Hur och hur mycket matchar ni barnens kläder?
Det här med matchning av färger tycker jag är rätt svårt och inspirerad av en annan tråd om hur man klär barnen kom jag på att fråga om det. Hur ser ni på matchning av innekläder med utekläder och utekläder med accessoarer? Framför allt gäller kanske detta tjejer då de kläderna är så färgrika, mycket rosa, rött, lila osv.
Vi är noga med att matcha tex tröja och byxor och även strumpor. Men sen har man ju kanske bara en fleecetröja/en jacka osv och då blir det jättesvårt. Och sen kommer galonisar, mössa, vantar osv utanpå det. Jag älskar mössor och tycker det är så kul att köpa men det blir ju omöjligt när alla mössor är randiga, mönstrade osv i olika rosa/lila nyanser och så är utrustningen av kläder röd overall, lila fleecetröja osv. Vi försöker köpa lite neutrala färger på de stora plaggen men vill man handla på rea osv så är det inte så lätt. Plus att typ alla ytterkläder för tjejer är rosa, röda eller lila... (Jag handlar gärna sk killkläder också om de är neutrala men ogillar skarpt alla stålmannen, robotar och annat som de kläderna ofta är prydda med...)
Hur tänker ni och hur gör ni? Hur tänker ni kring just dessa sk tjejfärger, rosa, lila, rött osv?