barnlängtan2011 skrev 2010-09-03 20:55:05 följande:
Generellt gäller ju att man ska ha försökt ett år men om man kan visa att man haft samlag vid äl under ca 6 mån tid kan man på vissa håll få till en utredning snabbare.
Kan rekomendera
www.fertilityfriend.com
Med hjälp av morgontemp, äl stickor, egen kontroll av livmoderhalssekret mm kan man lära sig att hitta äl, eller se att man inte har äl alls! Ganska så roligt oxå, att få mer kännedom om sin kropps signaler!
Vi har förökt sedan nov- 09, har pco och oregelbundna mens. Blev gravid i våras men det visade sig då att jag hade en missbildad livmoder så det blev inget barn. Var nu hos gyn igår och fick pergotime utskrivet för att stimulera äl.
Tycker det låter lite konstigt att du inte fått utslag på älstickor, har du regelbunden mens? tar du stickorna på rätt dagar?
Billigare älstickor än på apoteket kan man köpa på nätet,
www.billigatester.se ellerännu billigare på
www.amazon.uk.com
Hur var det eg med sköldkörtelvärderna, TSH ska ligga under 2.0 om man vill bli gravid eller är gravid!
Hej!
Jag har någorlunda regelbunden mens 28-36 dagar. Har provar med ägglossningsstickor i 3 mån men inget utslag. Antingen har jag använt de fel eller så har jag inte haft någon äl. hmmm... Blev stressad av det och kunde inte ängre göra det så jag la av. Men nu när du skriver om din inställning till det hela (att passa på och ha kul och att lära känna sin kropp) så kankse jag ska göra ett nytt försök. Jag har använt de som finns på apotelek och de har varit dyra. Men jag ska in och titta på din länk.
En dum fråga, men när ska man testa? Ska det vara 14 dagar efter mensens första dag?
Åh, vad vi längtar!!!
Hoppas att det blir dags för er snart också!