Inlägg från: Tid för barn 75 |Visa alla inlägg
  • Tid för barn 75

Atypisk odontalgia, orofacial smärta, ansiktssmärta

Hej,

Jag har sökt info på nätet och inser att det är trimigenusnerven som gör mitt liv till ett helvete. En felbehandling 2002, sen extraktion av tand, rotfyllning av tanden intill. Men besvären har kommit tillbaka hela tiden. Går hos odontolog via remiss fr tandläkare men tänker avboka fortsatt behandling. Jag har migrän sedan tonåren men detta är ett nertryck, en konstant dov molande värk i vä ansiktshalva, huvud, tinning, bakom ögat o djupt i övre käke. Jag har 2 små barn under 3 år och kan inte tänka mig att leva med denna värk. Ja är ju inte den jag vill vara pga kronis vöä

• Tid för barn 75

...värk. Skriver i ren panik över den situation som nu inte längre går att orka med. Vad jag skulle skriva var att migränen är en sak och nervsmärtan (kronisk) är en helt annan. Vad ska jag göra? Ringde min tdl idag o bad om remiss till neurolog. Är det någon som känner ett svagt illamående förutom den ensidiga kroniska värken förresten? Hoppas någon kan ge mig råd. Hur ska min livskvalité bli bättre? Herregud jag har ju barn att ta hand om men allt faller samman till följd av detta!

Svar på tråden Atypisk odontalgia, orofacial smärta, ansiktssmärta