• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mumwannabe79 skrev 2012-05-23 21:46:35 följande:
    Maria: Jag håller också tummarna!

Mina ägglossningar har det senaste året varierat mellan dag 15-25 i cykeln och cykellängden har varierat mellan 26-37 dagar. De senaste månaderna har jag haft långa cykler.  
    Tack för hjälpen!!
  • Aruba
    L Maria skrev 2012-05-24 14:48:26 följande:
    Vi fick se ett tickande hjärta idag! Beräknade till 6+5 (och inte 7+0, så två dagar mindre, men det bjuder jag på...)
    Yeeeeahhh!!! Jippi!! Grattis Maria!! Äntligen!
  • Aruba

Fortfarande ingen ÄL...? Förväntad den 20-21...

Det som gör mig mest fundersam var att jag hade ömmande bröst vid "rätt tidpunkt" men inget utslag.

BIM den 3e. Kan resor med stor tidsskillnad eller apiforce påverka?

Känns bara som att ÄL uteblir :(

• Aruba
    Råttentottan skrev 2012-05-25 08:51:02 följande:
    Aruba: Japp, både resor med jetlag och bidrottninggelé (det är väl Apiforce) samt rosenrot och alla andra kosttillskott som påverkar kroppens hormoner kan påverka. För mig sköt alltid såväl rr som bdg upp ÄL med ett par dagar el tom veckor. Det där med supertidig ÄL har aldrig varit min grej. Det enda som gav mig tidigare ÄL var lakritsrotste.(Har PCO) och inte alla månader. Däremot fick jag bättre ÄL-sekret av téet.
    Bättre ÄL sekret har jag fått av akupunktur! (Om du inte redan testat)
  • Aruba
    Råttentottan skrev 2012-05-25 08:51:02 följande:
    Aruba: Japp, både resor med jetlag och bidrottninggelé (det är väl Apiforce) samt rosenrot och alla andra kosttillskott som påverkar kroppens hormoner kan påverka. För mig sköt alltid såväl rr som bdg upp ÄL med ett par dagar el tom veckor. Det där med supertidig ÄL har aldrig varit min grej. Det enda som gav mig tidigare ÄL var lakritsrotste.(Har PCO) och inte alla månader. Däremot fick jag bättre ÄL-sekret av téet.
    När ÄL sköts upp flera veckor, fick du mens emellan ändå? Jag har precis lärt mig att man kan ha mens utan ägglossning... Eller fick du bara väldigt långa cykler?
  • Aruba
    Tedax skrev 2012-05-27 18:43:41 följande:
    Jag har haft minst en cykel utan ägglossning (dvs där jag ägglossningstestade och inte fick utslag) och då fick jag mens som vanligt. Månaden därpå fick jag utslag på ägglossning "som vanligt".
    Vad skönt att hör. Missförstå mig rätt, jag unnar ingen någon oro, men att höra att det hänt dig med får mig att känna mig lugnare. Tack för ditt inlägg.
  • Aruba

Äntligen utslag på ÄL testet! 10 dagar för sent. Vad sjutton hände? Jag undrar så om det har att göra med resan jag gjorde (10 dagar, 9 timmars tidsskillnad...)

Anwen - håller tummarna!!

• Aruba
    Pingla35 skrev 2012-06-03 12:09:06 följande:
    Visst är det så man känner! Denna tråd har vart min räddning mänga gånger då både karl och vänner känts omöjliga att prata med och ha en tillstymmelse förståelse.
    Här har man både kunnat vräka ur sig sin förtvivlan eller kunnat läsa om den för någon annan har skrivit det man känt. 
    Sambon som till en början tyckte jag skulle lägga ned detta at vara i denna tråd och slappna av insåg till slut att det var det ni fick mig att göra.

Apropå grillfest och 40 årsfest. Hitta ett gott vitt vin till fredagen som jag kommer köpa fler gånger om nu detta håller i sig. jag var chaufför till 40 årsfesten som var ute på landet å rätt naturligt att någon skulle vara tvungen att köra. 800 spänn i taxi annars...
    Men fy vad kallt det var! Partytält ute i regnet! Alla blev fullare för varje halvtimme och brydde sig mindre om kylan. tolv sa jag att taxin gick. Sambon ville inte gå men blev tvingad av kompisen och dennes underbare sambo som förstod mig mer än väl. jag orkade inte argumentera. Var vit om tårna när jag kom hem.
    ska köpa ordentligt grav test idag! provdag på tisdag!
    Kram till er alla 
    Fy sjutton, vi var också ute och grillade (naturligtvis med en jäkla förkylning) också...Det var INTE skönt!! Svinkallt. . Vad heter vinet förresten (antar at det var det alkoholfria)?  :)?

Jag håller alla tummar o tår på tisdag!!!
  • Aruba

Jag har......precis plussat...Måste kolla imorrn igen.Jag som har druckit vin eftersom jag absolut inte trodde det blev nåt.

Vilken märklig, förvirrad känsla...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet