regnkläder utanpå overall vilken storlek, overall 104
Vilken storlek ska man köpa på regnkläder som ska vara utanpå vinteroverallen? Vi ska ha storlek 104 på overall ska vi köpa 110 på regnkläder då?
I vanliga kläder har hon 98 och 104.
Vilken storlek ska man köpa på regnkläder som ska vara utanpå vinteroverallen? Vi ska ha storlek 104 på overall ska vi köpa 110 på regnkläder då?
I vanliga kläder har hon 98 och 104.
Får man fråga varför det ska vara regnkläder ovanpå vinteroverall?
På förskolan är de mycket ute, även i ösregn, och då behövs det. Det är ju just byxorna, inte jacka,
varför inte fodrade galonisar?
låter inte klokt med galonisar på overall
Låter helskumt. Sonen är 5 år och har aldrig haft galonkläder utanpå vinterkläder - och ja han går på förskolan. Ösregnar det är det dessutom för varmt för vinterkläder och då blir det istället fleeceställ och skalkläder.
stackars barn, han komem rju inte kunan röra sig oavsett vilken storlek på galonisarna.
Fodrade regnkläder är inte alls bra. När fodret i ärmen blir lite blöt suger den åt sig väldigt mycket av vattnet, säger fröknarna.
De är ute hela tiden och vi bor i Gbgtrakten så overall krävs och galonbyxor på.
Min fråga var ju faktiskt vilken storlek jag skulle välja och inte om jag skulle ha men ett svar fick jag ju, så tack AW76.
Nej det är verkligen inte stackars barn de har jätteroligt när de är ute och kan plaska runt.
Jorå de kan allt röra sig! Galonisar är inte så tjocka! Vår fsk gör som er :) det är också skönt när de går in för lunch o sen ska ut igen att inte overallen är alldeles blaskig o kall. Jag kör med en stlk större precis som du skriver :) så drar man åt remmarna så de inte är så lösa bara o ev sätter i ett kryss. Är de lite långa gör det inget då overallen håller upp galonisarna :)
ja ja
bor inte långt från stockholm så jag vet vad det är för väder
men varför göra korvstoppning av barnen
vår förskola har förodrat fodrade galonisar
Ta samma stl i jacka som nu, 104, och 110 i byxan.
De flesta overaller håller tätt så de inte behövs galonisar över. Skulle aldrig ha galonisar över overall, dottern har alltid vart torr & varm oavsett väder i sina overaller & ja de är ute oavsett väder.
Ta samma stl i jacka som nu, 104, och 110 i byxan.
Jag skulle köpa en storlek större i regnkläderna än overallen. Har uppfattningen att de bredaste/rymligaste regnkläderna är Didriksons och något märke från Lindex. Så någon av dessa skulle jag rekomendera.
Jag har jobbat på polarn o pyret o kör alltid deras funktionskläder.. Men är de ute i ordentligt regn eller jätte slabbigt vinterväder med blask o iskallt vatten så har mina barn galonisar. Som sagt, så är det skönare att ta på sig en overall som inte är iskall av blasket när de ska ut igen efter lunch. Även om det är torrt inne så är overallen kall, plus att det tar sin tid innan de torkar ordentligt, vilket man inte behöver tänka på direkt med galonisar.
Är lite emot fodrade galonkläder då många använder dessa hela vintern, de andas inte och gör barnet svettiga o kalla. Så dagar när det inte är regn o slask så tycker jag inte att man ska ha galon.. Likaså stövlar.
Men som sagt.. Alla gör som de vill o klär sina barn som passar dem :) torra och varma barn är glada barn!
en stl större alltså 110