• vadskajaghetadå

Spök-web-cam

www.libraryghost.com/ - en bit ner på sidan står det t. ex "childrens room" och basement" där kan man trycka för att få upp webkameran

web.myinky.com/ghost/proof2.html - lite bilder och kommentarer på bilder som folk sparat på.....spöken?

www.caller2.com/multimedia/cams/ghostcam/index.html - till vänster finns en kamera på en källare av nåt slag.

taskigt kanske mot spökena...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-08 00:59:51:
    www.bbc.co.uk/northyorkshire/webcams/ghostcam/index.shtml

www.salford.gov.uk/leisure/museums/ordsallhall/ghostcam.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-08 01:06:55:
    www.livestreetcam.com/ghost.html - hjälp

www.caerphilly.gov.uk/home/webcams/ghostcam.htm

www.tpwghostcam.co.uk/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-09 14:23:19:
    www.researchwebcam.com/ - hospital
    dddavid4.tripod.com/dddavidsghostcams.html - burr en massa kameror
    www.ghostsandlegends.com/gl/index.php - en pool......
    theasylumsgate.com/Webcams.html - kamera på natten ......ih
    www.chez.com/chriskta/webcam.htm
    www.nola.com/bourbocam/classic/ - en gata??
    darkartsmedia.com/LIVEFEED.html- ett skämt eller ej?
    www.haunteddiary.com/genniecam.html
    - ett rum
    OT
    www.darkartsmedia.com/UFO_CAM.html - väldigt fin strand.......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-12 22:45:41:

www.camcentral.com/camviewer.php&task=list&item=category&show=Strange-Unusual&page=2&id=16833 - ny länk på willard library (som första länken)

• Svar på tråden Spök-web-cam
  • Mamma till Anton

Är det bara jag som inte kan se spöken på webcam? Ser ju ingenting...

• Jenny S

Om man registrerar sig på www.asylumcam.com (gratis) så kan man få se vad de andra forummedlemmarna har lyckats fånga från webcams. Mkt märkligt....
    Sitter och kollar på dem nu då de har live sändningar hela tiden.
    Är livrädd att jag ska se något. Knepigt va?

• calle555

Mamma till Anton:

"Är det bara jag som inte kan se spöken på webcam? Ser ju ingenting... "

Nejdå. Jag ser inte heller några spöken.

Det finns flera anledningar till att det i en webcambild kan synas saker som inte finns i verkligheten:

- kompressionseffekter
    - ljusreflexer
    - CCD-brus
    - kamerans mjukvara som försöker anpassa sig till olika ljusnivåer
    - etc

Om man vet om det samt att det inte finns ett enda vetenskapligt bevis för spöken så blir det väldigt svårt att övertyga sig själv om att det där flimrandet är ett spöke.

• Jenny S

calle555:

Glädjedödare!!!! *smiley-som-räcker-tunga*

• calle555

"Glädjedödare!!!! *smiley-som-räcker-tunga*"

Ja, tyvärr.

Att vissa faktiskt blir lyckliga av att tro på saker som inte finns är det stora dilemmat för en skeptiker och ateist som mig.

Å andra sidan tycker jag att naturen är tillräckligt full av mysterier som den är. Jag menar, varför sitta och försöka se spöken på en suddig webcam när det finns så många alldeles verkliga gåtor att lösa?

Men nu gled jag nog från ämnet. Jag får nog starta en skeptiker-tråd om jag ska vara här inne i Ockult och härja.

• Jenny S

Menade inget illa med det jag skrev till dig.

Jag är fullt beredd att hålla med dig i det du säger. Dock anser jag det vara spännande och fascinerande att "se" sådanna saker.
    För mig är inget statiskt. Det kanske finns spöken, det kanske inte finns. Vad vet jag?
    Det enda jag vet är att min hjärna ofta gillar att spela mig spratt.
    Kanske just för mitt intresse av detta ämne....

Ge mig gärna ett exempel på verkliga gåtor som behövs lösas. Förstår inte riktigt va du menar....

• Rainbow

calle555:

Jag VET att andar finns för jag har hört dom bla andas i mitt öra, gå lver golvet och stanna framför mig m.m.. Men webcams ger jag inte mycket för.

• vadskajaghetadå

men man ser inte hela tiden såklart

men ibland så.....

• vadskajaghetadå

klart det finns spöken!!!!!!

100% övertygad, dock inte utifrån webcams eller annat sånt....men av andra anledningar

• vadskajaghetadå

calle hur kan du sitta och säga att det inte finns? bara sådär..är en ateist en sån som inte tror på nåt? jag trodde bara det hande med religion att göra...

om det gör mig lycklig att tro på andar....nje....men å andra sidan ja, eftersom det kanske bevisar att det finns nåt annat än bara detta

Svar på tråden Spök-web-cam