• Themis

Hantverkare! Varför beter de sig inte som folk? (enormt frustrerad)

Jag kan bara hålla med- vi hade exakt den diskussionen igår i BRF- föreningen- och då är ändå halva styrelsen hantverkare själva...

• Themis

Alcarinque: Den senaste hantverkaren som hade utmärkta referenser sökte jag utan framgång i sex veckor. Då hade jag ändå fått personlig rek till honom av en som kände honom och han hade typ sagt när han träffade på min kollega på stan att "oj ja jag jag borde kanske ringt upp dom nån gång..."

Så helrenovering av två badrum var uppenbarligen inte tillräckligt intressant för honom att lyfta luren för.

• Themis

Alcarinque: Det svåra verkar vara att överhuvudtaget komma så långt som att få anlita en hantverkare...

• Themis

Jojile: Men vi var ute ett halvår i förväg och sa att utförandetiden inte spelade nån större roll eftersom vi har tillgång till annat boende.

Kan man ha det lyxigare än så liksom- det är fan ingen som frågar mig på jobbet om jag har tid att ha en extra arbetstopp på 140% i november...

Svar på tråden Hantverkare! Varför beter de sig inte som folk? (enormt frustrerad)