Hantverkare! Varför beter de sig inte som folk? (enormt frustrerad)
Jojile skrev 2010-09-05 19:08:35 följande:
Jag lever med en snickare, som absolut inte kan ha varit hemma hos er någon gång! :) Någon skrev om att dom alltid jobbar med telefonen i örat. Många snickare är egna företagare, och det är genom telefonen som dom beställer, bokar nya kunder, kollar med kollegor o.s.v.
Bimsan: Jag vet att min karl blir rek till folk ganska ofta. Men han har inte tid. Det handlar inte om att det är intressant. Den hantverkaren som du ville ha kanske inte hade tid med dina badrum för att han hade 30 andra badrum att fixa.
Hade han tackat ja till att göra ett jobb hos dig hade han antagligen tagit lång tid på sig, vilket hade gjort dig jä*ligt sur det också.
Passa tiden, jag vet inte. Självklart tycker jag att man ringer om någon väntar på en. Absolut, oavsett vad man jobbar med, och jag känner ingen hantverkare som inte skulle göra det.
Sen är väl inte hantverkare (snickare menar jag nu) riktigt ett 8-17 jobb? Man lämnar väl en offert på si och så många timmar som jobbet kommer ta, och sedan hur detta fördelas är väl egentligen skitsamma?
Har man däremot kommit fram till en deadline tillsammans får man se till att försöka hålla den, och om man inte hinner så får man förklara varför i tid.
min kille blev utskälld nyligen av en kund. Han hade inte hunnit bli klar i tid och kunden fick flytta in på en byggarbetsplats. Kunden ville inte betala och si och så. Men det visade sig att det inte ens hade med min sambo att göra. Kunden skulle köpa in delar och varor (köksvaror), vilket inte var gjort. Då är det svårt att göra klart ett jobb i tid.
Ungefär som med fuskbyggarna, alla andra blir misstrodda pga såna program, varför görs inga program om de skötsamma