Inlägg från: Anbe |Visa alla inlägg
  • Anbe

Julklappstråden

Tänkte att vi i denna tråden kan tipsa varandra om julklappar.
    Vet ni vad ni ska köpa eller har ni kanske redan börjat inhandla årets julklappar.
    Vet att många med mig gärna handlar julklappar på nätet så tipsa gärna om bra sidor.
    Snart kommer Tomte

• Svar på tråden Julklappstråden
  • Anbe

Själv har jag bestämt vad jag bl.a. ska köpa till stora tösen(20 år) Hon ska få dvd-boxar med tv-serier som hon tycker är bra och samlar på!

Lilltösen ska bl.a. få biljetter till Göteborgs Horse show.

• Anbe

Kom på ytterliggare en julklapp till stora dottern(20 år) hon är på väg att skaffa egen lägenhet och bor just nu hos en släkting 60 mil härifrån eftersom hon fått jobb där. Hon ringer då och då och frågar efter mina recept så nu har jag köpt en bok där jag tänkte skriva i recept jag vet hon gillar och så får hon fylla på med egna recept efterhand.
    Skulle bara vilja skriva ett rim på första sidan i boken men är urdålig på det.Nån som har ett bra förslag?

• Anbe

Imorgon ska jag till Ullared och hoppas på att hitta lite julklappar där.
    Har tänkt köpa en stavmixer till min mammas man , lite lego till lillkillen , presentkartong med typ duschkräm och bodylotion el nåt sånt till tjejerna samt även lite smink till dom. Sen får jag se mer vad jag hittar.
    Även lite hästsaker till min ena tjej.
    D e allt jag vet nu men jag återkommer om vad jag hittat och har kanske förhoppningsvis lite tips att dela med mig av.Tomte

• Anbe
    Snuttjulla skrev 2010-10-24 15:04:44 följande:
    Åh, sånt är jättekul, försök få med några bilder också, kanske nån där hon lagar mat eller bakar med dig när hon är liten också. Jättemysigt att få.

Kanske?

Gulliga unge vad du har blivit stor,
    flyttat hemifrån och lagar egen mat.
    Här har jag samlar några favoriter,
    Sånt som du ätit till tomma fat.
    Att laga mat är en konst
    och nu är du konstnär.
    Exprimentera och prova dig fram,
    och skriv egna recept här.
    Detta blir till en skatt utan dess like,
    bjud på när gäster kommer på besök.
    baka och laga mat,
    Lycka till i ditt egna lilla kök.
    Åååå tack för hjälpen!!! Verkligen jättebra, den ska jag använda!!! SuperbraSolig Tack!!!
  • Anbe

Var i Ullared idag men det blev inte mycket julklappar. Sååå mycket folk så jag bara plockade det jag sprang på.
    Det blev iaf smink till tjejerna,ridsaker till lilltjejen,Axe- presentkartonger till killarna. Tuffa leggings till tjejerna med nitar på.
    Sen blev det lite saker till halloween med men det hör ju inte hemma härFlört

• Anbe
    Pigelinen skrev 2010-10-31 10:40:12 följande:
    åh vad trött jag blir... hade just skrivit ett LÅNGT inlägg med vad jag har/ska köpt för att ge andra tips... o så blev det datafel... suck.. bara att börja om då...

Svärmor önskar sig nya grytor då de byt kök o spishäll så de gamla funkar inte.
    Hennes man kläder, han är lätt o blir glad för allt. funderar på att kolla efter farsdagserbjudander nu i veckan... tröja+ skjorta el dyl..
    Svåger 22år reser massa och hinner inte handla själv önskar sig kläder så det får det bli...

Systerson 10½år ska få "riktiga" målarssaker då mamma har köpt ett riktigt staffli till honom, lillebror där 5år får staffliet från Ikea av min mor, kostade typ 200kr så han får också målartillbehör av oss... 

Mamma o hennes man ska få en webbkamera som jag nämnt innan men jag vet inte vilken, finns ju massa olika... tips mottages varmt, vill nog ah mikrofon i eftersom jag har det själv...

Pappa ska få en resevåg men behöver få något litet till, vad? Hans fru vad ska hon få? Hon fick en bakskål ifjol som hon blev jätteglad över, kanske några finare handdukar eller är det för tråkigt???

Svärfar o hans fru är supersvåra... frun där gillar inget onödigt och vill helst inte ha något men det lyssnar varken hennes man el vi på då vi andra i familjen vill och alltid har köpt paket. Men jag försöker köpa nyttosaker o sånt hon gillar, de bor på landet, har massa djur, ekologiskt osv... I fjol köpte jag varsin fin te mugg (lokalproducerad) och ekologiskt te. Varken hon el svärfar har något intresse över att laga mat, det ska gå snabbt o smidigt... Finns det någon kokbok med snabb och ekologiskt mat? Typ med färdiga matsedlar??? Kom jag på nu...

Ja d e jättesvårt att komma på något...men jag tycker inte att handdukar är för tråkigt till din pappas fru.
    Kokbok till svärfars fru är väl också bra....dock har jag inga tips.Annars brukar ju alltid nån liten korg med lite olika saker gå bra...typ kaffe,chocklad,glögg el dyl. Vi brukar göra egna korgar där vi stoppar i det vi vet att personen i fråga gillar. 
  • Anbe
    Pigelinen skrev 2010-11-01 08:28:55 följande:
    Tror att jag hittade något bra igårkväll till min mans pappa o fru. De har massa djur bla hästar och frun gillar ju inga onödiga saker.. www.atl.nu/Article.jsp?article=62636&a=Kalend... 
    Kalenderhjälpen är en kalender där några tjejer startat bara för att samla in pengar till Fistulasjukhuset i Addis Abeba. Min man och hans familj har stöttat detta sjukhus i många år och en kalender med hästar kan ju vara kul för den som gillar hästar, två i ett liksom Kalendern kostar 130kr och en granne till oss sak vist vara med i den har vi hört.
    Det var ju en jättebra julklapp!
  • Anbe

Köpte 2 julklappar idag

Frostnätter ,en deckare av en isländsk författare kommer inte ihåg namnet nu. Iaf den köpte jag till min mammas man
    och sedan köpte jag ett skissblock och blyertspennor i olika tjocklekar till min store son som bara älskar att teckna.

• Anbe

Var i Ullared i söndags och fick inhandlat några julklappar.
    Bl.a. en stavmixer till min mammas man(han önskade sig det)
    Köpte även hörlurar till stora dottern som hon önskat sig.

Fotvårdsprodukter till mammas man ska jag också köpa .Han får ett fotbad av mamma i julklapp.

Mamma önskar sig en löpare i färgerna svart/vit så det ska jag försöka få tag på till helgen då jag ska shoppa loss liteFlört

• Anbe

Är d nån som vet om det finns lite hftigare julgranskulor i svart,silver el vitt.Vill gärna köpa lite till min stora flicka som köpt sig en svart julgran hmmmm ja ungdomarFlört

Svar på tråden Julklappstråden