Inlägg från: Råttentottan |Visa alla inlägg
  • Råttentottan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Litet inlägg i Victoria/Daniel debatten.

De har gjort IVF pga att hans sperma påverkas av alla mediciner efter njurtransplantationen. Tydligen, gissas det, var hon igång med IVF-sprutorna redan vid Nobelfesten och tackade därför nej till vin. Sperman är fryst redan innan transplantationen, det är tydligen så man måste göra i sådana fall. Denna info har jag hittat här på FL, nån vars BM känner hennes BM. Sedan har någon sett dem i ett väntrum på en fertilitetsklinik här i Sthlm, skrivit om det på FL i ett inlägg som togs bort. De kungliga har egna läkare och BM som kommer på hembesök så jag antar att de kan ta med sig zillioner garvtest och äl-test. De nog har vetat hela tiden att det måste bli IVF pga han sjukdom. Fatta vilken press, gissar att de körde igång direkt efter bröllopet och har säkert gjort flera IVF innan det tog sig. Tänkt er att leva under den pressen från media hela tiden. Var också avundsjuk först men nu unnar jag dem det verkligen. Dessutom är livslängden på patienter efter en sådan operation i snitt kring 20-25 år. Sug på den ni.... Plus pappas otrohet, mammas nazistsläkt, syrrans brutan förlovning och brorsan nya flickvän. Vem skulle vilja byta med henne?
    Observera att detta är tredjehandsinfo men det är väl bara att googla njurtransplantation och fertilitet för att få det bekräftat. Eller läs signatur Zinfandel på FL.

• Råttentottan

Ursäkta kass stavning, är litet sent.

MIllan: Du har nog haft det tuffare än Victoria t.o.m. Jag känner djupt med er och hoppas att ni kan få kuratorstöd och sedan hjälp med IVF. Pepp, pepp.

• Råttentottan

Prodigy: Trodde också att hon kunde vara gravid runt Nobelfesten och Saudiarabien med ett tråkigt missfall därefter. Alternativt svullen av hormoner. Det verkar som (i din länk)njurtransplanterade kan få ev.bättre fertiltiet efteråt men det är säkert individuellt. Oavsett hur det gick till har de säkert inte haft det lätt och någon form av hjälp har de troligtvis fått eftersom det tagit ett tag.

Vi får se det som att går det för dem under den enorma pressen så borde vi väl ha ännu större chans att lyckas till slut, eller hur tjejer!

Trevlig helg.

• Råttentottan

håller med hoppas på plus, tänk er vår sits då snart 15 mån utan minsta plus och inne på 13 försöket.
    Vet inte ens att grejerna funkar. Sen ser man folk här i tråden som får ett plus var och varannan cykel och 3-4 plus på ett år. Förstår att missfall är hemskt men tänk er samma tid utan skymten av ett plus. Skulle faktiskt hellre få ett missfall så jag vet att steg ett fungerar. ta inte åt er nu ni som har problem med missfall men så här känner vi (i alla fall jag) det som aldrig ens är i närheten.

• Råttentottan

Önskar alltså ingen missfall men börjar bli litet bitter som ni säkert förstår pch är litet avundsjuk på er det iaf fungerar en bit för...

• Råttentottan

Dessutom ska vi på namngivningsceremoni på söndag, de har varit ett par ca 2-3 år, inte gifta än och bägge rökte för fullt på vårt bröllop förra våren....

Håller med Millan om grader i helvetet, vi får alla stötta varandra. Hos mig är det väl PCO:n som spökar och äggen fäster väl inte om de ens nu blir befruktade.

Sköt om er nu alla så hörs vi när ÄL och BIM är konfirmerade. Ledsen att jag låter så sur, det är litet jobbigt just nu med sista chansen innan alla läskiga behandlingar.

Råttentottan

• Råttentottan

irmelie och millan:
    ska inte på pergo, ska göra inseminationer med pregnyl och puregon. har tillräckligt bra äl för att slippa pergo, som läkaren säger har värre biverkningar än puregon, men tack ändå.gillar varken sprutor eller att få katetrar upptryckta i livmodertappen heller. det positiva är väl att man bär på en fin-fin äggbank och är fertilare än många 30-åringar. pco-are har dessutom högre chans vid ivf än andra.

maria: det var visst du som skrev det fina om grader i helvetet.

god natt och tack för att ni finns.

• Råttentottan

Tror Saftis menar att hon velat berätta varje gång hon varit gravid men inte kunnat eftersom de bara hunnit till v. 11 som mest.

DubbelA: tråkiga besked men bra att det kommer fram nu. tänk om ni hållt på ett helt år till.

Ego: har tränat både igår och dag, tror att det hjälper psyket och enligt ceke skadar det inte att vara i form.

Saftis, Maria och Kyona: har ni hört talas om babyklistret,
    ivfresan.bloggplatsen.se/2011/02/22/4679199-babyklister/
    det verkar ha hjälpt henne och hon hade 2 missfall innan.Tror man börjar efter ev. plus. Det används i Danmark på IVF-kliniker men fungerar även utan IVF. Kanske värt att kolla upp?

Ledsen om jag trampade någon på tårna igår men var ur balans. Det är bättre nu.

• Råttentottan

ÄL var nog igår el. senast idag.

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket) 
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11) 
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    13 el 14 --Råttentottan, ÄL 29 el 30 aug (försök 13)
    14--  Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12,  tre mf tidigare)
    25 ca?--  Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning) 
    ?? Kiyona - försök nummer 8, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet