• Rani

Hantverkare! Varför beter de sig inte som folk? (enormt frustrerad)

Om jag får vara lite OT:

Jag bor i hyres och anlitar därför inte så många hantverkare själv. Men det händer ju att hyresvärden tar in någon som ska installera kabel-TV/kolla fukten/sota eller vad det nu kan vara. Och det som har slagit mig är att de aldrig kan ge en tidsangivelse för när de ska komma utan säger kort och gott vilken dag de kommer. Jag fattar att man inte kan säga exakt kl 13.30, men de måste ju kunna säga om de kommer förmiddag eller eftermiddag? De måste ju ha någon slags planering för i vilken ordning de utför jobb när de tar hela hus på samma gång? De måste ju själva ha gjort en beräkning för hur lång tid det ska ta?

Där jag bor finns ingen huvudnyckel, så de kan inte ta sig in själva. Om man inte kan vara hemma så måste man lämna en nyckel till förvaltaren innan. Därför underlättar det ju underlättat att veta ungefär när de tänker dyka upp. T ex en gångskulle det komma ett gång och sätta in nya kontakter till bredbandet. Bara dag var angivet. Vi hade inte lämnat någon nyckel den gången. Jag skulle börja jobba kl 15 och tänkte därför att de nog skulle hinna komma innan dess. Då dyker de upp kl halv åtta på morgonen och ringer på. De måste ju ha vetat att de skulle börja med vårt hus på morgonen, så varför kunde de inte skrivit det?

Svar på tråden Hantverkare! Varför beter de sig inte som folk? (enormt frustrerad)