4 missfall.. Finns det hopp?
ninni- skickar en varm styrkekram till dig!!!
ninni- skickar en varm styrkekram till dig!!!
marieh- förstår du känner dig nere.... vissa dagar bara är PISS..... men jag tappar inte hoppet om ett plus för dig, du är alldeles för tidigt ute, vännen.... kram!
najje- puh, vad skönt att höra!!! håller tummarna för att flytningarna håller sig borta, så du slipper oron.
det kommer gå bra, vännen!
ninni82- åååå ger mig på ett litet försiktigt grattis då....
hoppas hoppas hoppas det inte är ngt nu..... förstår du inte kan ta ut ngn glädje i förskott. tycker du ska testa igen imorrn & se om +et blivit starkare eller svagare...
kärt barn tjihoooo då blir det nog en härligt helg
together- skönt allt gick bra & att du får komma snart på utredning. bra att ha ett datum att se fram emot!
ninni- faan oxå, lider med dig!!det är ju så hemskt oxå att det är ju nu man behöver sin partner som bäst & ofta då kanske bägge kraschar... det är ju som ett brev på posten att han känner att han inte orkar mer...det blir så tungt för dig som haft hans stöd&styrka... och så början man bråka, och så känns allt ÄNNU jobbbigare...varför kan det inte bara funka!? som för så många andra....
skickar världens största kram till dig& din man som jag tror behöver den oxå (även om han inte säkert gillar FL & ditt engagemang här just nu...)
ninni- kram till dig igen!
jag som då har gjort x antal IVFer förstår det som att det inte ska spela ngn roll i MF/MA-sammanhang om man gjort IVF för att bli gravid. det är tom en aningens lite förhöjd risk med IVF, då för utomkveds iochförsig.
när du blir gravid på egen hand ÄR det ett "perfekt" ägg& spermie, annars fäster det inte.
däremot kan det visa sig att ägget eg inte var så bra som "man trott" varför det blir MF. som jag fattat det är det extremt ovanligt att det är mannens spermier det varit "fel" på vid MF. har frågat min klinik detta flera ggr nämligen.
de säger det är nästan uteslutande kvinnans ägg.
däremot kan mannens spermier vara en orsak till att det är svårt att bli gravid, men så verkar ju inte fallet vara för er.
vid en IVF är det samma som vid en naturlig ÄL- ett "perfekt" ägg tas fram & befruktas, är det inte perfekt blir det inget-däremot om det blir befruktat kan det lika väl vara ett som inte var så bra som "man trott" då det idag inte finns någon sådan teknik att kolla upp hur äggen blir efter x antal dygn av delning....
är ingen expert men så har jag fått det förklarat för mig.
förstår du bara vill hitta en lösning så du har en chans att få ert barn, men jag tror inte IVF är lösningen....
bra ändå att du fått till ett möte, de kanske säger annat.
ninni- shit vad jobbigt! lider med dig. som kärt barn säger- åk dit om du inte får tel.kontakt!!
kärt barn- fick trombyl utskrivet nu sista grav (de 3 föreg fick jag det inte) och denna gång gick det, sen vet jag inte om det var trombylen som hjälpte eller om det hade gått ändå
vilaa- usch så plumpt.... eller, för oss som är så inne i det blir det ju så extra tydligt.... jag hade en i min mammagrupp som oxå blev gravid väldigt fort efter första, alltid så tungt när man själv sitter med massa MA/MF i bagaget.
kram på dig!
marieh- men grattis, det lät ju riktigt bra! skönt att du blir tagen på allvar&att hon kommer följa dig!
åldersnojan ja.....tänk på mig som snart fyller 42....kommer alltid vara äldre än du
nikki gbg- trist med mens
konstigt med tempen...kanske du är sjuk?
ego- bara 6 dgr kvar till BF....känns konstigt. nu börjar oron, inte för MF längre-eller jo, lite....men att ngt skulle gå snett på förlossningen...måtte inte det ske...
hursomhelst mår jag inge bra, är svullen & har riktigt ont.. men ska egentligen inte klaga, det går ju över snart & belöningen är ju mäktig.
hoppas ni alla får en underbar helg, kramar!