• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

Barbaboo skrev 2011-10-02 21:23:48 följande:
    Ninnin82, kramar om dig - varsamt... <3 Progesteron ska man börja med när man är HELT säker på att ÄL är över eftersom det kan förstöra ÄL om man tar det för tidigt. Jag brukar börja ta progesteron 2-3 dagar efter ÄL. (Inte stegringen utan den faktiska ägglossningen som sker 1-2 dagar efter stegring.)

Najje, så fantastiskt skönt att läsa, att båda hjärtan slår.. vi hoppas så innerligt att det ska gå hela vägen!

Timoa, ja jösses, är glad att du är ett par år äldre än jag ;) Å snart ska du få barn också - jösses va coooolt!!!

Här ägglossas det =) Tur man är obotlig optimist - Den här gången ska det gå!

Förresten, är det ngn som har ngn aning om vart ägget vanligtvis sätter sig i livmodern?

Ha det gott!
    heja heja äl!!! hoppa i säng med er!
  • timoa

annicap- ja, på ett sätt håller jag med dig-känns som det gick superfort fram tills för ngn månad sen, nu är det supersegt....har åkt på ngt virus dessutom, ligger däckad i tokhosta, halsont & snuva...måtte jag inte få värkar förrän jag är FRISK..:!!
    trist med din "icke-ÄL"....och "icke-sex"..... hoppas på nästa månad då

marieh- GRATTIS till 11år!!! härligt att ni har det så bra. bra med tänket oxå, även om det är svårt ibland...
    och som både du&ninni varit med om nu, det ÄR ju bara så att det KÄNNS så ända in i benmärgen, man KAN omöjligt känna 100% glädje-och det har ju inte att göra med att man inte unnar sina vänner denna lycka, det är bara så otroligt jobbigt att aldrig kunna få vara där själv... ha inte dåligt samvete för hur ni känner.

kram!!

• timoa

NAJJE- men ååååååååååå vilken lycka!!! bägge lever! och v11! förstår ändå din oro, och du ska inte känna du behöver be om ursäkt. vi alla härinne vet ju dessvärre att saker & ting kan gå snett,och förstår dig.
    men tycker det bådar SÅÅÅÅ gott, tror du kommer säkert noja nästa vecka, men om ett par v tror jag faktiskt det värsta lagt sig.
    kram!!!

• timoa
    Najje79 skrev 2011-10-04 21:47:14 följande:
    Hoppas det! Gjorde du KUB?
    Jepp, både med sonen-08 och denna. ska du?
    sen ang angelsound....jag har hört man inte ska göra sånt före v14, dessutom TROR jag det kan bara göra saken värre....om man inte hittar ljuden blir man ju galen....
    den tror jag oxå inte det är superbra för barnet, med all denna strålning, men det är min lilla egna tro

ninni- crinone har jag för mig jag tog 2ggr/dag, vaggisar alltså....
  • timoa

Najje- det var hos BM, hon skickade remiss så jag behövde inte göra ngt, fick papper hem med en tid...

• timoa

om du är över (tror) 35 så brukar de sjä'lva ta upp det.beror lite på var du bor.
    kan vara så att du är för ung, då tror jag du måste kosta på ett själv....

• timoa

du unga qvinna ...
    det måste göras senast v 13+ ngn dag så det är nog hög tid att boka....

• timoa

Vi fick en liten dotter i fredags!!!!! Solig

skriver med en hand så kommer tillbaka sen med mer detaljer.

allt gick toppenbra, kom in 0940 till förlossningen, hon kom kl 1258. gick galet fort &gjorde såklart galet ont, men vi är galet lyckliga! Glad

kram alla

• timoa

Tack alla för era varma grattis! det betyder otroligt mkt för mig.
    känner en sån lycka att jag fick gå hela vägen denna gång, efter alla MA/MF, IVFer & hormoner-samtidigt blir jag så ledsen att det på hela denna tiden fortfarande bara är en i tråden som fått...hade ju önskat att vi alla kunde vara där..

Denna tråd ÄR väldigt speciell, har fått så mkt stöd&pepp från er alla. bara känslan av att man inte ÄR ensam i världen att drabbas är ju lite betryggande.

ninni- usch vilket jobbigt besked. kramar om!

kramar till er alla!

• timoa
    Ninninn skrev 2011-10-15 09:11:46 följande:
    Jag ska tillbac till gyn på måndag å ta nytt HCG prov hon tyckde de va alldeles för högt så därför måste ja göra ett till! ja små blöder lite fortfarande sen i söndags men ja har inte ont så ja vet inte va detta e, antingen mens eller så har ja fortfarande rester kvar, på ultraljudet såg hon ju ingenting!

Timoa: Äe så himla glad för din skull, hoppas vi alla i tråden kommer lyckas snart me! va tog du för mediciner denna gång? 
    denna gång tog jag trombyl (utöver progesteron som alla IVFare får) från de satte in ägget till v35...¨kram !
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?