• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Minus75
    Najje79 skrev 2013-05-11 11:00:53 följande:
    Minus: det gjorde jag också ungefär den tiden. Anklarna var jättesvullna, min BM sa att det beror på att barnet ligger så långt ner och trycker på så blodtillförseln blir dålig. Nu är det inte långt kvar
    Det är säkert helt normalt så jag härdar ut. Däremot har jag fått helt galet ont i fogarna, så pass att jag satt i bilen och grät igår efter att ha tagit kissepaus på väg hem från Sthlm... :(  Idag är det lite bättre, men jag har fortfarande ont så jag är glad att jag bara jobbar denna vecka ut.
    Bebis verkar vara lite större än normalt (3,1 kg enligt Lennart Bs beräkning i onsdags) så det är helt okej om den kommer liiiite tidigare än den 6/6!  :)
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-05-11 16:34:18 följande:
    Härligt med konsert! Antar att det är Bruce:) Han är grym!!! Svullnad är inte kul, men snart är du i mål! Kram
    Ja, det var Bruce. Tre gånger Bruce, till och med! SÅ värt pengarna även om sittplats inte är alls lika kul som ståplats i fållan... :)
    Ja, jag börjar faktiskt längta efter BF nu. Fast ändå inte, det är ju lite spooky med bebis också!!
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-05-12 11:20:43 följande:
    Ni som tagit/tar Fragmin och Trombyl... Blöder man mer under förlossning? Jag sak ta Trombyl till v.36 och Fragmin till förlossning.
    Jag vet ju inte vad jag har fått eftersom jag är med i Lennarts studie. Men jag har slutat med tabletterna nu, tog sista i helgen (vecka 37) på grund av att man KAN blöda mer annars eller rättare sagt: Det kan bli svårare att stoppa om man har ätit blodförtunnande. Men det där borde ju din läkare ha superkoll på, så har de sagt Fragmin fram till förlossning så har det förmodligen ingen betydelse!
  • Minus75
    Annica P skrev 2013-05-12 13:18:16 följande:
    CN: Går det bra med er nu? Det var en tuff start ni fått.

Det är så roligt att höra att du kommit så långt Mamma77! Hoppas att det känns som en seger, även om det inte är över förrän hen kommit ut. 

Minus75: Hoppas att det gick bra på konserterna och att du inte behöver svälla så mycket. Om det blir varmt kan ju det förvärra. Jag hade stödstrumpor hela sommaren i fjol, då det fanns antydan till åderbråck och jag svällde, särskilt när temperaturen steg.  

Våran sötis har varit på sin första semester. Åkt tåg (fyra timmars försening, men vi kunde stanna hemma som tur var), Tom Tits mm i Södertälje och missade tåget hem pga att hissen inte funkade så vi inte fick upp barnvagnen... Fyra extra timmar, så det blev en promenad i Stockholm Glad. Hon hade nog haft det bättre hemma, men är tålig för det mesta. För större barn rekommenderas Tom Tits varmt! Kram alla!  
    Hmmm.. Nu ska ju sommaren komma enligt alla prognoser så stödstrumpor kan nog vara en god investering...
    Konserterna gick finfint. Jag hade sittplatsbiljetter och tog det lugnt så det gick bara bra. Bebis är toklivlig i magen oavsett så jag tror inte att den påverkades nämnvärt. Förutom att den kommer att få bra musiksmak då... ;)

Låter mysigt med första semestern! Vi insåg i helgen att nästa gång vi åker ut till vår sommarstuga i skärgården har vi en BEBIS med oss! Jisses!
  • Minus75

Här är läget fortfarande lugnt. Ingen bebis på G ännu, även om det bara är en dryg vecka kvar (BF 6/6).
    Jag har slutat jobba sedan en vecka tillbaka, men jag har ganska ont i fogarna så jag får inte så mycket gjort hemmavid. Mest bloggläsning och tv, typ...

Hur har ni det?

• Mamma77

Är i v.23 nu men är fortfarande lila orolig. Ja jag har ju varit sjukskriven sen jag blev gravid i stort sett och går på blodtrycks kontroll en gång i veckan och spec.mödravården. Ska göra 2 till UL i v.24 och v.32.
    Tar mina Fragminsprutor, trombyl och progesteron.

• CN83

Hej alla!! Här har det vart tok mycket med våran lille kille. Vi fick ju äntligen åka hem från sjukan efter 6 dagar men sen när vi kom hem så började magen köra igång på liten och vi hade ett konstant skrikande barn :(. Nu efter byte av ersättning till mjölkfri sådan så har vi fått en helt annan bebis och först nu har vi så smått börjat njuta.
    Minus75: helt galet ju att du snart är i mål, Wiie :). En v kvar alltså, håller tummarna för att du slipper gå över.
    Mamma77: känner så himla mkt igen mig i den oro du beskriver, usch o fy vad det va jobbigt emellanåt. Tur att du får så bra uppföljning :) styrke kram till dig, detta kommer att gå jätte bra :).

• Minus75
    CN83 skrev 2013-05-29 22:29:45 följande:
    Hej alla!! Här har det vart tok mycket med våran lille kille. Vi fick ju äntligen åka hem från sjukan efter 6 dagar men sen när vi kom hem så började magen köra igång på liten och vi hade ett konstant skrikande barn :(. Nu efter byte av ersättning till mjölkfri sådan så har vi fått en helt annan bebis och först nu har vi så smått börjat njuta.
    Minus75: helt galet ju att du snart är i mål, Wiie :). En v kvar alltså, håller tummarna för att du slipper gå över.
    Mamma77: känner så himla mkt igen mig i den oro du beskriver, usch o fy vad det va jobbigt emellanåt. Tur att du får så bra uppföljning :) styrke kram till dig, detta kommer att gå jätte bra :).
    Vad skönt att ni hittade en lösning på magproblemet. Det måste ha varit frustrerande med en så liten som mår dåligt! :/  Skönt att ni kan njuta nu iaf, det låter underbart! :D

Helt galet att vi snart är där också och får hålla vår lilla bebis! Håll tummarna för att det går som det ska!
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-05-29 17:39:43 följande:
    Är i v.23 nu men är fortfarande lila orolig. Ja jag har ju varit sjukskriven sen jag blev gravid i stort sett och går på blodtrycks kontroll en gång i veckan och spec.mödravården. Ska göra 2 till UL i v.24 och v.32.
    Tar mina Fragminsprutor, trombyl och progesteron.
    Skönt att du har en massa kontroller, det hjälper ju lite även om man absolut är orolig ändå. Jag vet verkligen hur det är att vara orolig hela tiden, det är både hjärtslitande och utmattande. Jag har tyvärr fortfarande inget annat råd än "En dag i taget" och "en passerad dag är en vunnen dag".  Vi skriver fortfarande upp bebisens datum varje dag på en tavla, dvs 38+5 idag...

Även om alla säger att man inte ska oroa sig och att allt kommer att gå bra så finns ju den gnagande oron där ändå. Och du är ju i gott sällskap här, vi vet alla hur jobbigt det är.

Stor kram och hoppas att dina dagar rusar förbi nu när det börjar bli sommar och det finns annat som kan distrahera dig/er!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?