Inlägg från: turkos77 |Visa alla inlägg
  • turkos77

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

idab84 skrev 2013-07-11 21:13:44 följande:
    Läkaren som gjorde mitt fvp hade haft en kvinna där vattnet gått (alltså allt vatten) o hennes bebis klarade sig alldeles utmärkt,,, så han oroades inte alls av att ja hade den "lilla" mängden vatten avgång,,, de bildas ju nytt vatten hela tiden,,
    Ja lämnade odling på vattnet (måste du kunna be om) för att se om allt va okej osv,,
    Det låter bra. Jag läcker ju väldigt lite. Som en enkrona 1-2 ggr om dagen. Läste innan att ni skrev att vatten kunde samlats efter hålet slutits. jag hade 2 hål, kanske därför det drar ut lite på tiden.
  • turkos77
    cesso skrev 2013-07-12 07:45:40 följande:
    Tänk om det, kanske kanske kanske, kommer ngt brev på posten idag?
    Håller tummarna. Vilken region gjorde ni det i? 

Hoppas verkligen jag får det idag. Men med semestertider så tar det väl längre tid.

Ringer de inte idag så borde det vara ett positivt resultat. Ska väl inte ta så lång tid att få ett negativt besked. 
  • turkos77
    Veronica76 skrev 2013-07-12 08:59:25 följande:
    Fick hjärtat i halsgropen när mobilen ringde nyss men det var som tur var jobbsamtal. Enda gången man blir glad åt jobbsamtal under semestern....
    Jag har telefonen med mig hela tiden. Har aldrig önskat så mycket att den inte ska ringa. Hoppar högt varje gång innan jag ser vem det är. Tack och lov inga dolda nummer än så länge. 
  • turkos77

Grattis. Skönt att få svar. Hoppas att jag får det med idag. Gkorde tester tidigt måndag morgon. Citymail har kommit men vanliga posten brukar inte komma först klockan 15.

• turkos77

Grattis till dig. Va tidigt ni får posten. Vilket län gjorde du det i?

• turkos77

Jag tillhör skåne. Hoppas de är snabba här med. Jag har ont på sidorna om magen. Mest på den sida där de stack. Lite orolig. Läcker fortfarande. Tror det är fostervatten men kan inte vara helt säker. Men jag har inre haft några flytningar alls innan så konstigt om det skulle börja direkt efter provet.

• turkos77

Inget svar för mig. Jäkla skit.

• turkos77
    Veronica76 skrev 2013-07-12 15:24:56 följande:
    Turkis77 - va trist, hade ju hoppats på att du oxå skulle få en helg i visshet. Men tänkt så här att det är sen portgång hade det varit ngt borde dom ha ringt redan.

Mteriksson - tackar!
    cesso skrev 2013-07-13 08:05:45 följande:

Tänk så att: inga besked är bra besked. För om ngt hade varit fel så hade de säkert hunnit ringa! Ville du veta könet? I så fall står det på provsvaret! Vi hoppas att du får svar på måndag då...

Tänker så också. De borde ha ringt i veckan om det varit något fel. 

Jag vill veta könet. Ville ha en pojke från början, men sen har jag varit så säker på att det är en flicka så nu är jag inställd på det. Läkaren trodde på en flicka med. :)

Tror att jag kände något igår med. Första gången. Var som en bubbla där inne. Påminde lite om gaser och tarmrörelser men ändå inte. Coolt om det var den lilla. 
  • turkos77

Äntligen fick jag mitt brev. Så glad. Posten kom klockan 16. Man måste ringa ett speciellt nummer för att få reda på könet. Måndagar och torsdagar mellan 14-15. Ännu en lång väntan men denna gången en lite mer positiv väntan.

• turkos77

Tack. Så lättad. Smartare att ha en kod. 2 timmars telefontid per vecka är ju omte så smidigt. Kommer slänga mig på luren klockan 14 på torsdag. Är förvisso ganska säker på att det är en liten tös.

• turkos77

Jag gjorde mitt i malmö. Men det analyseras i lund. Fick ett nummer att ringa. Måndagar och torsdagar mellan 14-15.

• turkos77
    Sinni skrev 2013-07-17 10:13:08 följande:
    Tack för svar Turkos77. Då är det nog samma för mig. Så drygt att behöva vänta ytterligare en viss tid innan man kan få veta kön...... Hade varit bättre med en kod på nätet. Jag hinner förmodligen inte få mitt svar så att jag kan ringa på måndag. Får vänta till nästa torsdag...

