• Kusin Knase

Förberedelser inför ÄP!

Halloj alla modiga ÄP-töser!

Jag ska göra ÄP imorgon, liksom flera andra här. Och många, många av er har ju genomgått detta... eller ska senare. Tänkte höra lite hur ni förbereder er inför äggplockningen?

Själv ska jag raka benen... Vill inte att de ska distraheras av att jag ser ut som en karl om dem...! Nä, men för min egen skull faktiskt. Det var nog ett par månader, minst, sen senast... Däremot låter jag väl bli att raka musen, det känns lite för pinsamt. Alltså, nu pratar jag om ansning, men nääää...! Väl...? Hmmm. Jag har inte brytt mig om hur musen ser ut eller ens att raka benen när jag har genomgått VUL, men nu känns det plötsligt som en del i ritualen, liksom... som nåt viktigt... Vad säger ni?

Mer då? Ska klippa tånaglarna, det är ändå dags. Duscha som fan förstås! Smörja in mig med nåt oparfymerat. Fila fingernaglarna, men absolut inte måla dem, det får man ju inte. Gör jag aldrig ändå.

Tjahaaa...? Är det nåt annat kanske? Nån som tar med sig en maskot, förutom älsklingen?

• Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!
  • Fiaflopp

Dina ben syns inte gumman...hehe du har strumpor på dig...TA mjuka byxor på dig för du kommer att vara öm om magen!
    Stort lycka till...

• Kusin Knase

Fiaflopp: Jaså strumpor? Knästrumpor? Hmmmm. Ska nog raka benen ändå... bara för känslans skull, liksom. Känner mig tryggare när jag har rakade ben, larvigt men så är det. Mjuka byxor... *tänka tänka* Jaa, jag har ett par Snobben-mys-/pyjamasbyxor, kanske får bli dem då?!

nåt annat...?

• Maskrosen

Håller med Fiaflopp - mjuka byxor är ett måste. Ta gärna med något att äta efteråt om inte kliniken bjuder på det och kanske något att läsa då det kan bli en del väntetid.

Rekommenderar också förberedelser hemmavid så att allt är klart när du kommer hem. Införskaffa en vetekudde som du kan värma och lägga på magen (oslagbart mot värken, kan kompletteras med ett par alvedon, undvik dock ipren m.m.), ett gäng chokladpraliner och några video/dvd-filmer om du inte föredrar de fåniga serier man kan se på TV dagtid... Kräv att maken/sambon fixar något gott till middag och unna dig ett litet glas vin till maten för det kommer ju att vara det sista glaset på 9 månader!

Stort lycka till!!!

*kramar*

• Katta

Kan inte låta bli o skratta Så söt du är! Räcker nog att tvätta huskan

/katta

• Kusin Knase

Maskrosen: Jaaa, jag måste hitta min vetekudde... Hmmm. Bra att du påminde mig, tack!

Värktabletter, japp, har Reliv... Godis! Film! Bra! Mat lär jag få per automatik, maken är världens bästa kock! Vin ja... Å, det vore ju underbart. Tror jag, jag vet inte om mitt vinsug redan har försvunnit...?! Var inte alls sugen i helgen, och det har nog aldrig hänt förr!

• Fiaflopp

JAg och gubben ska ut i dag och äta Italiensk middag med rödvin...MUMS!!
    Och ja det är hööööga strumpor du får,jättesexiga...*S*
    Gör du landstingsförsök? Ta då med er lite smörgås till dig för du bör äta innan du går hem men går ni privat så får man det oftast...

• Fiaflopp

Och du...jag har aldrig någon musmatta...hehe

• Kusin Knase

Fiaflopp: Ååå. Min karl som är ute på jobbresa och inte kommer hem förrän seeeent inatt! Hmm. Men jag ska nog inte dricka vin dagen FÖRE...! Det får vänta lite... Höga strumpor?! Hoppas då på svarta, med nätmönster och kanske en söm baktill, mmm...

Vi går privat, men via landstinget, så... Ja, jag tar väl med mig nån macka, är alltid hungig!

Tack!

• Kusin Knase

Katta: Hihi. Känner mig lite som en skådespelare som har premiär på Stora Scenen... Lite nervigt... bra med ritualer... lite skrockfull plötsligt?!

• aylaen

hej kusin knase!
    det namnet passa verkligen dig!!!
    du e helt underbar!!sprider verklien glädje!!!

Jag ska bara tvätta mig å äta god middag å ..jo faktiskt raka benen å musis (gör det av bara farten varge gång jag duchar)

det där med nagelack å smycken å så e så annorlunda på st göran..
    dom säger inget om det...
    man behöver inte heller vara kissnödig vid insättandet..

ja ja jag har iallafall inte målat naglarna på ett år ca...
    *ler* kommer ihåg när jag målade dem varge dag.. ...vilken primadonna

men men den primmadonnan dyker upp i bland nu me..dansade som sjutton för några månader sedan på krogen garbo*ler* har en syster som är 19 som drar ut mig!

kram kram !

ps tänk om någon skulle säga till mig för 10 år sedan att du kommer längta upp i gynstolen och att du kommer ta ca en spruta om dagen gladjeligen..skulle absolut inte tro det

Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!