• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • lill111
    Kuben skrev 2013-11-15 12:43:46 följande:

Hej!
    Jag har haft 6 mf och har nu vågat mig på att försöka igen. Om jag nu mot all förmodan blir gravid igen, och om jag (må det aldrig ske) får ytterligare ett missfall så låter detta jätteintressant!!

Hur kom du i kontakt med Aten? Åker man dit, eller skickar man prover? Är det jättedyrt?

Hoppas det inte blir för jobbigt att svara!

Stort tack!       
    Hej Kuben!! Ingen fara att svara vi hjälper varandra här:) Che har gett bra info redan, men kom med i tråden vi som snart är gravida eftter utredning i Aten där finns allt:) Välkommen dit!!
  • Kuben
    che71 skrev 2013-11-15 14:32:27 följande:

Life Clinic heter det googla o maila Dr D o berätta om dina missfall
    Det kostar mellan 20-23000 beroende på om du får dropp i Aten o om du vill ha follow up under graviditet. ..plus flyg o hotell o köp mediciner där tex prednisolon o Il dropp nom du inte har en hjälpsam läkare här hemma.

TACK!
  • Kuben
    lill111 skrev 2013-11-15 21:45:00 följande:
    Hej Kuben!! Ingen fara att svara vi hjälper varandra här:) Che har gett bra info redan, men kom med i tråden vi som snart är gravida eftter utredning i Aten där finns allt:) Välkommen dit!!

TACK!
  • Minus75
    Najje79 skrev 2013-11-14 23:08:29 följande:
    Hej tjejer! Jag har en kompis som går igenom missfall, sitt fjärde, just nu. Kan någon inboxa Lennart Blomqvists nummer till mig? Jag hade verkligen uppskattat det!
    Kram!
    Aten är säkert jättebra, jag har inget alls att säga om det, men Lennart är ju lite närmre och kostnadsfri om man deltar i studien så det skadar ju inte att försöka där! 
    Ring till Södra Älvsborgs sjukhus och sök Lennart den vägen så de kommer in via studien osv. Vi fick tag på honom på så sätt!

//Hon som döper sin lilla goding nästa helg och då får han bland annat Lennart som mellannamn! Hjärta

Ps: Vill din vän ställa några frågor mer ingående eller privat så kan du bara inboxa mig!
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-11-10 12:56:36 följande:
    Annica P, klart jag kommer ihåg dig. Min lilla Emelie är nu 8 veckor och jag tror fortfarande jag tycker det är overkligt. Vi har tampats med lång och jobbig gulsot i 7 veckor, men nu börjar det bli bra. Hon måste bara fläska på sig i vikten. Storebror är stolt och såååååå fin med henne. Tack för att du tycker jag är en kämpe. Det har varit en tuff och lång väg, men nu gick det. Det konstiga är att jag skulle göra om det. Varenda piller, spruta, foglossning, mm var så värt det. Härligt att höra av dig! Stor kram
    Jag säger detsamma: Det var verkligen skitjobbigt, men jag ångrar inte en sekund att vi fortsatte att kämpa på! Det bidde ju faktiskt en liten till slut även hos oss.
    Skönt att allt har gått bra (bortsett från gulsoten då)!
    Kram
  • che71
    Minus75 skrev 2013-11-16 01:15:52 följande:
    Aten är säkert jättebra, jag har inget alls att säga om det, men Lennart är ju lite närmre och kostnadsfri om man deltar i studien så det skadar ju inte att försöka där! 
    Ring till Södra Älvsborgs sjukhus och sök Lennart den vägen så de kommer in via studien osv. Vi fick tag på honom på så sätt!

//Hon som döper sin lilla goding nästa helg och då får han bland annat Lennart som mellannamn! Hjärta

Ps: Vill din vän ställa några frågor mer ingående eller privat så kan du bara inboxa mig!
    Gulligt med Lennart som namn!!
    Kram
  • CN83

Jopp för oss har Lennart Blomqvist vart guld värd. Inte bara en läkare i mängden utan en genuin stötte pelare. Ett stöd som funnits både helger o sena kvällar vid frågor, oro mm. Han betyder för oss oerhört mkt. Vi gjorde liksom minus75, tog kontakt med sjukhuset.
    Tror också att det kan finnas många olika orsaker till mf o ma o barnlöshet så detta kanske inte passar alla o isf är ju Aten ett bra alternativ det med :)

• Najje79

Tack alla, har framfört infon!

Minus75: blir alldeles rörd att ni har Lennart som andranamn, var Lennart själv om det?

• Minus75
    Najje79 skrev 2013-11-17 08:00:09 följande:
    Tack alla, har framfört infon!

Minus75: blir alldeles rörd att ni har Lennart som andranamn, var Lennart själv om det?
    Nej, Lennart vet inte om det ännu, men efter att H döps på lördag ska vi skicka ett kort till Lennart.
    Jag och min sambo är helt övertygade om att det var Lennart som var gjorde att det till slut blev en liten pojke här. Sen om det berodde på att vi fick medicin eller om det var hans omtanke och koll som gjorde det, det spelar ingen roll för oss. Efter att ha känt mig rent misshandlad av vården i Göteborg var det gudasänt att komma till Borås och få EN människa som hade övergripande koll. Även om jag hade barnmorska osv som alla andra visste jag hela tiden att Lennart fanns där i bakgrunden och kunde backa upp mig i diskussioner angående KUB, extra UL, prat med chef om så skulle behövas. Det gjorde att jag kände mig trygg. Jag var fortfarande nervös för att det inte skulle gå hela vägen, men jag visste att Lennart skulle ta hand om oss.

För denna trygghet är han värd guld för oss. Man får ju inte ge enskilda personer inom vården saker, så detta är vårt sätt att visa att vi är Lennart evigt tacksamma! :) 
  • CN83

Minus75: kunde inte skrivit det bättre själv. Vi känner precis som du :). Lennart har varit ett fantastiskt stöd. Synd att det inte finns fler som han.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?