Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Hej tjejer! Får man hänga på i tråden? Ni verkar ju ha så trevligt!!!Flört Vinkar till barbamamma, som jag känner igenGlad
    Kort presentation: hela 42 har jag hunnit bli, har sambo en bonusson på 19, sen mina barn som blir 18,16,14, 9 o 2 i årSkrattande den yngsta tösen har jag tillsammans med sambon, de fyra stora med min före detta. Oj vad rörigt det lät!!! Hoppas ni hänger medGlad Skulle ha blivit en till nu i april, men tyvärr fick jag MF i oktober, i v16....
    Blääää! Men men , viskar lite tyst: nu har vi ett plus igen! Så kanske, kanske blir det en liten till i december.....
    Har precis börjat jobba igen, hahaha.
    Har inte alltid så mycket tid o sitta vid FL längre men försöker få till lite datortid på kvällen innan jag blir för trött.

• 6barnsmamman

Tack för välkomnandet barbamamma!!  Vilken bra ide det där med belöningen för betygen!! Undrar om inte jag får nappa på det så småningom, har en son i 7an som just nu har IG i fyra ämnen...Av ren lathet, vilket gör mig jättearg o frustrerad!! Kanske skulle det funka med lite mutor      Bonussonen har vi haft riktiga drabbningar med denna veckan, han blir ju 19 men går på IV nu o läser fortfarande in 9an, kommer inte o bli klar överhuvud taget. Har praktik 4 dagar o ska vara i skolan 1 . En eller två månader på terminen går det hyfsat, sen "orkar" han inte.  Nu har vi legat på benhårt att han ska gå till arbetsförmedlingen istället, men " det behöver han inte om han inte vill" (han vill bara sitta hemma o spela). Så vi har helt krasst upplyst honom om att antingen skola o praktik eller arbetsförmedlingen, annars är det bara o flytta..... Hårt?
    Ni är så himmla duktiga på o skriva långa inlägg i tråden, ska försöka läsa lite bakåt senGlad

• 6barnsmamman

Tänk vad mycket roligare det var o sitta här än o fortsätta med fredagsstädningen.... 
    Barbamamma: Min son som går i 7an har ingen diagnos, förutom min egen, att han lider av enorm lathet   Han är en klockren kopia av sin pappa, mitt ex......Ändå vill han ju gå gymnasiet, han funderar på humanistisk, för han tycker den verkar kul, men ändå så får han inte jobbet gjort, suck! Tycker ni verkar göra ett jättejobb med sonen o skolan! Tänk vad mycket lättare det är när dom är små o gör som man säger..... eller, ja, ibland då
    Till mig har 19åringen sagt att vi kan ju försörja honom, han kan bo hemma tills han är 24,25 åtminstonne Förvånad Han vill helt enkelt varken jobba eller plugga.
    Ain: nej det är nog ingen deppression utan ren lathet helt enkelt! Tyvärr!! Men han pappa var tydligen oxå likadan, men har drog visst, eller åkte ut, när han var 17.... Nu är han verkligen arbetssam istället o superduktig. Är nog så att han mognar långsammare helt enkelt. Och ja, vi har mycket tydligt upplyst honom nu om att vi inte har försörjningsplikt  när han hoppar av. Jag är helt övertygad om att vi kommer att få hiva ut honom för att få honom o mogna...Rynkar på näsan  Om han inte drar när han får höra att det blir fler barn... han gillar ju inte lillpluttan alls...
    Men nu pratar jag bara negativt o om mig själv, inte meningen!!!
    Vad gör ni idag då? Har ni lika grått väder som här? Var bor alla, är det spridda skurar över landet? Jag bor ett par mil utanför Örebro.
    Ain: blir oxå nyfiken på vad du har att berätta!

• 6barnsmamman

Jippie!!!! Idag kom han iväg till praktiken!!!! (19-åringen) Kanske att våra predikningar i veckan tog lite skruv i alla fall Vill bara förtydliga oxå att jag tycker absolut inte illa om bonusen, blir lika frustrerad på mina egna när man inte når fram liksom!!! Dessutom är jag av den fasta övertygelsen att som vuxen bor man inte hemma om man inte måste!! Min äldsta drar nästa sommar, han ska plugga vidare o det blir ju o ta studielån o fixa bostad dåGlad Lite ledsamt är det ju, men det hör ju till!!
    Barbamamma: mmm kladdkakemuffins!!! Tänkte oxå baka sen, muffins lät ju smidigt! Ska åt ditt håll nästa vecka (nåja, nästan) . Onsdag, torsdag tänkte vi dra till UllaredGlad  Vad fina bilder du lagt in på dina barn! Men det såg ju inte skönt ut med ärret vid ögat, stackaren!!!  Ska försöka bli lite mer teknisk så kan jag kanske fixa lite bilder oxåSkrattande

• 6barnsmamman
    lunaria skrev 2011-04-15 10:50:46 följande:
    va härligt att han kom iväg, hoppas det fortsätter!! nä det finns ju de som räknar att få gå hemma o leva på sina föräldrar. har växt uppi en dysfunktionell familj så min pappa är väl några av de få föräldrar som ansåg att det var onaturligt att flytta ifrån och att man kunde klara sig utan honom . skulle va kul att se lite bilder på dina barn, det är ju bara att ladda upp någon bild här i tråden om du vill
    Jag ska försöka, är teknisk idiot bara
  • 6barnsmamman

