Inlägg från: Anonym (Ansvaret?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ansvaret?)

min pojke skolkade idag

Gammal tråd,men ändå...Mitt barn skolkar från just en lektion-har gjort det nu i 9 veckor och jag har ganska nyligen fått reda på det,genom en annan förälder!Mitt barn har magont varje vecka pga ämnet!Ingen personal ser till att hämta mitt barn,som hänger runt skolan,istället för att gå till klassen.Jag har skrivit brev till skolan-inget svar.
    Nu ska jag ta ledigt från mitt jobb,för att hämta mitt barn från skolgården och ta ...  till klassen!
    VEMS ÄR ANSVARET?....har haft ofantliga diskussioner med mitt barn om hur viktigt det är att delta/vara närvarande och tagit bort privilegier hemma,hotat med att jag ska komma dit-hur pinsamt det vore osv,men ändå händer detta igen och igen...UNDRAR DÅ...FINNS DET INGEN PERSONAL PÅ HELA SKOLAN,SOM TÄNKER OCH UNDRAR,VARFÖR EN ELEV ÄR PÅ SKOLGÅRDEN OCH INTE PÅ SIN LEKTION?Någon måste ju se ut genom dess 100-tals fönster i en utav Sveriges största skolor!!Eller är det mitt ansvar,som arbetande förälder att se till att mitt barn går på lektionen???

Svar på tråden min pojke skolkade idag