• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

ninni- skickar en varm styrkekram till dig!!!

• timoa

marieh- förstår du känner dig nere.... vissa dagar bara är PISS..... men jag tappar inte hoppet om ett plus för dig, du är alldeles för tidigt ute, vännen.... kram!

• timoa
    Together90 skrev 2011-09-17 13:37:01 följande:
    Hej får jag vara med här??

Har precis fått mitt tredje missfall.

Är en 21 årig tjej med en son på 2 år. Har fått tre missfall på rad som sagt

2011

april v9
    juni v5
    september v10

Jag förstår inte vad felet är, jag är ung och frisk annars och har ju fått barn med min sambo tidigare men nu vill det sig inte, varför? Min kropp stöter ifrån sig verkar det som.
    Min blodgrupp är RH negativ och min son är negativ och fick därför ingen spruta efter förlossningen med honom. Jag väntar på kallelse för utredning men det kan dröja 3-4 månader jag bor i Stockholm så köerna är långa.. Jag fattar ingenting..

Skulle ju vara lycklig, har inte blödigt något alls denna gång och har haft alla symtom och i onsdags den 14:e skulle jag på mitt första ultraljud och ..ja det fanns liksom ingen levande graviditet...ett foster som slutat växa typ vecka 4 och en fostersäck :( ...
    VAD ÄR FELET ? :(
    Välkommen hit!!! här finns allt stöd i världen då vi alla dessvärre har mer eller mindre samma erfarenheter av MF/MA... lider med dig, ditt 2011 ser ut exakt som mitt 2010 (april v8, juli v8, nov v5)
    man fattar inte varför, jag fick bara svaret att jag var för gammal (41)
    till slut lyckades det & jag har 17 dgr kar till BF. jag önskar av hela mitt hjärta både dig och ALLA härinne att få gå hela vägen.

najje- men vännen, vad ÄR detta??... så jobbigt att behöva bära denna oro igen... samtidigt kan jag säa att det är väldigt vanligt med blodaktiga flytningar i tidig grav,jag hade själv detta med sonen & det gick ju bra.
    svägerskan blödde en hel del hon med då hon väntade dottern.
    så länge det inte är rikligt rött blod (er ä en 5krona säger de) så är du safe....
    hur mår du idag?
    kram!!
  • timoa

najje- puh, vad skönt att höra!!! håller tummarna för att flytningarna håller sig borta, så du slipper oron.
    det kommer gå bra, vännen!

• timoa

ninni82- åååå ger mig på ett litet försiktigt grattis då.... hoppas hoppas hoppas det inte är ngt nu..... förstår du inte kan ta ut ngn glädje i förskott. tycker du ska testa igen imorrn & se om +et blivit starkare eller svagare...

kärt barn tjihoooo då blir det nog en härligt helg

• timoa

together- skönt allt gick bra & att du får komma snart på utredning. bra att ha ett datum att se fram emot!

ninni- faan oxå, lider med dig!!det är ju så hemskt oxå att det är ju nu man behöver sin partner som bäst & ofta då kanske bägge kraschar... det är ju som ett brev på posten att han känner att han inte orkar mer...det blir så tungt för dig som haft hans stöd&styrka... och så början man bråka, och så känns allt ÄNNU jobbbigare...varför kan det inte bara funka!? som för så många andra....
    skickar världens största kram till dig& din man som jag tror behöver den oxå (även om han inte säkert gillar FL & ditt engagemang här just nu...)

• timoa

ninni- kram till dig igen!
    jag som då har gjort x antal IVFer förstår det som att det inte ska spela ngn roll i MF/MA-sammanhang om man gjort IVF för att bli gravid. det är tom en aningens lite förhöjd risk med IVF, då för utomkveds iochförsig.
    när du blir gravid på egen hand ÄR det ett "perfekt" ägg& spermie, annars fäster det inte.
    däremot kan det visa sig att ägget eg inte var så bra som "man trott" varför det blir MF. som jag fattat det är det extremt ovanligt att det är mannens spermier det varit "fel" på vid MF. har frågat min klinik detta flera ggr nämligen.
    de säger det är nästan uteslutande kvinnans ägg.
    däremot kan mannens spermier vara en orsak till att det är svårt att bli gravid, men så verkar ju inte fallet vara för er.
    vid en IVF är det samma som vid en naturlig ÄL- ett "perfekt" ägg tas fram & befruktas, är det inte perfekt blir det inget-däremot om det blir befruktat kan det lika väl vara ett som inte var så bra som "man trott" då det idag inte finns någon sådan teknik att kolla upp hur äggen blir efter x antal dygn av delning....

