Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka
    Anonym (stark) skrev 2010-09-05 16:57:52 följande:
    Ja i princip. Men att plugga är ju nåt man planerar själv. Om man plötsligt blir sjuk eller arbetslös är det kanke lite för hårt att man ska tvingas flytta med en gång.

Jag menar att låner borde räknas in i inkomst, för det är ju dom pengarna man kan leva på.
    Man pluggar för att få ett jobb, en inkomst, för att betala skatt. Högutbildade är en tillgång för samhället och bör stöttas därefter. Vi ger så mycket bidrag till de som ligger ner, då kan man gott pusha de som försöker ta sig uppåt också.
  • enlitenbitkaka
    Anonym (stark) skrev 2010-09-05 18:26:56 följande:
    Då kunde man väl höja bidragen för alla studenter. Inte beroende på vilken bostad man väljer att bo i. Det skulle i så fall vara för att det är dyrare att bo i vissa delar av landet, så det är det man försöker jämna ut. Det argumentet köper jag. Men jag tycker fortfarande att det är orättvist att en student som väljer att jobba extra får mindre bidrag än en som inte gör det.
    Jag kan inte se det Med tanke på alla andra orättvisor i världen är det här tämligen löjligt att ens fundera över
Svar på tråden Bostadsbidrag till studenter