• zora6

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jaha så har jag varit på vul idag. Två hinsäckar hittades. En stor som stämmer med min vecka. En mindre med ev ett foster i. Antigen avstannat eller ett senare befruktat foster. Jaha jag dom bars skulle in och titts och få en remiss till Uppsala för mkp. Nu ska det ev göras på två och vad gör vi om en är frisk och en är sjuk???

Ska tillbaka nästa vecka och kika igen.

Känns lite jobbigt, jättebervös. Varför ska det alltid va nått!! Vill bara va gravid och få ett friskt barn.

• zora6

Vi har inte tvillingar i släkten. Min kusin har tvillingar dock men han är ju pappan och det är väll på kvinnans sida isåfall och hon är ju inte blods släkt.

Jag käkade munkpeppar denna gången Åxå precis som förra och blev gravid direkt. Va tydligen en hej dundrande ägglossning om det nu är två????. Min man är väll sådär glad då han absolut bara vill ha två men är det frisks barn så får vi ju bara ta det.

• zora6
    Sinni skrev 2013-08-15 07:00:56 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur det där ärvs - chansen att få tvillingar. Munkpeppar? Har jag inte hört talas om. Men ja, det måste ju ha varit lite extra krut i det. =) Ska det öka ägglossningen? Eller hjälpa till med ägglossning? Eller vad är syftet? *nyfiken*

Hoppas det blir bra oavsett om det blir tvillingar eller bara en!  
    Jag är mest rädd för att en är sjuk och en är frisk. Att båda är sjuka kan jag ta då jag gjort det förut med en.

Ja munkpeppar skulle vad jag vet öka känslan så du inte missar ägglossning. Den skulle bli kraftigare men tydligen Åxå släppa fler ägg. Ops????.

Men de två gångerna jag ätit det har jag blivit gravid och tro mig vi har inte haft det lätt med många år av Ivf och mf och barnlöshet.

Ska tillägga om det inte framgått att jag har en helt fantastisk son på 4 år???. Mitt liv.

Får se på torsdag igen vad det finns i magen. Jag hoppas det bara är en. Att den andra är en avstannad då den va mindre.
  • zora6

Jag hoppas båda är friska, eller att det bara är ett foster i magen.

• zora6
    Bubbles skrev 2013-08-25 22:07:46 följande:
    Tack snälla du. Hunnit läsa lite bakåt i tråden och än så länge inte hittat någon som fått 1:2 i risk... 
    Nackspalten var strax över 4 mm, blodproverna vet jag inget om. Inga övriga avvikelser på fostret och den såg pigg och normal ut.. 
    Jag hade 1:2. Nackspalt på 2.8 tror jag. Dåliga blodprover.

Lycka till.
  • zora6
    Bubbles skrev 2013-08-26 12:57:13 följande:
    Väntar du med på resultat från mkp? När tror du att ni får svar?

Tack alla för era tummar. Det behövs...
    Det resultatet va på min förra graviditet. Pojken min hade DS. Vi valde att avbryta i v 17.

Denna graviditet blir jag erbjuden mkp istället för fvp då det görs tidigare så nu väntar jag på en tid i Uppsala för mkp. Vill bara ha det gjort med bra resultat och kunna njuta av detta med att va gravid. Just nu är det bara elände;)

Men vi har inte den ärftliga kromosom delen så jag hoppas på gott resultat då jag Åxå har en fullt friskt son med samma man då vet jag ju att det ska gå.

Lycka till.
  • zora6

Ja jag väntar ju på att få remiss tid till Uppsala. För mkp. Har ju haft otur med många mf och nu senast ett sjukt barn med abort i v 17. Vill inte skriva in mig hos MVc förrän jag vet att allt är bra. Det gör väll inget? Är väll i v 13-14 nånstans då. Eller måste man skriva in sig innan ?

Hur har ni andra gjort?

• zora6
    minolia skrev 2013-08-27 13:54:47 följande:

Det man gör på inskrivningen är att ta blodprover för att kolla så att olika värden ligger bra samt kollar så det inte är äggvita i urinen. Det är kanske av den anledningen det är bra att gå på inskrivningen annars kan du säkert vänta.
    Ja för jag ska ju inte göra kub. Tycker bara så synd om barnmorskan Som skrivit in mig 5 gånger och alla har slutat i skit????. Blir sånt jobb för henne.
  • zora6
    Johanna1988 skrev 2013-08-27 15:22:05 följande:

JAAAAAAAA!!!! Min bebis är frisk!!!! <3 Fick svar via min barnmorska nyss!!!!
    Håller tummarna för Er som ej fått svar än...

Grattis!!
  • zora6
    Bubbles skrev 2013-08-27 20:20:39 följande:

Hej alla fina tjejer.
    Jättegrattis till er som fått bra svar =) Underbart!

Med det sagt så gick det inte bra för oss.

Idag ringde doktorn (mycket tidigare än väntat), vi stod i affären och han hade inget bra besked tyvärr.
    Vår fina efterlängtade (tredje gången gillt) bebis har downs syndrom.
    Förstår att detta kan väcka olika känslor. Vårt beslut har varit att avbryta vid ett sådant beslut. 
    Vi står fast i det även nu efter vi fått allt på svart på vitt.

Så nu väntar en "miniförlossning" som doktorn sa. Riskerna vid en ny graviditet ökar med 1-2% så det är ju inte så himla höga odds att just detta ska hända oss igen.

Jag önskar er allihop lycka och välgång och fina bebisar. 
    Tack för ert fina stöd!

Massa kramar Hjärta

Beklagar så att nu måste gå igenom detta. Va där skälv för några månader sen. 25/4.

Du kommer klara det fint. För mig hjälpte det mycket att se på vår son efter och det rekommenderas även av sjukhuset. Vi tig lite bilder och fick fot avtryck. I efterhand nu så är det är minne som jag vill ha kvar och jag tar fram det i land och tillåter mig va ledsen just då. Sen lägger jag undan det. Har även tattuerarat fötterna;).

Hör av dig inbox om du vill prata mer.

Stor styrke kram!!!'
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!