Inlägg från: Iluna |Visa alla inlägg
  • Iluna

h&m vs fix vs kaxs-vinterkläder?

dags attköpa vinterkläder till mina tvåpojkar...har tänkt att gå från overall till jacka och täckbyxa.Men nu skulle jag behöva hjälp med vilken butik som har bäst vinterkläder. Kilarna är 3,5 och 4,5år så mycket lek och bus ska de hålla för.

Vi har H&Ms jacka för 399kr och byxa 24pkr
    Lindex FIX: jacka 599kr byxa 399
    Kappahls KAXS_proxtec jacka 599kr byxa 399

vad tycker ni? har ni någon erfarenhet av dessa märken och hur bra dom värmer, klarar väte, slittåliga?
    HMskläder är ju väldigt lockande eftersom de är billigast.. men kanske dom ärdåliga++
    behöver er hjälp..

• Svar på tråden h&m vs fix vs kaxs-vinterkläder?
  • Iluna

jo dom är fina och bra i testningen..men undrar om de kan vara så stor skillnad på det och HM?? är ganska stor skillnad på pristet..å blir svindyrt när man måste köpa dubbet av alltning..

• Iluna

hmmm har för mig att de brukar vara samma material på overall och jacka och byxor.. är det ett test från i år?? för i så fall är det ju skit bra om hm är bättre, eftersom de skiljer i priset...

• Iluna

hm oveallen är vattenavvisande och jackan vattenavstötande ytbehandling :S
    är den alltså inte så bra mot väta?

• Iluna

De är dom andra jackorna som hm har jag menar..som finns i många färger..inte de rutiga.. ja bor ju i sthlm där de kan bli rätt slaskigt.så ärväl bra om de tål vatten rätt bra...

• Iluna

oj nu såg jag :) ah då kanske de inte är så dåliga då :) men tror ni de är varma då??

Svar på tråden h&m vs fix vs kaxs-vinterkläder?