Men jaja - det gör inget - bara det är ett friskt barn så är jag så nöjd så =) 
    Jag fick mitt svar på måndagen vid fyra. Surt. Ska ringa imorgon.

Måste vara samma för dig iom att jag ska ringa till Lund. 
  • turkos77
    cesso skrev 2013-07-18 21:35:32 följande:
    Hej alla. Förlåt förlåt om jag oroar ngn.. måste bara själv få lite stöd nu..

Gjorde ju fvp för 10 dagar sedan och idag var jag med om ngt hemskt! Usch! Satt på toaa och så bara "splasch"... jag trodde det var blod. Men det var blött och luktade fostervatten (min andra förlossning började med vattenavgång så jag vet hur det luktar), och magen blev liksom plattare. Helt hysteriskt rädd blev jag! Ringde gyn som sa att vi skulle komma. Jag vara säker på att bebis var död.. och att det var början på sent mf. Men, tack och lov levde bebis. Och hade vatten. Läkaren trodde att det var vatten men väl på sjukhuset var tappen sluten och lång (4cm) och det såg bra ut. Blev ordinerad ett par dagars lugn och ro och bara vänta och se och hålla tummarna. Hon sa att det visserligen är 10 dagar efter fvp men att man ändå inte kan veta... det kan bero på det och också inte. Har haft såna skuldkänslor redan för att ngt skulle gå snett, och så hände detta!

Inget mer vatten kom idag men rätt onda sammandragningar och "mensvärk". Bara att hoppas och vänta.. hu! 
    Gud vad jobbigt. Jag har läst mycket, speciellt på amerikanska sidor. Det är tydligen ganska vanligt att det kommer en splash efter 1-2 veckor. Fostervatten som har legat och läckt och samlats mellan fosterhinnorna. Sen en dag så kommer allt ut helt plötsligt. 

Gå in och läs på community.babycenter.com/groups/a6718373/pprom_support_group  

Det är en supportgrupp för kvinnor där fostervattnet gått tidigt i graviditeten. Jag blev mer positiv efter att ha läst där. Många många där vattnet var helt borta men där det har återskapats. Och du har ju vatten.

Vet hur jobbigt det är. Jag hoppas att jag har slutat läcka nu. Inte helt säker, men läckte definitivt vatten i över en vecka.  
  • turkos77

Skulle ringt i torsdags. Men åkte iväg och glömde lappen med numret man skulle ringa. Sjukt störigt. Är jättenyfiken. Ska ringa på måndag. Är så inställd på att det är en flicka så vet inte hur jag reagerar omdet är en pojke. :) inte alls va jag har föreställt mig.

• turkos77
    Veronica76 skrev 2013-07-20 11:05:37 följande:
    Turkos77 - så irriterande, då inväntar jag rapport på måndag! Har du barn sen tidigare?
    Nej, detta blir första. Skrattande 

Trodde aldrig att jag skulle bli så nojig och hönsig som jag är nu. Satt i solstolen idag, när jag reste mig så är byxor och trosor dyngsura. Jag inser att det är jag som inte skruvat på korken på vattenflaskan men ändå oroar jag mig för att det inte är det. Totalt ologiskt. Skrattande

Du hade barn innan väl? 
  • turkos77

Då har jag ringt. Det var minsann en liten gosse där inne. Helt fel hade jag och läkaren. :)

• turkos77
    cesso skrev 2013-07-22 20:48:20 följande:

Ja fy vilken skräck! Usch! Men hittills går det bra... nu är det ju 2 veckor sen fvp så förhoppningsvis är faran över. På torsdag är det dags för rul.
    Jag har mitt rul på fredag. Ska be barnmorskan mäta nivån på fostervattnet.  Lite nervös över det. Hoppas verkligen allt ser bra ut så att jag kan berätta för familjen. Har gått väldigt lång tid nu och det börjar bli svårare och svårare att dölja. Skrattande
  • turkos77
    Sinni skrev 2013-07-22 17:14:13 följande:
    Jag har fått svar idag. Allting ser helt normalt ut och det är en liten pojke. Känns helt underbart! Nu tänker jag vara gravid och glad, utan oro och nojjor. =) 

Grattis. Underbar känsla.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!