M I M M I skrev 2012-08-29 21:09:50 följande:
Vad skönt Che, nu håller vi tummarna!
Pimpinellan fy vad jobbigt! Skönt att ni har alternativa planer! Det är för jäkligt att det ska vara så här svårt, och att systemet ska vara så trögt! Jag har själv funderat på vad man skulle vilja hända med ev överblivna embryon,,, Är inte helt framme där i tanken ännu, men att det finns möjligheten är ju jättebra, synd bara att man måste bekosta det själv och att det innebär utlandsresor. Vilka länder har ni funderat över?
Är det någon som har börjat kika så smått på adoption? Vi står i kö i en organisation, men har inte tagit något mer steg.
Börjar om lite drygt 2 veckor att spraya inför kommande ivf-behandling, hade varit så skönt om det kunde funka för oss den här gången! Vi har väntat nästan ett halvår från vår förra behandling som misslyckades, ska bli skönt att komma igång!
Jag hoppas att vi kan hålla tråden levande "trots" att många här har lyckats och nu blivit/nära att äntligen bli föräldrar. Jag vill gärna ha sällskap och stöd av er andra =)
Kram från mig
Tror att vi är för "gamla" för adoption! Det tar väl flera år o man får ändå inte en bebis (i vår ålder verkar det vara så i alla fall), kanske en 3-4 åring i bästa fall.
Jag är precis fyllda 41 o min sambo 42.
Vi blev ett par för snart 3 år sen (i December) o har försökt få barn i 2 år exakt, med ÄL tester varje månad (innan dess skyddade vi oss inte så ordenligt de sista månaderna innan projekt "bebisverkstan" startade men försökte inte direkt heller förrän precis jag fyllde 39)
Jag slutade med P-piller sommaren innan (efter ett långt förhållande, min fd sambo ville inte alls ha barn, sen lämnade han mig för en tjej som redan hade ett litet barn!

).
Tänk att vi sitter här 2 år senare...inte ens gravid..3 missfall bakom oss...inte ens lätt att bli gravid...
Men tack o lov för Pergotime, det har ju funkat 2 ggr för oss!!
Jag känner en som har 2 paket över som jag ska få "ta över" eftersom hon är gravid!
Hoppas så att det ska fungera hela vägen till bebis en dag för oss också!
Under tiden finns det snart 2 nya bebisar i min närmsta familj...att låna o gosa med!!