• Najje79

4 missfall.. Finns det hopp?

Grattis På Bröllopsdagen Marieh! Hjärta

• Najje79
    marieh (TS) - 39 år, 1 barn född -01, 5 MF (Ofostrig, MA, MF, MF, MA).
    - Har sedan februari (sista skrapningen) försökt att ta hand om min kropp genom TCM, akupressur, vitaminer mm mm.
    Men kommit på att allt bara stressat mig mer, allt har nog handlat om ett kontrollbehov och ett sätt
    att vägra inse min maktlöshet... Har släppt det nu och går hos en akupunktör i syfte att få ner min stress/oro (plus att hon sätter för fertilitet). Äter även vissa vitaminer som jag läst ska vara bra att stötta kroppen med.
    Kommer vid nästa försök äta prednisolon & trombyl (utan läkares ord) samt progesteron & fragmin (läkares ordination).

Flawless" 37år,
    ett barn född -94.
    Försökt få ett till i ca 5år men bara fått 3 mf, senaste i sep-10.
    Har inte mycket hopp men ger ändå inte upp det.
    Najje: 31 år
    Inga barn
    försökt i 7 år, 1 MA (juli 2009), 2 MF (okt & dec 2010).
    Pågående missfallsutredning. Genomgår IVF och hoppas komma igen i början på juni.
    FET (embryo från frysen) 28/5 Testdag 9/6 - Negativt resultat
    Ny IVF, började spraya 5/7, insättning i början på augusti

Annica P: 38 år 1 barn 2004, sedan 5 MA i v 8-11 2008-2011 (2 skrapningar inkl 1cytotec, 3 naturliga)
    Utredning har visat/inte visat kardiolipinantikroppar och sammanväxningar i livmodern (opererade). Ordinerad Trombyl, TrioBe, Progesteron, Fragmin och Prednisolon. Även Pergotime för att bli gravid.

Görling: 36 år
    1 barn född 2009, 5 Mf (1 ofostrig + 3 MA före sonens födelse, sedan sent MFi vecka 18 i okt 2010). Utredning visade inget fel. Har egnomgått missfallsutredning som inte visade ngt fel. Åt Trombyl i den lyckade graviditeten. Försöker nu med Prog kräm + kontakt med MF - läkare Lennart Blomqvist.

Ninnin82: 28 år
    Inga barn, har försökt i 2,5 år men de har slutat med 5 MA första i v. 17 och dom andra i v. 8-10. Samma här utredningarna visar inget fel. Har också kontakt med Lennart Blomqvist. Nästa graviditet kommer jag ta Progesteron och Trombyl.

Timoa, 41år
    1 barn född 2009 (gm IVF), under 2010 gjorde 3st IVF:er, samtliga blev graviditet men slutade i MA/MF
    (v8,v8 samt v5). Samtliga ggr fått progesteron. Ny IVF jan2011 blev lyckad graviditet, som jag hoppas ska gå hela vägen. har varit enormt orolig för MF och tacksam för varje vecka som går.... BF 6okt2011.
    denna gång fick jag trombyl som jag ätit sedan ET (isättning av embryo)

Vilaa, 26 år:
    1 barn född 08. Försökt få ett syskon sedan 09, 4 missfall. MA vecka 11 - Okt 2009, MA vecka 8 - Maj 2010, Spontant missfall v 5 - Juli -2010, MA vecka 15 decmber 2010. (3 skrapningar)
    Utredningen visade inga fel, åt trombyl i senaste graviditeten som gick rätt så långt, men tyvärr inte hela vägen. Gjorde en operation i livmodern och tog bort sammanväxningar efter senaste missfallet, ev kan sammanväxningarna komma från alla skrapningar jag gjort efter MA:na. Vid pluss igen ska jag testa trombyl och progestron. Äter levaxin sedan tidigare.

Mojsen21, 34 år:
    1 barn född 2008. Har försökt med syskon i 2,5 år. Har fått tre MA runt v.9 (nov- 2009, nov- 2010, maj- 2011). Ska påbörja missfallsutredning innan sommaren. Fick börja med Levaxin efter första MA.
  • Najje79

Hej alla! Hopps ni har en bra sommar/semster.

Ville bara hoppa in och skriva att vi är på gång med IVF igen, äggplock imorgon och insättning på torsdag som det ser ut! Så får vi hålla tummarna att jag plussar och att det håller heeela vägen den här gången!

Kram på er tjejer!

