• Annica P

4 missfall.. Finns det hopp?

Pimpinellan: tummarna hålls!

Vilaa: suck och fy vilken process det kan bli. Dock skönt att höra att du fått nytt hopp och bra bemötande! Kramar!  

• Annica P

Ledsen Pimpinellan! Så tråkigt när planer grusas.

Ninnin: hoppas, hoppas! Det är verkligen din tur.

Håller tummarna för alla i tråden. Jag är nu i v 26 och ett bevis för att det kan funka (i alla fall så långt) efter fem MA. Börjar nästan prata som att det kan bli ett barn, men bara nästan... Kramar!  

• Annica P

Håller tummarna hårt för Ninninn och Donum! Finns det fler gravida gäller det självklart er!

Tänker på er alla som längtar efter en hållbar graviditet. Kan bara skicka en stor, stor kram och säga att det är en fruktansvärd berg- och dalbana. Dock verkar det verkligen finnas hopp även om det kan ta tid och man kan bli vansinnig över att grubbla på vad som skulle kunna göra skillnad för en själv.

Jag är nu i vecka 28 och har en vecka kvar till ultraljud på spec-MVC för att se så att näringstillförseln fortfarande funkar. Hoppas, hoppas. 

• Annica P

Kärt barn, hoppas och håller tummarna! Har varit där många gånger och plus är första steget, men ack så sårbart. Stor kram!

Välkommen Jmfr! Tyvärr vet vi väl vad det innebär med dessa hemska upprepade MF/MA. Det positiva är ju att ni verkar fertila som få, men det är inte mycket tröst just nu. Det finns många med samma historia, ett barn utan problem och sedan MF/MA. Jag har en son född 2004, 5 MA och nu gravid i v 29. 

• Annica P

Hej alla och särskilt elab som tillkommit, vad häftigt det är att läsa att någon som inte varit aktiv i tråden ändå fått stöd av det vi skrivit. Jag följer ju själv andra trådar, som immuntrådar, utan att skriva då jag mest samlar information. Blir också så himla glad när det går bra för de som kämpat länge, fast man inte har en aning om vilka de är. Då är verkligen internet fantastiskt.

Ninninn: skönt att ni har vul snart, men känner igen din beskrivning av värk från tidigare gånger. Ovissheten och väntan är hemsk. Hoppas och håller tummarna!

Grattis Bubbibalubbi! Så skönt med den tillit du känner! Lycka till!

Kram Mimmi! Det är inte kul att leva med detta.   

Ego: var på UL (flödesmätning) på spec-MVC igår. Allt ser ok ut, hon konstaterade att det var en livlig krabat så att det var svårt att mäta. Sambon funderade på om hennes uttryck om "han" hela tiden betyder att det är en kille. Vi vill båda att det ska bli en överraskning. Jag kan dock inte gå in i tanken att det verkligen ska komma ett levande barn ut. Klarar inte ett så högt fall till och som tur är har ju vi "allt" redan, tror inte vi behöver handla något. Jag väntar varken missfall eller barn, men ruvar på en möjlighet. 

Ang presentationer så finns en lista som inte borde vara allt för långt bak. Om någon läser och hittar den kopiera gärna framåt. Vi är ganska många att hålla ordning på.        

• Annica P

Grattis Ninninn, helt underbart att det gick vägen!! Visst är det första gången du sett hjärta, eller?

Ledsen Minus75! Vet hur tröstlöst det känns. Stor kram!

Ego: v 31 startar idag och rör sig i magen gör det. Det finns hopp efter 5 MA.    

• Annica P

Välkommen Csillag! Usch, vilken situation, hoppas att ni kan lyckas den här gången. Trots allt har jag under mina tre "missfallsår" på FL följt väldigt många som lyckats efter 4-6 eller ännu fler missfall. Nu är kanske din diagnos klarare än de flestas, men jag hoppas att det finns en lösning. Jag har lyckats en gång och nu på sjunde graviditeten är vi ända i v 32.

Grattis Kärt barn till lyckat ut! Så skönt!

Grattis Ninninn att det såg bra ut! Håller verkligen tummarnan för nästa ul!   

• Annica P

Största kramarna och gratulationer Barbaboo! Så underbart härligt! Hoppas så att jag kan få följa efter i dina fotspår hela vägen!!

Ninninn: Lika tårögd som jag blir av glädje för Barbaboo, så kommer tårarna när jag läser ditt inlägg. Så fruktansvärt orättvist det är. Varför, varför?

HjärtaHjärta  

• Annica P

Olga: TS har fått sin efterlängtade Selma, den 25 juni. Underbart!

Ninninn: Hoppas att du börjar hämta dig och kan få hjälp i Aten. Jag har också legat på uppvak efter skrapning, lyssnat på bebisskrik (antagligen efter kejsarsnitt) och bara låtit tårarna rinna. Hemskt! På sjukhuset här har de slagit ihop kvinnokliniken med eftervården. Antar att det betyder att MF-patienter får samsas med nyfödda, det låter helt absurt. 

Csillag: beklagar verkligen bemötandet du fick, från sköterskesamtalet (har också haft ett sådant riktigt bedrövligt) till utfrågningen och undersökningen. Håller alla tummar för att det ska gå bra.

Ego: v 34 och sista lyckade extra-kollen på spec-MVC gjord idag. Försiktigt positiv. 

• Annica P

Grattis Saftmedbulle! Så skönt att det kommit en flicka. Jättetråkigt att det skulle innebära problem för dig, hoppas verkligen att det fungerar med behandling så att du får hälsan åter. Stor kram!

Mia A: grattis till plus, nu har du kommit en bra bit på väg. Stort lycka till! 

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?