• Kusin Knase

Förberedelser inför ÄP!

Halloj alla modiga ÄP-töser!

Jag ska göra ÄP imorgon, liksom flera andra här. Och många, många av er har ju genomgått detta... eller ska senare. Tänkte höra lite hur ni förbereder er inför äggplockningen?

Själv ska jag raka benen... Vill inte att de ska distraheras av att jag ser ut som en karl om dem...! Nä, men för min egen skull faktiskt. Det var nog ett par månader, minst, sen senast... Däremot låter jag väl bli att raka musen, det känns lite för pinsamt. Alltså, nu pratar jag om ansning, men nääää...! Väl...? Hmmm. Jag har inte brytt mig om hur musen ser ut eller ens att raka benen när jag har genomgått VUL, men nu känns det plötsligt som en del i ritualen, liksom... som nåt viktigt... Vad säger ni?

Mer då? Ska klippa tånaglarna, det är ändå dags. Duscha som fan förstås! Smörja in mig med nåt oparfymerat. Fila fingernaglarna, men absolut inte måla dem, det får man ju inte. Gör jag aldrig ändå.

Tjahaaa...? Är det nåt annat kanske? Nån som tar med sig en maskot, förutom älsklingen?

• Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!
  • Kusin Knase

Fiaflopp: Jaså strumpor? Knästrumpor? Hmmmm. Ska nog raka benen ändå... bara för känslans skull, liksom. Känner mig tryggare när jag har rakade ben, larvigt men så är det. Mjuka byxor... *tänka tänka* Jaa, jag har ett par Snobben-mys-/pyjamasbyxor, kanske får bli dem då?!

nåt annat...?

• Kusin Knase

Maskrosen: Jaaa, jag måste hitta min vetekudde... Hmmm. Bra att du påminde mig, tack!

Värktabletter, japp, har Reliv... Godis! Film! Bra! Mat lär jag få per automatik, maken är världens bästa kock! Vin ja... Å, det vore ju underbart. Tror jag, jag vet inte om mitt vinsug redan har försvunnit...?! Var inte alls sugen i helgen, och det har nog aldrig hänt förr!

• Kusin Knase

Fiaflopp: Ååå. Min karl som är ute på jobbresa och inte kommer hem förrän seeeent inatt! Hmm. Men jag ska nog inte dricka vin dagen FÖRE...! Det får vänta lite... Höga strumpor?! Hoppas då på svarta, med nätmönster och kanske en söm baktill, mmm...

Vi går privat, men via landstinget, så... Ja, jag tar väl med mig nån macka, är alltid hungig!

Tack!

• Kusin Knase

Katta: Hihi. Känner mig lite som en skådespelare som har premiär på Stora Scenen... Lite nervigt... bra med ritualer... lite skrockfull plötsligt?!

• Kusin Knase

aylaen: Hehe! Jag känner mig ganska sprallig faktiskt... Det är så fantastiskt att de kan göra så här för oss!!! Vilken grej, va?! Helt underbart ju!!! Man kan ju inget annat än vara jätteglad och lycklig. Vilken chans!!

Och då vill man ju att allt ska gå rätt till och bli så bra som möjligt... Fasta efter kl tolv inatt, det lär bli lätt, jag brukar inte traska upp och rota i kylen mitt i natten! Och sen hmmm, nä jag fatar inte riktigt det där med nagellack och smycken, att man inte får ha det alltså. Händerna är väl ändå inte med där nere?! Inte mina alltså. Konstigt...

Hehe, tio år, tja du, hade nån sagt till mig för bara ett par månader sen att jag skulle göra detta hade jag aldrig trott på det!!! Helknasigt, det har gått jättefort, plopp så var vi här!! Weee, bara att hänga med!

Sweethoney: Aaaah, att ta med den var ju ett bra tips, tack för det! Har en bit att åka hem sen...

blond35: Jaså minsann, här får man höra, inga strumpor?! Ooh, tack för att du sa det!

KRAM på er, alla kämpar!

• Kusin Knase

Haley: Det enda jag kan tycka är himla fånigt är att raka benen... det är det dummaste jag nånsin har gjort!! Skulle aldrig ha börjat med det, några ljusa fjun, vem bryr sig, liksom. Nu är jag t o m hårigare än min håriga karl!!

Annars är det väl inte så fånigt, mest lite charmigt, va?! Med allt detta planerande... Och jag är väl egentligen kontrollmänniska så det är rätt skönt att åtminstone kunna fixa lite innan man måste släppa all kontroll helt... Och tänk om man inte hade planerat nåt utan ligger och spänner sig för att man känner sig ful och skäms för sina gorillaben och sen blir man döhungrig och tvingar in sin darling in på närmaste pizzeria för att köpa en "extra allt" men man har så ont så man kan dö samtidigt så man orkar inte vänta utan stapplar kutryggig in på pizzerian och lever fan för att man bara måste ha nåt i magen och blodsockret är totalt nere under jorden och hjäääääälp... Liksom.

• Kusin Knase

Haley: Oooh! Uh. Jag har haft knästrumpor de flesta gångerna faktiskt... som tur är!!

• Kusin Knase

Haley: Oooh! Uh. Jag har haft knästrumpor de flesta gångerna faktiskt... som tur är!!

• Kusin Knase

Hrrrrrm. Bara för att NÅGON... (nämner inga namn, hmm.. ) tjatade om vin här... så... gissa vad jag gör nu?! Hahaha. Vadå alkis liksom. Men det är ju ett tag kvar... Ett enda glas vin när man kommer hem efter jobet, det måste väl vara okej?! För att "lugna nerverna"...

Har hittat både vetekudden och varmvattenflaskan, yes!! I darlings arbetsrum, i garderoben där. Snacka om skumt ställe... Saker hamnar väl var som helst när pedantkarln jag har stuvar undan allt och städar!

• Kusin Knase

Caroline76: Taaack!

Katta: Yes, inte äta efter kl 24.00, på morgonen bara ta den där medicinen vad den nu hette + ett LITET glas vatten (!), sen inget mer.

Haley: Minsann!

Maskrosen: Ahaaa. Ja, min bus-tarm lär säkert ställa till det...

aylaen: Good luck!

Katta igen: KRAM!

yrre (är du lika yr som jag?!): Danke schön!

• Kusin Knase

Have to ask you something: Ska man ha med sig vaggisarna och ta en på en gång???

• Kusin Knase

Fråga (igen): Ska man ta med sig vagitorierna och ta en på en gång efter ÄP?

• Kusin Knase

Pemi: Va, en spruta i baken?! Nä, jag har ju redan fått hämta ut vagitorier och antar att man ska börja med dem så snart som möjligt, undrar när bara.....

• Kusin Knase

Hehe, fler som är vimsiga här, ser jag!

Jahaja, vaggisar vid ET... Ja, det är klart... De kanske inte behövs innan förstås....... Fredag med andra ord!

• Kusin Knase

... för övrigt ska jag börja med mina vaggisar i em, ta en snart och en ikväll. Slapp spruta i baken!

• Kusin Knase

aylaen: Så här skrev pemi igår:

pemi
    Igår 19:25 - NR: 5446937

Vet inte hur de gör på din klinik. På Sahlgrenska får man en progesteroninjektion vid ÄP och börjar med vagetorier först vid ET. Skulle hellre ta vaggisar direkt, är sjåpig med sprutor "i baken".

pemi

Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!