Inlägg från: Wonderbabe |Visa alla inlägg
  • Wonderbabe

Mjölkfri välling

Hej!

Min son är 11 månader och vi tror att han är mjölkallergiker och vi har fått tips om att börja med mjölkfria produkter.
    Vi har testat nutramigen, Sempers mjölkfria välling, men det är inget som funkar av dessa.
    Finns ju även Enago som mjölkfri välling.. Tänkte testa den om det går... Vad ska man göra om inte detta funkar? Har testat nu i 4 dagar.  
    Han vill bara ha vanlig välling. Har då gett honom det, eftersom han dricker några gånger välling/ dag.

Kan någon hjälpa mig? Jag har även hällt i vaniljsocker i nutramigen, men det funkade inte heller. Det gick bra när han var typ 3 månader, men inte nu längre. :S

• Svar på tråden Mjölkfri välling
  • Wonderbabe
    Blå Flygare skrev 2010-09-07 11:53:23 följande:
    Althera smakarnästan som vanlig ersättning, den är mycket godare än de andrasorterna och rekommenders när barnen är lite äldre när man introducerar mjölkfritt. Steget innan är profylac, den är betydligt godare än nutra, men inte lika som althera. Vet inte om prisetskiljer något på dessa, men båda kan fås på anvisning.

Steget därefter vore att byta ut ersättningen mot någon mjölkersättning, typ havredryck. Men det tycker jagatt han är för liten för, säskillt om han dricker detnågra ggr/dag. Det är inte så mycketnäring i mjölkersättningarna så viktigt att de ätermycket bra mat innan man gör något sånt.
    Vilket tycker du jag ska testa?  Konstigt att inte de tipsar om dessa du nämnde. :S
    De nämner bara nutramigen. :S 
    Borde kanske höra vad de säger på barnkliniken? Kanske inte borde köpa Enago's mjölkfria välling? 
  • Wonderbabe
    Blå Flygare skrev 2010-09-07 14:33:36 följande:
    EnaGo blir ju väldigt dyr för dig, och sen har de haft problem med leveranser på denallt som oftast. Jag hadeintevelat ha den som enda vällingen just för att den då och då tarslut iaffärerna pga produktionsstopp.
    Den jag såg på Ica maxi, kostade inte mycket, låg under 40 kr.. 
  • Wonderbabe
    Blå Flygare skrev 2010-09-07 21:12:42 följande:
    inte så dyr per paket, men det är inte många portioner i ett paket. Tror det var nått så löjligt som 5 mål. Eller så var det att det räckte i 5 dagar, i så fall 10 mål.
    Vi får se om han tar emot den vällingen imorgon, annars blir det att höra av sig till barnkliniken imorgon, för se vad de säger. Detta är bara ett test för att se om han tål eller ej. Ska testa detta i 2-3 veckor, och sen gå över lite till mjölk igen.
Svar på tråden Mjölkfri välling