Inlägg från: marla333 |Visa alla inlägg
  • marla333

Kokat flaskorna för länge!

Fan, glömde bort att jag hade en kastrull på spisen med flaskor och grejer att koka. Stod länge... Nu är det som nån konstig beläggning på allt. Eller har ytan bara blivit lite skadad? Allt är mer matt, förut var det blankt.
    Hur ska man komma ihåg det när man har massa saker i huvet? Fler som är så virriga som mig? 

• Svar på tråden Kokat flaskorna för länge!
  • marla333

har inte så mkt annan disk, så vår diskmaskin går inte så ofta. flaskorna går ju åt hela tiden ;)
    ska pröva med diskmedel. måste ja koka om dem efter diskmedlet eller går det bra ändå? 

• marla333
    miacia skrev 2010-09-07 04:52:47 följande:
    Det är inte kalkbeläggning? För då då blir det en vit lite sträv yta på flaskorna. Får det när jag kokar ute på vårt landställe, som har väldigt kalkrikt vatten. Koka med lite citronsyra i vattnet nästa gång, ca 1 tsk. Då försvinner det. Tipset står i introduktionsboken till Meleda bröstpump!

ja, klart de är kalk!
    läste nånstans att man ska koka minst en gång på dag... men så viktigt är det inte? eftersom jag är så glömsk kommer jag göra om det igen, och större chans om jag fortsätter koka en gång om dagen! 
Svar på tråden Kokat flaskorna för länge!