Am Sandra: ja jag vet, jag blir lite svammlig o rörig ibland när jag ska förklara saker . Sötaste lilla dottern heter IdaGlad
    Barbamamma:oh nej, vad tråkigt för din syster!!!Gråter Vad tungt för dom, usch, ibland är livet verkligen inte rättvist!
    Glittrax: att dom reagerar på språket så tidigtFörvånad, jag har en son som gick lite hos logoped i lekis, han hade svårt för r och k bland annat. Var väl först förra sommaren som det släppte helt (blir 9 snart). Fast jag var ju aldrig bekymrad, det kommer när det kommer. Men Anton tyckte det var roligt o gå hos logopeden, dom spelade spel o hade kul. Hoppas det blir så för din dotter oxå!

• 6barnsmamman

Godmorgon tjejer!!! Hemma idag, är så förkyld o seg så jag ska lata mig lite....Sen är vi lediga resten av veckan Glad
    Ain: Skrattar högt när jag läser om din felparkeringSkrattande Hur är folk funtade egentligen?! Skönt att polisen kom dit o redde ut det åt dig!  Vad kul med present i påskägget oxå, det var en bra ide! Fast jag tror mina stora barn skulle bli lite besvikna om dom hittade nått klädesplagg o bara nån godisbit   Men en kanonide´ o köra för Ida (1 1/2)!
    Vad trassligt det där lät med dopet, blev det det datum ni hade bokat biljetter till nu då?  Härligt det lät att vara i österrike nu, är vackert där! Tågluffade därigenom för lääääääänge sen........
    Barbamamma: Du kan skicka hit lite vattenkoppor, vore kanske bra om Ida fick, alla andra har ju haft. Åtminstone på mina var det lindrigare när dom var mindre. Mina fyra "stora" barn hade allihopa samma sommar, med två veckors mellanrum hela sommaren , tur jag var mammaledig....Skrattande
    Am sandra: håller tummarna för sommarjobbet på systembolaget!
    Xgirl: vad duktigt o ringa om gruset, för det mesta går man (i alla fall jag) ju bara o muttrar, men tar inte tag i det, fånigt egentligen!GladDå är det vår när dom sopar bort gruset, härligt!!!
    Lite ego nu: hade en riktigt trist dag igår. På morgonen kom en av våra arbetskamrater o berättade att en annan arbetskamrat, som gick i pension för några år sen, tog livet av sig i helgenGråter Jäkla skit!! Var dessutom min absoluta favorit som jag saknat mycket sen han slutade, vi satt bredvid varandra o löste korsord hela rasterna. Sprang på honom ibland när vi var o handlade nu o han blev alltid så glad o se mig o sa alltid att " det var så roligt o få träffa dig o prata lite" Blä, blä blä!! Ska prata mer med en annan arbetskamrat som bor i närheten av honom o få höra lite mer idag. Igår gick jag i det längsta o hoppades att det inte var sant, men så fick jag ett sms från Mirjam ( hon som bor nära) o då var det ju slut på det hoppet...
    Nu blev jag så där rörig igen, sorry!!!

• 6barnsmamman

CarlAstrid: Hej hejGlad Japp, helt ny i tråden! Känner igen barbamamma från en annan tråd men annars helt ny i gänget! Min arbetskamrat bodde ganska avsides i en liten by kan man säga, nu sen han blev pensionär gjorde han väl inte så mycket på dagarna, han fick en stroke ett år ungefär innan han gick i pension o hade oxå lite problem med hjärtat vet jag. Så från att ha varit aktiv med mycket gå i skogen tex o plocka svamp blev han väl rätt mycket låst. Men han tog bilen in till samhället säkert ett par gånger om dan, för o äta lunch, sen kanske handla lite eller slå till med ett kondis-besök.
    Enligt vad jag fick höra igår så fick han förra veckan veta att han inte skulle få behålla sitt körkort......O det blev droppen...

• 6barnsmamman

Åhhh vilket härligt väder!! Kikar in en snabbis bara, har vart ute hela påskhelgen o njutitGlad Har oxå varit i ullared en sväng o shoppat järnet, till och med en del julklappar
    am sandra: härligt!! 27 cm, det är ju jättemycket! Bra jobbat! Har du tränat bort dom eller? Jag har ett antal cm o kilon som ska bort efter denna graviditeten, men men, det tar vi då.... Vi använder remmen i barnstolen till Ida (1 1/2) o hon har nästan aldrig försökt ta sig ur så det funkar bra. Känner igen det där med näsdukarna förresten, har man ett paket pappersnäsdukar så gäller det att gömma dom för annars "snyter sig" Ida i allihopa
    Barbamamma: Neeej, fy sjutton vad tråkigt för din syster, finns det ingen ände på eländet!!! Får hon nån hjälp nu då? Hoppas verkligen det!! Känner med dig när jag läser om saker som inte blir gjorda, sånt gör mig galen!! Har tidigare levt tillsammans med den lataste karlsloken i detta land , så jag vet hur det är! Bra kvinna reder sig själv...!!!!
    Har inte läst ikapp allt i tråden nu, får göra det en annan dag! Ha en fortsatt bra påsk allihopa!!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)