Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Julklappstråden

Hejsan, Tomte

Vill också vara med här och få samt ge lite tips :) Jag och sambon har 12 st att köpa julklappar till och som jag kan behöva lite tips till. Vill inte ha tips på upplevelsepresenter tack :)
    -Mor (gillar småsaker- tjejiga)
    -Far (teknikintresserad)
    -Syster: 21 år (intressen: mode)
    -Svärmor (intressen: ??)
    -Svärmors make (intressen: jägare, *fixar allt typ*
    -Svärfar (intressen: musik)
    -Svåger: 16 år (intressen: datorspel)
    -Svägerska: 15 år (intressen: mode)
    -Svägerska: 11 år (intressen: ?? mellan barn och tonårings saker)
    -Svägerska: 10 år (Intressen: pyssla, småfigurer(?) )
    -Sambons farmor (intressen: ??)
    -Svärmors makes mamma (intressen ??)

Lite tips: Min styv-svärfar är jägare och förra året köpte vi en jägarkalender på akademibokhandeln på blev uppskattat (finns andra varianter på kalendrar). Till pappa o styvfar köpte vi ett digitalt vinställ från coolstuff. Till sambon som är dator+teknik intresserad köpte jag bland annat en binär klocka från coolstuff.se. Till svägerskan (då 14år) och min syster köpte vi ett smyckesträd från åhlens. Just nu kommer jag inte ihåg mer Solig

• Orkide
    Pigelinen skrev 2010-10-24 11:30:41 följande:
    Biobiljetter skulle ju kunna bara något till flera av dem. Tidningsprenumerationer likaså... Konsertbiljetter (såg nu att du inte ville ha upplevelse men detta kanske någon annan kan tänka sig så jag låter det stå kvar
    Jag köpte en go parfym till systerson på 18år. Tror att min svåger på 22 också kommer få en.

Såg på nettos hemsida just ett pyssel till barn där man målar sin egen sparbössa (en prinsessa) tror att den kostade 99kr.

Till jägaren el friluftsintresserad så kan ju ett underställ eller varma strumpor. En fickkikare fick min man ett år som han gillade skarpt och har använt mycket.

Teknikintresserad eller allmänt nyfikne; väderstation.
    Biobiljetter fick alla ungdomar i födelsedagspresent det här året så det går bort.. Konserter o tidningspremerationer går nog bort vet inte riktigt vad de är intresserade av.. Svårt svårt att köpa julklappar Obestämd men det är så roligt när man får till det!!
  • Orkide

Idag köpte jag några örhängen på Ur o penn för 25 kr styck, några blir nog julklappar..Längre än så har jag inte kommit än Obestämd.. Eller jag funderar även på en servetthållare och en diskmedelspump till mamma..

• Orkide

Hittade en julklapp idag, en söt sparbössa som jag ska ge till en tioårig tjej.. Nu gäller det bara att finna till alla andra ObestämdTomte

• Orkide

Jag har lite funderingar på lite julklapper så jag uppdaterar min julklappsinhandlingslista Tomte(utelämnar sambon ifall han skulle få för sig att titta in Flört)

Mor -Servetthållare, diskmedelspump
    Far -??
    Syster: 21 år (Örhängen, ??)
    Svärmor -Presenkort: Min müsli
    Svärmors make -??
    Svärfar - vin
    Svåger: 16 år -Träningsgrejer, ev. vikter
    Svägerska: 15 år -Örhängen, ??
    Svägerska: 11 år -Kläder, färghårspray
    Svägerska: 10 år -Sparbössa ??
    Sambons farmor ??
    Svärmors makes mamma ??

Kom gärna med tips, som ni ser är det inte komplett Glad

• Orkide

Kan ni hjälpa mig att hitta på något till sambons styvpappa, han är "allt i allo fixare", jägare och gillar whiskey. Jag har ingen anning om vad han har för storlek eller så, så underställ etc går bort.. Obestämd

• Orkide

Uppdaterar min lista igen, beställt ett par skor till syrran från ellos..

Mor -Servetthållare, diskmedelspump
    Far -??
    Syster: 21 år (Örhängen, pumps)
    Svärmor -Presenkort: Min müsli
    Svärmors make -??
    Svärfar - Vin
    Svåger: 16 år -Träningsgrejer, ev. vikter
    Svägerska: 15 år -Örhängen, ??
    Svägerska: 11 år -Kläder, färghårspray
    Svägerska: 10 år -Sparbössa ??
    Sambons farmor ??
    Svärmors makes mamma ??

