• Annica P

4 missfall.. Finns det hopp?

marieh: visst är det svårt att vara nöjd med det man har och deppa ihop får man göra ibland. Kram!

Spännande med  ny forskning! Det finns någon som gör något i alla fall. Det leder förhoppningsvis någonvart. 

• Annica P
    Ninninn skrev 2011-10-04 13:05:25 följande:
    Är de någon här som tar prednisolon?? hur hög dos tar ni?

Jag har tagit prednisolon två gånger från plus. På läkares inrådan kan påpekas, det var innan mitt FL-liv. Första gången 25 mg vilket  gav otäck hjärtrubbning. Andra gången hade jag läst på FL att man i Sverige brukade ta 10 mg, så då gjorde jag det. Tyvärr utan gott resultat.
  • Annica P

Najje: hur skulle man kunna slappna av och glömma sina tråkiga erfarenheter? Men man kan kanske försöka leva i nuet så mycket som möjligt och inte tänka på vad som kan hända. Att ta ut elände i förväg gör det ju bara dubbelt jobbigt. Tankarna går ju till viss del att styra, men att vara odelat positiv efter massor av missfall är inte mänskligt. Hänvisa till länken nedan om att det behövs extra stöd från sjukvården. I andra trådar har jag sett de som köper doppler/angelsound för att kunna höra hjärtljud och därmed bli lugnare. Det är väl något tidigt för dig, men kanske en idé om några veckor. Otroligt skönt att allt var bra därinne!

Här kommer en länk ang både myom och tender loving care
    http://www.sciencecodex.com/removal_of_fibroids_that_distort_the_womb_cavity_may_prevent_recurrent_miscarriages

• Annica P

Najje: nu blev jag nyfiken, vilka är riskerna? Skönt att du har en bra kontakt! Kram

• Annica P

Grattiskramar i massor timoa! Helt underbart! Det måste vara extra speciellt att få sitt barn efter alla turer. Solig

Eftersom jag tror att du är äldst i den här tråden kan vi väl bli gravida nu i tur och ordning Glad.

• Annica P

Kramar om dig marieh! Tråkigt att du måste ha dessa biverkningar. Det är jobbigt med alla tankar kring orsak och verkan. Vad är det som gör det så omöjligt för just mig/oss?

Nu har jag tittat på barnlöshetsprogrammet på svt1 för tredje gången, dessutom fanns det visst något liknande på en annan kanal. Men än så länge inget om missfall, förstås. Det märks aldrig.

Jag bor i västra Värmland, orkar någon leta upp "medlemslistan" kan vi uppdatera med bostadsort.  

• Annica P

Suck Ninnin, nej det går inte speciellt smidigt för dig! Hoppas verkligen att du inte har ett utomkveds dessutom, vill gyn ha in dig på ytterligare ultraljud? Kram Hjärta

• Annica P

Grattis marieh! Att bli gravid är hur som helst steg 1. Vet hur många tankar som hinner tänkas per dag om graviditeten och var den ska ta vägen. Kan du avvakta både med glädje och främst oron tills vul är gjort så har du sparat mycket energi. Men kan man?

Känner igen toalettbesöksnojjan. Jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna gå på toa utan att automatiskt kolla om det är blod. Lätt skadad.

Jag verkar ha sen mens och gjorde faktiskt ett test idag, ifall det skulle vara läge för behandling. Men det var snövitt, ingen risk. Troligen ingen ÄL alls, ska ringa om recept på t ex pergotime eftersom de gått ut. Har iofs redan provat ringa, men det är lottovinst om man ens kommer in i telefonkön...  

• Annica P

Lycka till marieh! Hoppas att du får svar, men testresultaten låter väl lovande Hjärta.

Ego: ingen mens i sikte, men ska i alla fall få förnyade recept. Nästa cykel blir det pergotime, om jag hinner få det. 

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?