Pigelinen skrev 2010-10-31 10:40:12 följande:
åh vad trött jag blir... hade just skrivit ett LÅNGT inlägg med vad jag har/ska köpt för att ge andra tips... o så blev det datafel... suck.. bara att börja om då...
Svärmor önskar sig nya grytor då de byt kök o spishäll så de gamla funkar inte.
Hennes man kläder, han är lätt o blir glad för allt. funderar på att kolla efter farsdagserbjudander nu i veckan... tröja+ skjorta el dyl..
Svåger 22år reser massa och hinner inte handla själv önskar sig kläder så det får det bli...
Systerson 10½år ska få "riktiga" målarssaker då mamma har köpt ett riktigt staffli till honom, lillebror där 5år får staffliet från Ikea av min mor, kostade typ 200kr så han får också målartillbehör av oss...
Mamma o hennes man ska få en webbkamera som jag nämnt innan men jag vet inte vilken, finns ju massa olika... tips mottages varmt, vill nog ah mikrofon i eftersom jag har det själv...
Pappa ska få en resevåg men behöver få något litet till, vad? Hans fru vad ska hon få? Hon fick en bakskål ifjol som hon blev jätteglad över, kanske några finare handdukar eller är det för tråkigt???
Svärfar o hans fru är supersvåra... frun där gillar inget onödigt och vill helst inte ha något men det lyssnar varken hennes man el vi på då vi andra i familjen vill och alltid har köpt paket. Men jag försöker köpa nyttosaker o sånt hon gillar, de bor på landet, har massa djur, ekologiskt osv... I fjol köpte jag varsin fin te mugg (lokalproducerad) och ekologiskt te. Varken hon el svärfar har något intresse över att laga mat, det ska gå snabbt o smidigt... Finns det någon kokbok med snabb och ekologiskt mat? Typ med färdiga matsedlar??? Kom jag på nu...
Ja d e jättesvårt att komma på något...men jag tycker inte att handdukar är för tråkigt till din pappas fru.
Kokbok till svärfars fru är väl också bra....dock har jag inga tips.Annars brukar ju alltid nån liten korg med lite olika saker gå bra...typ kaffe,chocklad,glögg el dyl. Vi brukar göra egna korgar där vi stoppar i det vi vet att personen i fråga gillar.