• Minomin

min pojke skolkade idag

Min första tanke var: Vad gjorde han när han skolkade?

Var det planerat sedan innan, eller ett infall?

Visste dom vad dom skulle göra istället, eller fördrev dom bara tiden?

• Minomin
    Anonym skrev 2010-09-07 20:02:56 följande:

Jag menar: Vad är det för skillnad?

/ Nyfiken och virrig lärare

Jag tycker skillnaden är stor om det visar sig att det var överlagt och att dom hade en plan för vad dom skulle göra. Det under förutsättning att planen var nåt icke-bra såklart.

Har jobbat som butikskontrollant många år, och det var mer än vardagsmat att gripa skolkande skolbarn (åldrar 11-17 år) vars föräldrar inte hade en aning om vad dom gjorde (men visste ofta att det skolkades).

Jag skulle bli mer upprörd om min son skolkade och åkte in till stan än om han skolkade och gick till fotbollsplanen och lirade boll =)
  • Minomin
    Anonym skrev 2010-09-07 20:25:52 följande:

Men han missar ju fortfarande samma lektioner...

Japp. Men den skadan är ju redan skedd eller vad jag ska säga =)

Men visar det sig att han drog ner på stan och stod utanför Systembolaget och fiskade efter öl är problemet större än en missad lektion tycker jag.
  • Minomin
    Anonym skrev 2010-09-07 20:39:37 följande:
    Jo, men i ditt exempel var det ju lira fotboll eller sticka in till stan. 
    Citerar mig själv:

Jag tycker skillnaden är stor om det visar sig att det var överlagt och att dom hade en plan för vad dom skulle göra. Det under förutsättning att planen var nåt icke-bra såklart.
  • Minomin
    Anonym skrev 2010-09-07 20:45:45 följande:

Och du avslutar ju med "jag skulle bli mer upprörd om min son skolkande och åkte in till stan än om han skolkade och gick till fotbollsplanen och lirade boll."

Då får ju i alla fall jag intrycket av att det var åka in till stan biten som var nåt icke-bra.

Jag förstår faktiskt inte vad det är som är så klurigt med mina inlägg, och jag ämnar inte förstöra tråden genom att förklara för (bara) dig en gång till hur jag menar med skillnaden vad man faktiskt gjorde när man skolkade betyder för mig.
  • Minomin
    Anonym skrev 2010-09-07 20:51:34 följande:
    Är bara så trött på föräldrar som håller sina barn om ryggen när de skolkar. 
    Och det gör jag menar du? Var i mina inlägg skriver jag det?

Jag menar precis det motsatta. Skolk är upprörande. Överlagt skolk med ett dåligt substitut är än mer upprörande och behöver tas omhand på ett annat sätt.
Svar på tråden min pojke skolkade idag