• Anbe

Julklappstråden

Tänkte att vi i denna tråden kan tipsa varandra om julklappar.
    Vet ni vad ni ska köpa eller har ni kanske redan börjat inhandla årets julklappar.
    Vet att många med mig gärna handlar julklappar på nätet så tipsa gärna om bra sidor.
    Snart kommer Tomte

• Svar på tråden Julklappstråden
  • Anbe

Själv har jag bestämt vad jag bl.a. ska köpa till stora tösen(20 år) Hon ska få dvd-boxar med tv-serier som hon tycker är bra och samlar på!

Lilltösen ska bl.a. få biljetter till Göteborgs Horse show.

• Shelti

Det här var hrm.. verkligen i god tid

Men jag kör nog på som ifjol och köper det mesta från adlibris

www.adlibris.com/

Mamma ska åtminstone få "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jansson. Hon älskar komiska böcker och den är faktiskt väldigt underhållande och rolig.

Syrrans karl ska få en engelsk översättning av nån av Arto Paasilinnas böcker. Han kommer att fira jul med oss första året i år och behöver introduceras till den finska kulturen . Arto Paasilinna skriver komiska böcker, så finska som dom blir

Syrran ska kanske få en kokbok, hon är en total katastrof i köket. (Hon tog 8 dl mjöl i en sås då det skulle vara 8 matskedar)...

Brorsan studerar till kock, så åt honom vill jag hitta en fin kokbok med många inspirerande bilder.

Sen finns ju

www.cdon.com

Mosterns gubbe diggar Roland Cedermark, kanske han har kommit ut med nåt nytt?

Min farmor gillar andlig musik så kanske dom har nåt där (hoppas det finns kasetter för hon har ingen CD spelare)

Finns det nån bra leksaksaffär online? Leksaker är bedrövliga att köpa då dom är så DYRA, men vi brukar passa på och köpa på rea. O andra sidan är dom roligast att ge

Såhär långt hade jag tänkt.

• Nyfiken gul

ja här behöver jag hamna känner jag.. har en del att köpa klappar till och det blir svårare för varje år...

Dotter fyller snart 16: saker till hennes hamster är alltid uppskattat så det blir det, funderar på någon Dvd-box till henne och allra helst nån konsert med hennes favoritatrtister.

Sonen 12 år: Älskar klurigheter så han ska få ett stort pussel med 500/1000 bitar med nåt lämpligt motiv, ska leta plancher på rymden och planeter och sånt - drömmen är en planch på rymdskeppet Discovery...

Son 10 år: Samlar på star wars-saker så det blir lite lego och såna saker,  ska köpa sängkläder med star wars...

Son 9 år: Behöver kliva ur bebisträsket så han ska få lite pedagogiska saker och som får honom att vilja upptäcka världen.. Lutar åt lite lättlästa faktaböcker om typ djur, rymden, människokroppen.

Dotter 6 år: fyller år samtidigt som det är jul  - pysselsaker tror jag börjar bli lämpligt, kan bli lite mönstersaxar, pärlor och band , kanske nåt nybörjarset med brodyr eller liknande. Målarset med färg och penslar kanske.

Son 2 år: duplo/lego, Brio järnväg, 3-hjuling och så massa nödvändiga kläder...

Svärmor: Ingen aning faktiskt....  hon är snart 67 år och har typ allt.... men kanske något till sommarstugan?..

Svåger: en pedant ungkarl som har allt och inte har så mycket intressen.  Bilvårdsset, rattmuff, bilhandskar eller nåt fullkomligt meningslöst kan det bli....

Maken: Här blir det saker till motorcykeln.. Allt med Harley Davidson önskas så det ska bli lite "lull-lull" tänkte jag mig med badhandduk, kaffemugg, keps och lite sånt där...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nenne77

Såg att man kunde åka i stidsflygplanssimualtor i Gävle, det tänkte jag mig till maken... Annars brukar det vara svårt med upplevelser i närområdet...

• Nenne77

Till kusinerna, morbror och pappa har jag gjort fotobok över våran gemensamma semestertripp i somras. De hade erbjudande på Extrafilm, ta 2 betala för en, bara att passa på...

• Thegran

dottern, två år, ska få en Skrållan docka med kläder, skor och nappflaska och sådant.
    Hon kommer få en fisher price kassaapparat, en barnfotölj och en ladugård i trä med tillhörande djur. Detta är vad som redan är inköpt (var en sväng till Ullared i sommras och passade på) antar att det blir något mer som jag inte kommer kunna låta bli att köpa...

vad alla andra ska få vet jag inte, tänkte köpa julklappar till dem i bangkok (kommer hem 13 dec) blir nog lite köksknivar, sidensjalar och sådant :)
    sambons bror får nog thaimatvaror, currypastor och sånt. Han gillar att laga mat.

• Anbe

Kom på ytterliggare en julklapp till stora dottern(20 år) hon är på väg att skaffa egen lägenhet och bor just nu hos en släkting 60 mil härifrån eftersom hon fått jobb där. Hon ringer då och då och frågar efter mina recept så nu har jag köpt en bok där jag tänkte skriva i recept jag vet hon gillar och så får hon fylla på med egna recept efterhand.
    Skulle bara vilja skriva ett rim på första sidan i boken men är urdålig på det.Nån som har ett bra förslag?

Svar på tråden Julklappstråden