Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
Cahela. Förstår att det är tufft. Vi avbröt i v 17 pga trisomi 21. Första barnet gravid via IVF. Det var riktigt tufft men jag fick bra hjälp efteråt av en kurator på RPC på akademiska i Uppsala.
Cahela. Förstår att det är tufft. Vi avbröt i v 17 pga trisomi 21. Första barnet gravid via IVF. Det var riktigt tufft men jag fick bra hjälp efteråt av en kurator på RPC på akademiska i Uppsala.
Cahela. Var det i går ni gjorde provet ?
Cahela. Vet vad du går genom. Var IVF på UAS det oxå ?
Sinni. Inga barn sen tidigare m. Har lyckats nu efter fått en dotter via IVF :)
Mteriksson; tyvärr stämmer inte riktigt det där. På mig och på många andra jag känner till var ultraljudet toppen men blodprovet kasst. Men jag har svårt att köpa hela KUB testet. Vet så många som fått under 1:10 och inget varit fel. Vet också fler som fått högra siffror men ändå fött barn med bl.a. DS.
Jag tror inte kub testet är tillräckligt bra. Min BM t o m rekommenderar att inte göra det pga alla fel.
Mitt ultraljud t o m sänkte risken för DS då det såg så bra ut.
Bubbles
Hemskt ledsen. Vet hur det känns om det är någon tröst.
Jag jobbade mellan KUB och MKP då jag inbillade mig att det inte var någon fara. Efter svar på MKP var jag sjukskriven 4 veckor.
Risken för upprepning är ju väldigt lite även om det faktiskt höjs en liten del när man råkat ur för det en gång. Minns inte procenten nu.
Här på FL känner jag till 2 kvinnor som varit med om det.
Vår läkare som gjort sådant här i 30 år i Uppsala har aldrig varit med om det så jag tror som sagt det är ovanligt men när man är mitt i tid så är man ju så sjukt orolig ändå. Jag trodde ju aldrig jag skulle behöva få uppleva det en gång så varför skulle det inte kunde hända en gång till. Man tänker inte logiskt direkt när man är mitt i det hela.
Hej :)
För oss blev det ju roligt. Vi hade ett fint ultraljud. Perfekt nackapalt.
1:27 på trisomi 18 och 13 och 1:754 på trisomi 21
Efter MkP så hade vårt barn Triosmi 21. Det som det var låg risk på.
Jag är inte så förtjust i KUB. Tycker det skämmer mer än något annat. Och visar fel ...
Hoppas allt går bra för er. Kram