• Minus75

4 missfall.. Finns det hopp?

Mamma77: Det är nog bara spökveckor, precis som de andra skriver! Jag förstår precis hur du menar att du är orolig. Jag mådde ju inte illa eller så, utan det enda tecknet har egentligen varit att jag har varit (och är) trött. Foglossningar fick jag rätt tidigt, men eftersom jag trappade ner på det som gjorde ont (dammsuga mm) så har jag egentligen inte känt av det så himla mycket heller.

Jag är i v 32 imorgon och är fortfarande HUR nervös som helst. Det går liksom inte över. Det finns nog inte så mycket för oss att göra annat än att ventilera här där andra förstår, och ta en dag i taget och bocka av den som vunnen!

Håll ut, Pepp!!

• Minus75
    CN83 skrev 2013-04-04 22:51:37 följande:
    Precis minus75, varje dag känns som en liten seger. Just nu är dagarna så otroligt långa bara och är mer nervös nu än jag va för några veckor sen. Det får bara inte skita sig nu... Det får det inte göra. Längtar oerhört efter liten.. Imorgon 1 v kvar till bf.
    En vecka!? Herrejösses! :D
    Det är klart att det inte skiter sig, det finns inte på kartan.
    Nu kör du hela vägen in i kaklet, hör du det?! 

KRAM!
  • Minus75
    CN83 skrev 2013-04-23 13:11:13 följande:
    Usch Che, blir så himla ledsen för din/er skull. Det finns inte ord nog att trösta med.
    Lite dumt läge kanske att då berätta att våran Elias kom till världen för nu en v sen. 4110g och 52 cm lång. Vi har haft en ganska tuff start och idag ska vi på ytterliggare hörseltestet eftersom att lillkillen inte fick godkänt på 1a. Detta känns otroligt jobbigt då vi har en ärftlig faktor i släkten. Hoppas hoppas att vår son inte är hörselskadad.
    Åh, stort, stort grattis, fina du! :D
    Underbart att höra att du äntligen har en liten i din famn!! Hoppas nu bara att lilla E klarar hörseltest två galant!
    KRAM!!
  • Minus75
    CN83 skrev 2013-04-23 23:26:02 följande:
    Hej alla igen!! Hörseltestet nr 2 visade godkänt :) nu är allt hyvsat frid o fröjd i stugan förutom lite magknip..
    Yey! Heja E!  :)
    Vad skönt det är att läsa och veta att du har gått hela vägen och att det till slut funkade! Vi har ju liksom följts åt, så det inger stort hopp för oss andra att det ska gå vägen!

Kramar!
  • Minus75

CN83: Aj, vad tråkigt! Men de har ju bra koll på honom nu så ni slipper ju iaf vara hemma och vara oroliga förstagångsföräldrar som inte vet om ni gör rätt osv. Vården har ju koll iaf! KRAM!

Mamma77: Grattis till lyckat UL! Tyvärr kan det nog hända att nervositeten sitter i länge.
    Jag är i vecka 35 nu med en galet livlig bebis i magen, men inte tusan är jag lugn för det... :(  Men det är inget annat att göra än att ta en dag i taget och när den dagen är över, lägga den dagen i högen av "en av de vunna segrarna". 

Hoppas att du kan bli lite lugnare, annars får du mer än gärna lov att klaga/ spy galla/ söka stöd här. Vi är ju många som har varit där du är idag (även om jag själv inte är på torra land ännu).
    Kram

• Minus75

Jag såg igår att jag har börjat svälla. Idag är det v 37 och än så länge har jag gått upp åtta kilo. Det har jag såklart varit nöjd med eftersom jag har bunkrat en massa kilo under missfallstiden. Men nu har jag fått väldigt svullna anklar och fötter och är oroligt för havandeskapsförgiftning. Vi var hos BM i tisdags och blodtrycket var bra då så jag borde kanske inte oroa mig. Men det är lättare sagt än gjort... Annars är det bra här, ska på konsert m Springsteen imorgon. Vi får ju passa på nu, sen blir det nog vare sig tid eller ekonomi till att gå på tre konserter... ;) Hur har ni andra det?

• Minus75
    Najje79 skrev 2013-05-11 11:00:53 följande:
    Minus: det gjorde jag också ungefär den tiden. Anklarna var jättesvullna, min BM sa att det beror på att barnet ligger så långt ner och trycker på så blodtillförseln blir dålig. Nu är det inte långt kvar
    Det är säkert helt normalt så jag härdar ut. Däremot har jag fått helt galet ont i fogarna, så pass att jag satt i bilen och grät igår efter att ha tagit kissepaus på väg hem från Sthlm... :(  Idag är det lite bättre, men jag har fortfarande ont så jag är glad att jag bara jobbar denna vecka ut.
    Bebis verkar vara lite större än normalt (3,1 kg enligt Lennart Bs beräkning i onsdags) så det är helt okej om den kommer liiiite tidigare än den 6/6!  :)
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-05-11 16:34:18 följande:
    Härligt med konsert! Antar att det är Bruce:) Han är grym!!! Svullnad är inte kul, men snart är du i mål! Kram
    Ja, det var Bruce. Tre gånger Bruce, till och med! SÅ värt pengarna även om sittplats inte är alls lika kul som ståplats i fållan... :)
    Ja, jag börjar faktiskt längta efter BF nu. Fast ändå inte, det är ju lite spooky med bebis också!!
  • Minus75
    Mamma77 skrev 2013-05-12 11:20:43 följande:
    Ni som tagit/tar Fragmin och Trombyl... Blöder man mer under förlossning? Jag sak ta Trombyl till v.36 och Fragmin till förlossning.
    Jag vet ju inte vad jag har fått eftersom jag är med i Lennarts studie. Men jag har slutat med tabletterna nu, tog sista i helgen (vecka 37) på grund av att man KAN blöda mer annars eller rättare sagt: Det kan bli svårare att stoppa om man har ätit blodförtunnande. Men det där borde ju din läkare ha superkoll på, så har de sagt Fragmin fram till förlossning så har det förmodligen ingen betydelse!
  • Minus75
    Annica P skrev 2013-05-12 13:18:16 följande:
    CN: Går det bra med er nu? Det var en tuff start ni fått.

Det är så roligt att höra att du kommit så långt Mamma77! Hoppas att det känns som en seger, även om det inte är över förrän hen kommit ut. 

Minus75: Hoppas att det gick bra på konserterna och att du inte behöver svälla så mycket. Om det blir varmt kan ju det förvärra. Jag hade stödstrumpor hela sommaren i fjol, då det fanns antydan till åderbråck och jag svällde, särskilt när temperaturen steg.  

Våran sötis har varit på sin första semester. Åkt tåg (fyra timmars försening, men vi kunde stanna hemma som tur var), Tom Tits mm i Södertälje och missade tåget hem pga att hissen inte funkade så vi inte fick upp barnvagnen... Fyra extra timmar, så det blev en promenad i Stockholm Glad. Hon hade nog haft det bättre hemma, men är tålig för det mesta. För större barn rekommenderas Tom Tits varmt! Kram alla!  
    Hmmm.. Nu ska ju sommaren komma enligt alla prognoser så stödstrumpor kan nog vara en god investering...
    Konserterna gick finfint. Jag hade sittplatsbiljetter och tog det lugnt så det gick bara bra. Bebis är toklivlig i magen oavsett så jag tror inte att den påverkades nämnvärt. Förutom att den kommer att få bra musiksmak då... ;)

Låter mysigt med första semestern! Vi insåg i helgen att nästa gång vi åker ut till vår sommarstuga i skärgården har vi en BEBIS med oss! Jisses!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?