Inlägg från: mteriksson |Visa alla inlägg
  • mteriksson

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

KärlekenÄrEvig skrev 2013-08-20 16:20:48 följande:
    Nu har även vi fått besked angående vad fostervattensprovet visade. Blev glada nyheter på snabbanalysen dom gjorts dvs där man tester trisomi 13,18 och 21. Vårt barn är friskt och har inga av de vanligaste avvikelserna. Känns som en sten lyft, bara sån enorm lättnad.

Den djupa analysen tar ju mellan 3-4 veckor men vår läkare tyckte att den ska vi inte oroa oss alls över. Men om vi vill skulle hon ringa ich säga vad den sa om x antal veckor. Vi bestämde iaf att vi ville veta om den. Hon som ringde var ju samma som gjorde mitt fvp och det sista UL som vi blev skickade på. Hon sa ju redan då att hon kunde då inte se några missbildningar/avvikelser och allt var som det skulle. Men man blir ju ändå så orolig nöt de hittar två markörer som anses som ökad risk för kromfel. Även om hon bara kunde se vita pricken på hjärtat.

Men känns ju som att vi har ett friskt barn där inne ich min oroa har då försvunnit. Nu kan jag äntligen köpa lite bebbe kläder. Hoppas det går bra för er andra som väntar. Och om läkaren tycker det ser bra ut så ta det som något positivt ich lugnande att allt med största sannolikhet är helt normalt 'ed eran bebis.
    Vad härligt! Grattis!!! Njuuut nu!!!!
  • mteriksson
    Johanna1988 skrev 2013-08-21 17:50:44 följande:
    OK. Gud vad skönt för dig/er. =)
    Jag fick 1:47 å gör moderkaksprovet imorgon. Hoppas verkligen allt är ok. Bebisen såg fin ut men blodprovet var skit.
    Jag har bara hört en gång att det har varit ett kromosomfel på barnet om blodprovet har varit dåligt, och det var nyligen här på FL. Tydligen är ultraljudet det viktigaste.
  • mteriksson
    zebran skrev 2013-08-23 20:50:34 följande:
    Här är en till, gjorde mkp i tisdags, pga ålder ffa, men också för att vi verkligen vill veta säkert om det finns något stort kromosomfel eller inte. Tycker väntan på svaret är jobbig. Någon som vet hur snabbt de brukar höra av sig om de hittar nåt fel på snabbanalysen? tog provet på ultragyn odenplan.
    Gjorde också på odenplan. Till mig sa doktorn att om det är något fel så ringer dom inom tre vardagar oftast. Går det längre , betyder det att jag får svar via brev, dvs positiva nyheter. Jag fick brev den femte vardagen. 
  • mteriksson
    zebran skrev 2013-08-26 20:38:45 följande:
    mteriksson: nej, inte ett knyst. Det har gått en v imorgon bitti. Hoppas det betyder nåt bra, att besked inte kommit;)
    Då tror jag på bra besked! =)
  • mteriksson
    Johanna1988 skrev 2013-08-27 15:22:05 följande:
    JAAAAAAAA!!!! Min bebis är frisk!!!! <3 Fick svar via min barnmorska nyss!!!!
    Håller tummarna för Er som ej fått svar än...
    Grattis! Sååå härligt! =)
  • mteriksson
    zebran skrev 2013-08-27 17:16:53 följande:
    Nu har svaret kommit: en kromosomfrisk lillebror! Så skönt!! Tack f stöd!!
    Underbart! Skönt! Grattis! Vilken glädjens dag i dag!
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!