• Orkide
    Sparvöga skrev 2010-11-19 08:48:15 följande:

Det finns en spritflaska (likör?? Jag är osäker) som ser ut som en jaktpatron.

Strumpor i ull är ju också nåt som är varmt och skönt i jaktskogen (och som dessutom inte luktar illa av svett!)

Whiskeyprovning kanske? Kolla på www.liveit.se/kategori/?str=whiskey

Presentkort på K-rauta/Clas Ohlson eller liknande

Spritflaskan är jag lite intreserad av, var inne på systembolaget idag och letade, men hitade ingen jaktpatron. Har du ett märke eller nåt?
    Strumor är lite tråkigt :/ Whiskeyprovning är ju dyrt för man kan ju inte enbart köpa till 1 person.

Köpte en jättesöt långärmad varm tunika (hmm vilken beskrivning) till min svägerska (11år) och ett par leggings köpte från H&M (10%rabatt för medlemmar idag Flört)
  • Orkide

Så vart en till julklapp avklarad idag, träningsvikter till svågern 16 år Flört

• Orkide
    Sparvöga skrev 2010-11-19 08:48:15 följande:

Det finns en spritflaska (likör?? Jag är osäker) som ser ut som en jaktpatron.

Strumpor i ull är ju också nåt som är varmt och skönt i jaktskogen (och som dessutom inte luktar illa av svett!)

Whiskeyprovning kanske? Kolla på www.liveit.se/kategori/?str=whiskey

Presentkort på K-rauta/Clas Ohlson eller liknande

Skriver igen, är intresserad av den där spritflaskan, vet du något mer om den? Letade på systemet men fann ingen..
  • Orkide

Uppdaterar min lista igen, hur går det för er andra är ni klara?

Mor
    -Servetthållare, diskmedelspump
    Far -PC-spel (datanörd ;) )
    Syster: 21 år -Örhängen, pumps, smink KLAR
    Svärmor -Presenkort: Min müsli och bakåplåtshållare KLAR
    Svärmors make -????
    Svärfar - Vin
    Svåger: 16 år -Träningsvikter KLAR
    Svägerska: 15 år -Örhängen, parfym, smink KLAR
    Svägerska: 11 år -Tröja, leggings, glitterhårspray KLAR
    Svägerska: 10 år - Top Model block (kan designa och rita saker), glitterhårspray KLAR
    Sambons farmor ??
    Svärmors makes mamma ??

Nu har jag hälften kvar ungefär.. :( Hittade förresten likör patronen men den säljs inte i Sverige och för att köpa in den blir det kanska dyrt. Hade tänkt att spendera max 300 kr på svärmors make.. :( Vet inte alls vad jag ska köpa!!

• Orkide
    Coursell: H&M Har silver- och guldglitterhårspray, kostar 29.90 rätt dyrt.. Vet att Åhlens har det också men jag vet inte vad det kostar.
  • Orkide

Nu är jag i princip klar med alla julklappar! Lovely! TomteSkrattande

Sambon- (Hemligt om han tittar in) -KLAR
    Mor -Tröja- Cardigan, Ögonskugga, Tomte som bär på glöggflaska + glöggflaska, body lotion.KLAR
    Far -PC-spel (datanörd ;) )KLAR
    Syster: 21 år -Örhängen, pumps, smink KLAR
    Svärmor -Presenkort: Min müsli och bakåplåtshållare KLAR
    Svärmors make -Whiskey bok KLAR
    Svärfar - Vin KLAR
    Svåger: 16 år -Träningsvikter KLAR
    Svägerska: 15 år -Örhängen, parfym, smink KLAR
    Svägerska: 11 år -Tröja, leggings, glitterhårspray KLAR
    Svägerska: 10 år - Top Modelblock (kan designa och rita saker), glitterhårspray KLAR
    Sambons farmor -Chokladask KLAR
    Svärmors makes mamma -Chokladask KLAR

Wiie!
    Nästa helg åker julpyntet upp (gardiner, dukar, tomtar etc) Julgran ska inhandlas men kläs den 23dec !! Tomte

Svar på tråden Julklappstråden