• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Ja tror ja håller på att tappa greppet helt, ja orkar inte vara denna misslyckade å ledsa människan mer! i natt kl 23.45 när natt personalen löste av mig på jobbet så kom där in en tjej till med tjock mage har inte sett henne på 3 veckor å vipps va de en mage där! ja blev så ledsen ville bara springa där ifrån! Nu e de 5 st på jobbet som är gravida 3 av dom är mina nära vänner (förmodligen inte så länge till) har ju knappt några kompisar kvar! 2 av dessa väntar nu nr.2 och ja har inte ens fått en!!

Att man inte ens har lyckats få ett enda barn de e helt jävla sjukt! ja tror helt ärligt inte ja kommer få de heller, har man fått 7 ma/mf så ser chanserna inte direkt ljusa ut!

• Ninninn

Pratade precis med Sahlgrenska repro och min sambo får inte lämna sperma prov där utan vi får gå privat! man har inte rätt till de när man blir gravid sa hon till mig för får man missfall så beror de inte på simmarna!! tack för den då beror de alltså bara på mig!! jaja de va väl de ja tänkte misslyckad e man så man inte ens kan ge sin kille ett barn!

• Ninninn
    JD79 skrev 2012-01-11 12:28:00 följande:
    ska du göra din utredning snart? jag har tid på repro sahlgrenska nu på tisdag till första besöket.. min kille får inte heller lämna prov :(
    Nä ja gjorde utredning där för flera år sedan men min sambo har ALDRIG fått lämna sperma prov pga att vi blir gravida så därför kollar dom inte dom! de är bara om man inte blir gravid på egen väg som dom kollar dom!

Hoppas att er utredning går bra! 
  • Ninninn
    Vilaa skrev 2012-01-11 20:09:10 följande:
    =( Vi är fler som känner så och sitter i samma båt, håll ut!
    Hur har du mått av prednisolonet? Alltså jag vet inte om det själv är ångest över att dra igång den här jäkla gravidkarusellen igen eller om jag får biverkningar, idag och igår har jag haft sån ångest och hjärtklappning, känner mig skit dålig och funderar på att ringa en psykakut. Men det kanske bara är inbillning? Min kille säger att jag är så hypokondrisk så jag känner så för jag är rädd för biverkningarna om psykisk sjukdom, men mår piss. Vet inte om jag vill bli gravid igen, tänk om det blir missfall igen. Jag orkar inte.. Har jobb jag trivs på och en son som förtjänar en glad mamma och vet hur deppig och orolig jag blir. Usch vet inte om jag vill igen =(
    Ja hade också hjärtklappning dom första 3 veckorna men nu känner jag ingenting!
  • Ninninn
    Pimpinellan skrev 2012-01-11 16:02:18 följande:
    Ninnin: jag förstås precis hur det känns! Vi har flera bekanta som började försöka få barn efter oss och nu har två barn... På 5,5 år hinner man faktiskt få tre barn om man är normalfertil så man känner sig som en gammmal kossa som tappat förmågan att yngla av sig och gamla kor skjuter man... Men man får inte ge upp! Glad Att ge upp ger inga barn- oavsett vad förståsigpåarna säger! Nya ävgar,adnra ävgar,mediciner,till slut ska det bara gå! Och du-kan du inte byta jobb till ett gravidfritt jobb? Jag svimmar nästan bara av att se en gravid så umgås med dem skulle inte gå en sekund!
    Ganska roligt de du skriver om å byta jobb! den tanken har slagit mig några år nu :) ja har sagt i 4 år nu att ja jobbar kvar där får bra mammapenning sen söker ja jobb sen :) här sitter ja fortfarande kvar samma jobb å inget barn! man kan ju aldrig undgå gravida människor dom finns ju på vilket jobb som helst men kanske väldigt många just där ja jobbar! arbetar i en fabrik så de e ett gäng människor där :)
  • Ninninn

Här har ja precis gjort ett ägglossningstest och de visade 2 st streck så då e de bara till att hoppa ner i bingen!! fy fasen va tragiskt. De är inte ens kul att ha sex längre känns som ett måste varje månad! så himla tragiskt

• Ninninn
    Den lilla M skrev 2012-01-16 18:00:27 följande:
    jag vet precis hur du känner dig. Det där bestämda mekaniska sexet är verkligen inte kul. Kom på mig själv att tänka på vad jag skulle handla för mat inför veckan mm under dessa heta stunder Haha ja du förstår hur bra det var..
    De e så himla tråkigt! jobbigt när de blir ett måste för de blir de ju tyvärr, man vill försöka bli gravid och då måste man ju ha sex vare sej man vill eller inte! sen när man får plus e man llivrädd för att de inte ska stanna! aldrig kan man få vara glad!

Känner mig så nere just för tillfället!  
  • Ninninn

LillaM hur går de för dig?? har du fått några symptomer tillbax?

• Ninninn

När börjar ni med progesteron?? vid ägglossning eller plus?? ja började nu vid ägglossning och ja tycker ja varje dag har värk i magen precis som mens värk har ni andra också detta?

• Ninninn
    Tokfrans skrev 2012-01-24 22:08:52 följande:
    Hoppar gärna in här med. 
    Har haft 2 missfall (MF & MA) under 1 år och hoppas denna tog sig och håller sig kvar. (ägglossning nu den 22 jan) 
    Mamma min snackade om att jag kan vara RH-Negativ som kan ligga bakom allt eftersom hon är RH-Negativ, men ska kolla upp de om de blir ett 3de missfall.

Massa styrkekramar till er alla{#emotions_dlg.flower}

Min mamma är RH-negativ så när ja och min bror föddes fick hon någon spruta Globulin nått! vet inte riktigt vad de heter!! ja har kollat mitt blod och ja är inte Rh-negativ! du borde kolla upp de!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?