Djurplågeri ? Anmäla ?
En hund som dag ut och dag in står i en rastgård/hundgård utan att få några promenader, är inte det djurplågeri ? Kan man anmäla någonstans ?
En hund som dag ut och dag in står i en rastgård/hundgård utan att få några promenader, är inte det djurplågeri ? Kan man anmäla någonstans ?
Fast jag hade nog gått över och kollat varför hunden aldrig kommer ut, och sedan talat om att jag har funderingar på att anmäla. Tycker nog att det är bättre att vara rak och säga som det är. Jag hade tom erbjudit mig att gå promenader med den, om jag nu vet att hunden aldrig får gå ut. Man kan alltid ta reda på all fakta från den riktiga källan innan man börjar med anmälningar. Jag tror inte att man vet vad dom gör med hunden 24 timmar om dygnet, faktiskt. Men det finns enklare sätt att ta reda på det än att kasta sig på telefonen och spy galla till djurskyddsföreningen. Men klart man ska lägga sig i. På ett smidigt sätt.
Japp! Och ofta för "konstiga" saker, folk gör det inte för att vara elaka men ibland blir det fel ändå...
Jag var ute och gick med min hund mitt i vintern - 20 grader och en man kom fram till mig och sa. Jag tycker att din hund borde ha täcke. Jasså sa jag va bra att du engagerar dig, Men ser han ut att frysa då? Mannen tittade igen på min hund och gav sen till ett leende och sa Näe, det gör han ju faktiskt inte.... *s* Min hund har massa päls och trivs nog allra bäst om det skulle varit ett par minusgrader till, det var bara jag som var självisk och tog korta kisseturer ;) för jag frös...
nä ja skulle kunna prata me ägaren. ja fick för mig att TS ville vara anonym.
Det är absolut djurplågeri!
Ring på och säg till ägaren att om han inte tar bättre hand om hunden så anmäler du honom