är ingen expert men så har jag fått det förklarat för mig.
    förstår du bara vill hitta en lösning så du har en chans att få ert barn, men jag tror inte IVF är lösningen....
    bra ändå att du fått till ett möte, de kanske säger annat.

• timoa

ninni- shit vad jobbigt! lider med dig. som kärt barn säger- åk dit om du inte får tel.kontakt!!

kärt barn- fick trombyl utskrivet nu sista grav (de 3 föreg fick jag det inte) och denna gång gick det, sen vet jag inte om det var trombylen som hjälpte eller om det hade gått ändå

vilaa- usch så plumpt.... eller, för oss som är så inne i det blir det ju så extra tydligt.... jag hade en i min mammagrupp som oxå blev gravid väldigt fort efter första, alltid så tungt när man själv sitter med massa MA/MF i bagaget.
    kram på dig!

• timoa

marieh- men grattis, det lät ju riktigt bra! skönt att du blir tagen på allvar&att hon kommer följa dig!
    åldersnojan ja.....tänk på mig som snart fyller 42....kommer alltid vara äldre än du

nikki gbg- trist med mens konstigt med tempen...kanske du är sjuk?

ego- bara 6 dgr kvar till BF....känns konstigt. nu börjar oron, inte för MF längre-eller jo, lite....men att ngt skulle gå snett på förlossningen...måtte inte det ske...
    hursomhelst mår jag inge bra, är svullen & har riktigt ont.. men ska egentligen inte klaga, det går ju över snart & belöningen är ju mäktig.

hoppas ni alla får en underbar helg, kramar!

• timoa
    Najje79 skrev 2011-09-30 22:10:35 följande:
    timoa: Vad spännande, så nära BF. Skönt att se någon som har lyckats och gått hela vägen! Är i v 10 nu och oroar mig dagligen för att se blod på pappret. Var in på nytt VUL i tisdags och båda hjärtana slog, men kan ändå inte släppa tanken att de kanske har slutat utvecklas... har du haft oron hela tiden eller slappnar man av någon gång??
    Åååå vad härligt att de lever-bägge två!! men förstår din oro, när man gått igenom så många MF/MA så vågar man inte riktigt hoppas.... man slappnar av, men för mig blev det först i v18 efter RUL.... sen finns alltid en liten oro för att hjärtat ska sluta slå....kommer nog inte över det...
    men nu ska det gå BRA för dig!!
    Ninninn skrev 2011-09-30 22:17:10 följande:
    timoa nu e de inte långt kvar :) wiiii

Lite Ego! de va tomt idag på ultraljudet :( så de blev missfall nr.7 herre gud 7 st de e helt SJUKT!!!!

Läkarn vet inte vad vi ska göra mer, de hon sa va att ja skulle vänta två menser (vilketja inte förstår för de spelar ingen roll hur länge man än vänar de blir ju ändå missfall) men de får man väl göra då, ja fick progesteron till nästa gång, ni som tar de när börjar ni med de??

En gång till försöker vi men sen kanske de e dags att söka sig till England för å kolla detta med imunologiska orsaker! här hemma e ju bara allt som ett ekorre hjul!!

Tror ni att man kan ringa en vanlig MVC där man bor å se om dom kan kolla om man kar slidkatarr?? orkade inte fråga min läkare de idag!       
    neeeeeeeeeeeeej, vännen jag har inte ord!!! inte igen!! kan inte fatta varför det ska drabba vissa så ofta...som ngn skrev tidigare-borde alla MF spridas ut bland alla kvinnor istället för att koncentreras till några få...
    hoppas ni lyckas på nästa gång så ni slipper pka till england...
    ang prog-jag fick ju det men i samband med isättning av mbyo vid IVF, vilket motsvarar den dagen du blir gravid=runt ÄL...

kram!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?