• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej tjejer!!

Då va de dags igen cytotecen är uppstoppade och om 2 timmar e de dags att köra upp en till....
    Ja e så jävla förbannad knappt så ja orkar vara ledsen längre! Nu kan man räkna sina MA på en hand de e ju fantastiskt =( hur jävla mycket ska man orka??  på riktigt så ger ja upp nu ja orkar inte mer, om inte ens Lennart Blomqvist kunde hjälpa mig så kommer ingen kunna de...
    Får väl ta å söka efter en Surrogatmamma på blocket kanske för ja kan uppenbarligen inte ha något i min livmoder!!

Ja ser inget ljus längre kanske borde tänka på de läkarn på sahlgrenska sa till oss " har ni funderat på adoption " man kanske får göra de nu.

Ja orkar fan inte mer nu å precis alla mina vänner har eller e gravida men dom har minsann inte fått ett enda missfall medans jag har fått hela fem st de e helt otroligt va livet suger!!!

• Ninninn

Känns som om de e dags att starta en ny tråd igen med " 5 missfall!! Finns det hopp "
    Undra hur länge vi kommer få hålla på med dett jäkla elände.....

Väntar fortfarande på att fostret ska komma ut, verkar vara segt denna gången men har de inte kommit tills ikväll får jag väl åka till sahlgrenska å få fler cytotec

• Ninninn

God morgon!

Inget som har kommit ut här ännu, jag har tagit cytotec alla 5 gångerna och innan har de alltid kommit ut inom typ 8 timmar men icke nu, ringde till gyn akuten men blev kopplad till en växel där dom sa att gyn akuten inte tar emot samtal så ja måste åka dit å sätta mig.

När ja va där efter 4 missfallet så kände dom igen mig undra va dom säger idag då haha detta e bara ett stort jävla skämt.
    Ja e så fruktansvärt trött på livet för de suger nått så fruktansvärt.

Men men nu beger jag mig till mitt stammis ställe sahlgrenska.

Tjing

• Ninninn

Här har fostret fortfarande inte kommit ut har ändå tagit 2 kurer med cytotec så de verkar inte bättre än att de kanske blir en skrapning men vart ska ja ringa om de då? gynakuten?
    Jag har ju gjort de en gång innan när de va tvillingar då kom bara den ena ut, de tog 4 månader den gången att få tillbax mensen så ja vill inte skrapas men de ser inte bättre ut tyvärr.

Vi mår inte så bra här hemma ja kan inte ge mn sambo ett barn å de känns för jävligt! de tar ju knäcken på han med, jag e ledsen hela tiden och helt vansinnig. Livet e så JÄVLA orättvist ja fattar inte varför just vi....

Lennart blev väldigt berörd själv han vill ju hjälpa men tyvärr gick de inte ändå.
    Han tror att jag kanske har brist på progesteron, har man de så dör fostret och de e typ samma veckor varje gång det går åt skogen och just i dom veckorna ska moderkakan ta över men har man då för lite progesteron så dör fostret, ja smörjde mig ju med progesteron kräm men den e ju givetvis inte lika bra som tablett form.
    Har ni använt progesteron????

Han ska kontakta en man på repro på sahlgrenska och berätta om vårat fall så nu e de upp till den mannen att ta emot oss och då ska vi få göra IVF, hoppas verkligen de nu för ja vet inte vad vi ska göra annars, då plockar dom ju ändå ut de bästa äggen + att man får progesteron.

Han kan väl för fasen inte säga nej?!

Kram

• Ninninn

Ringde gynakuten nu blir så trött på dom, de e precis som om dom vet mer än mig fast att de e jag som har gått egenom 5 MA!!!

Hon sa att jag måste vänta 2-3 dagar innan de kommer ut har de inte gjort de så får ja boka in en tid för skrapning, ja känner ju att de inte kommer komma har ju gjort detta 4 gånger tidigare....
    Ja vill bara få ut de NU och inte om en vecka...

Timoa är så glad för din skull att du kommit så lång, denna gången kommer de gå vägen för dig =)

• Ninninn

Här har fosteret fortfarande inte kommit ut =( ska ringa sahlgrenska nu igen dom får fixa en tid för skrapning, fast på henne ja pratade med igår så va hon helt säker på att de skulle komma ut om några dagar, känner hon min kropp då undrar ja!!!! pucko!!

Enligt Lennart så ska man ta 3 progesteron (vagitorier) om dagen konstigt att du fått så lite men de e väl typiskt sjukvården dom har inte koll på nått..

Visst är det helt sjukt, de känns som de enda ja gör e att sitta å ringa runt överallt och de e de minsta man vill göra just nu när man mår så här dåligt.

• Ninninn

Här händer ingenting, lite blödningar men inget foster som vill ut. Fick en tid igår så ja ska till gynmottagningen idag antar att dom tittar då att de e kvar sen hoppas ja att jag får en tid för skrapning men de kan väl ta en vecka typ, senast ja gjorde de så fanns de inga tiden alls på sahlgrenska så ja fick åka till östra istället å då fick ja vänta 1 vecka.

Min svägerska som har gjort ivf hon fick också 3 progesteron vagitorier väldigt konstigt att du fått så lite.
    de e väl typiskt sjukvården man blir ju mörkrädd

• Ninninn

De gick riktigt fort trodde ja skulle få vänta längre men ja fick tid för skrapning redan på fredag.
    Nu ska den lilla krabaten inte behöva va där inne så länge till.

• Ninninn

Fy skjutton nu har värkarna satt igång här hemma, känns som om fostret e på väg ut, hoppas de kommer ut tills i morron så dom slipper skrapa.

Hur lång tid har de tagit för eran mens att komma tillbax efter skrapning?? för mig tog de 4 månader + att sen va den hel konstig i flera månader så de va helt omöjligt att räkna ut när ja hade ägglossning.

• Ninninn

Här händer de grejer ser jag med örter och annat =) ja man får verkligen prova allt!!

Själv blev jag skrapad i fredags så nu är allt ute å de känns skönt men nu e frågan vågar man försöka igen så småningom!!! ja e helt livrädd. Undra hur länge ja får vänta på mensen denna gången men man har väl ägglossning ändå eller?? de har man väl såklart!
    Lennart har inte hört av sig ännu så får vänta på hans samtal och se vad han säger.

kram på er

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?