet ju själva vilka klumpiga kommentarer vi får av vår omgivning ibland. Nå! Lämna, och gå vidare Saftis!
Pepp till alla som kämpar!
Fick en liten blödning igår och har testat toknegativt (har egentligen testdag imorgon). Jag är ledsen och bitter men på nåt vis är det en lättnad att slippa ovissheten, nu slipper jag iallafall oroa mig över ett eventuellt negativt resultat, nu vet jag. Att det inte ens funkar när man får ett toppembryo instoppat i sig och tar stödmediciner känns fördjävligt tråkigt och orättvist. Känns som jag aldrig kommer bli gravid. Fast lite hopp har jag väl ändå kvar för jag tror jag vill testa igen med ett fryst embryo kommande cykel om vi får.