• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-04-16 09:12:45 följande:
    Hur mår alla och hur går det för er? Själv fortsätter jag mina så kallade spökveckor:(
    V.17 är jag i nu...
    Vi håller fortsatt tummar... Har du RUL inbokat?
  • che71

Idag var vi på ultraljud, v 8+2 borde det vara. Vi var nervösa förstås men kände oss ändå lugna då graviditetshormonet stigit jättebra de senaste veckorna Det var uppe i  25000 idag!!!
    (Dessutom har jag ju fått 4 intralipid dropp så att immunförsvaret håller sig i schack.)
    Men som kroppen kan luras.Obestämd
    Läkaren såg en hinnsäck men inget embryo/foster, han sa att det förmodligen är en "ofostrig graviditet", som kommer blöda ut som ett missfall snart. Gråter
    Men de måste göra ett ultraljud till om en vecka för att se så att det verkligen är så. Sen om det inte blöder ut o kroppen inte fattar kan de hjälpa med tabletter eller skrapning.
    Det är ofattbart att det händer om o om igen. Hur kan man ha sån otur!

• Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-04-16 14:30:59 följande:
    Ja det har jag, 29 april är det dags. Har gjort KUB förut.
    Ok, snart... spännande!
  • che71

v 8+6
    Nu har det börjat småblöda pyttelite, i alla fall när jag torkar mig, så det kanske sätter igång av sig själv innan VUL på tisdag. För ovanlighets skull blev jag inte ledsen när jag såg det, det känns mer som en lättnad,
    om det bara kunde sätta igång rejält så det är över någon gång.
    Det är så jobbigt att gå o känna sig gravid, o må lätt illa o ha molvärk o behöva ta sprutor o mediciner i onödan i väntan på VUL.
    Men om det börjar blöda rejält så slutar jag nog innan tisdag. Är så trött på allt.
    Skulle gärna slippa Cytotec o skrapning (de andra gångerna har det blött ut av sig själv)

6:e misslyckade graviditeten på 2½ år  (5 på bara 13 månader..helt otroligt!)
    Så många veckor/månader jag varit gravid sista året bara...för bara ett blödde ut redan i v 6 under denna tid, de andra i v 11 o 9 o 8 o så nu v 9/10 nästan....uppåt 70 sprutor Fragmin, o så alla blodprover o dropp...
    Ingenting fungerar.
    Är så trött på allt just nu.
    Men vi ger oss inte....det måste lyckas någon gång!

• Mamma77

Che71, jag känner med dig och vet vad du går igenom. 5 på 13 månader är mycket. Mitt råd( kan låta klyshigt) är att vila dom kropp )
    5 på 13 månader hinner inte din kropp återställa sig eller vila och det är större risk då dessvärre. Mina 16 missfall på 2005-2012 tycker läkarna att det är helt galet och att kroppen måste tagit mycket stryk. Nu vilade vi ett år och jag tog faktiskt p-piller.
    Det är hemskt att gå igenom detta gång på gång och jag vet hur gärna man vill och griper efter halmstrån. Kram på dig vännen

• che71
    Mamma77 skrev 2013-04-20 17:24:40 följande:
    Che71, jag känner med dig och vet vad du går igenom. 5 på 13 månader är mycket. Mitt råd( kan låta klyshigt) är att vila dom kropp )
    5 på 13 månader hinner inte din kropp återställa sig eller vila och det är större risk då dessvärre. Mina 16 missfall på 2005-2012 tycker läkarna att det är helt galet och att kroppen måste tagit mycket stryk. Nu vilade vi ett år och jag tog faktiskt p-piller.
    Det är hemskt att gå igenom detta gång på gång och jag vet hur gärna man vill och griper efter halmstrån. Kram på dig vännen
    Jo om vi hade tid men jag fyller 42 i sommar så den lyxen att vila kan jag inte unna mig tyvärr.
    Kram
  • CN83

Usch Che, blir så himla ledsen för din/er skull. Det finns inte ord nog att trösta med.
    Lite dumt läge kanske att då berätta att våran Elias kom till världen för nu en v sen. 4110g och 52 cm lång. Vi har haft en ganska tuff start och idag ska vi på ytterliggare hörseltestet eftersom att lillkillen inte fick godkänt på 1a. Detta känns otroligt jobbigt då vi har en ärftlig faktor i släkten. Hoppas hoppas att vår son inte är hörselskadad.

• Ambra

CN83: grattis till lillen tänkte bara säga att vår son reagerade överhuvudtaget inte på första hörseltestet. Jag var helt galet orolig, men har förstått så här i efterhand att det är VÄLDIGT många som får komma tillbaka på ett andra test. Andra hörseltestet gick hur bra som helst men jag frågade faktiskt varför de tar så tidiga tester när så många måste komma tillbaka. Förklaringen var att eftersom det ändå funkar bra för många så slipper de åka tillbaka till sjukhuset igen efter nån vecka och har det undanstökat.. Hade dock gärna fått den infon tidigare så jag sluppit oroa mig så mycket..

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?