• Najje79
    Vilaa skrev 2011-08-08 10:40:47 följande:

Vågar knappt skriva det men jag har precis plussat igen. Så har hämtat ut progestron (tycker det fungerar bra att stoppa in dom, har hört att det är så äckligt med allt klet men tycker inte det är så farligt), tar en vagiator morgon och kväll. Sen höjde jag levaxin dosen och började med trombyl igen.

Bara hålla tummarna!

Åh, GRATTIS!!! Nu ska det gå hela vägen! Tjoho!!!
  • Najje79
    Sådär, nu är det gjort!
    7 ägg blev det trots en himla massa äggblåsor men jag är nöjd. Det gick väldigt bra under själva utplocket, morfinet hjälpte väldigt bra och jag mådde bra efteråt. Men ca 1 timme efteråt fick jag jätteont så då fick jag riktiga rajraj-tabletter. Tyvärr hjälper de inte riktigt, så nu sitter jag här hemma, halvhög och med värmekudden på magen och har riktigt, riktigt ont.

Så på torsdag ska jag få tillbaka TVÅ ägg (om det blir så många befruktade).

Nu ska jag lulla vidare.. Kram´tjejer!
  • Najje79
    Vilaa skrev 2011-08-09 15:53:12 följande:
    Tack tack!!

Är glad men det känns hemskt svårt det här,  jag är glad över att vi fick till det igen men är hemskt orolig.
    Önskar jag kunde vara lite mer optimistisk =)

Men 5:de gången gillt då?! Tungan ute
    Det är svårt att inte oroa sig när man har gått igenom MF. Det går inte att helt skska av sig den oron, men den gör iallafall mig ödmjuk inför hela gravid-grejjen. Såklart ska det lyckas den här gången... detta är mitt 5:e IVF så det är femte gången gillt för mig också!
  • Najje79

marieh: Skönt att det känns lite bättre. Jag tänkte precis samma när de berättade att Victoria var gravid, hur hanterar de det om det blir MF eller MA.
    Hoppas du kan få tillbaka din styrka att fortsätta och må bra i det! Kram!

• Najje79
    Vilaa skrev 2011-08-22 10:49:13 följande:
    Hej.. Igår började jag blöda och eftersom det inte slutade åkte jag till akuten idag, och det ser tyvärr inte bra ut.
    Jag är 6+2 idag så är svårt att se och kan vara för tidigt och allt det där men jag har blod i livmodern och blöder rikligt så jag orkar inte hålla hoppet uppe. Slutar med medicinerna nu och om det skulle vara något som lever på återkontroll om en vecka får jag väll börja igen med dom men just nu så orkar jag inte hålla hoppet
    uppe. Dessutom ska man inte äta medicinerna innan ifall att det blir skrapning.

Mår så fruktansvärt dåligt så vet inte vad jag ska ta mig till. Min ork är slut nu känner jag bara.
    Men neeeeeeeeeeeeeeeej gumman!!!! Har du ont också? Faan vad orättvist livet är!! Vet inte vad jag ska skriva, det finns inga ord för hur mycket jag lider med dig! Vill bara krama om dig, stackars dig! Har du sjukskrivit dig? Om inte gör det nu, du måste ta hand om dig själv och låta detta sjunka in. Fy vad fisigt allt är när det blir så här! Sen kan man ju blöda utan att det slutar i mf, men det känner du bäst själv om du orkar hoppas.
    Styrkekramar i massor!
  • Najje79
    Ninninn skrev 2011-08-26 09:54:53 följande:
    Ja e såååå glad va hos läkarn igår å hon är en ängel för ja fick prednisolon och progesteron Glad trombyl + fragmin har ja sen innan så nu jäklar kör vi igång verkstaden snart igen å hoppas på en bebis 2012..

De måste ju bara bli 7:e gången gilt man måste ju tro de iallafall =)  
    Tjoho, vad bra!

Jag ska testa i eftermiddag. Jag har precis kräkts på jobbet och har en himla massa andra symptom så nu jäklar ska här plussas! Tyvärr är maken utomlands och egentligen skulle vi ha testat tillsammans på måndag när han kommer hem, men jag kan INTE vänta! Håll tummarna för mig tjejer!
  • Najje79

Ninnin: nej, inga mediciner, bara vaggisar. Jag har bett om trombyl men har inte fått det. Om detta inte blir bra så har vi en remiss till Sahlgrenska för tre gratis IVF-försök och då ska jag be om fragmin.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?