Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Godmorgon alla! Vad ni skriver....Flört
    Am zandra: snälla du, inte ska du ha dåligt samvete för Noah pottträning!!! Inte ett dugg konstigt att det funkade bra för kontaktfamiljen, som sagt var han är ju ny där, men hemma o på förskolan är det en annan sakFlört Ta det lugnt, det kommer!! Ja som är en härdad flerbarnsmamma har haft alla sorter, nån har blivit torr tidigt, nån tog det läänge för o ett par sängvätare har jag oxå hunnit med....Rätt vad det är så kommer han på det ska du se!! Kram{#emotions_dlg.flower} Jobbigt med vägbygge förresten, har dom mycket kvar o fixa då?
    Det verkar som det löser sig med CSN i alla fall, håller tummarna!!
    Barbamamma: när var det du skulle till ullared? Jag o dottern drar iväg den 28e septemberGlad
    X-girl, ser ju nu att du ska dit den 17e, kul!!! Vad duktig du har varit som har storstädat!!! Trist o göra men grymt skönt när det är klart!!
    Ain: nej fy vad tråkigt för svärmor!! Var hon med när ni badade o trillade då alltså?
    Här har jag ju jobbat, eller inte så mycket....ObestämdJobbade förra måndagen, hemma tisdag för dagis tyckte hon hade varit hängig o hade febergräns, jobbade onsdag för då verkade hon ok. Hemma torsdag, feber, riktigt snorig....(fredagar är jag ju ledig) I helgen blev det bättre, sen natten mellan lördag o söndag började det pipa i henne.... då kom astman.... Så, jag är fortfarande hemma, väntar på att VC ska ringa, kommer väl o behöva ett läkarintyg, medicinerar ju för fullt nu så på dagis kan hon ju inte vara, får se när vi kan komma iväg igen....Man blir ju inte rik på att VABa veckovis i alla fall...Rynkar på näsan

• 6barnsmamman

Oj! Har inga ord barbamamma : kramar omHjärta

• 6barnsmamman

Styrkekram till dig Zandra..... Det är ett tungt beslut att ta jag vet.... Kan bara hålla med Ain, vi finns här o lyssnar! Kram!

Undrar oxå hur det går för dig barbamamma?

• 6barnsmamman

Ain: vilken häftig intervju!! Men det måste kännas lite knepigt!? Håller tummarna för att det går bra!!
    am zandra: precis som x-girl säger, tänk dig att du går framåt nu!! Det kommer att ordna sig!! Den där första tiden är ju lite rörig, mycket praktiskt som måste kluras ut o båda kanske inte vill samma sak ( var så hos oss oxå, han ville försöka, men jag fixade inte det) Men samtidigt minns jag att det på nått sätt lyfte en tyngd från mina axlar, att jag hade bestämt mig o fixade att säga det! I övrigt är tiden runtikring där ganska suddig, hade ju precis förlorat min pappa oxå o hade fullt upp med min egen o barnens sorg...Rynkar på näsan Jag tog verkligen allt på en gång kan man säga! Och som jag säkert sagt tidigare, jag tänker på det fortfarande ibland, var gick det fel, hade vi kunnat gjort nått osv osv, det tror jag bara är nyttigt, ett sätt att bearbeta. Hoppas ni lyckas komma överens hyfsat i alla fall, tänker på dig, kram!Hjärta

• 6barnsmamman

Hallå tjejer!!! Har vart en superintensiv vecka här, äntligen fredag nu...Städdags...Skrattande
    Am zandra: En jobbig situation du är i, men tror att du gör helt rätt när du låter det rinna av dig vad han gör o säger, lägg inte energi på att reta dig på det! Funderar på csn, visst kan du får mer därifrån om du har barn? Men det kanske du redan har kollat... Blir oerhört tufft om ni ska försöka bo ihop i 6 månObestämd Jag hade den fantastiska turen att kunna flytta hem till min mamma för hon har ett stort hus, men sen fick jag ju naturligtvis vara med o dela på kostnaderna för huset som vi bott i ( han bodde kvar till o börja med) men det var det värt... Men ni har lägenhet, hyres? Vill du bo kvar i den eller kan du tänka dig o flytta? hur länge ska du plugga? Finns det möjlighet till studentboende? Ibland finns det ju studentboende anpassat för familjer oxå?
    Nej nu måste jag påbörja städrundan!!!! Återkommer lite senareFlört

• 6barnsmamman
    FörvånadMen barbamamma, stackare!!! O då menar jag naturligtvis dig o inte maken.... Nej självklart, har dom lyckats supa sig så full själv (vad är nöjet med det egentligen?????) så torkar man upp efter sig oxå!!!Skrikandes Usch vad tråkigt för dig, hoppas skallen värker på han idag......
    Vi åt oxå kräftor igår, men bara vi o brorsan o barnen så det var superlugnt, passar mig perfekt!! Jättegoda kräftor åt vi som vi dragit upp själva i tisdags kvällGlad Jättemysig kväll hade vi, jag var "eldvakt" när dom var ute o tömde burarna, tittade på elden o stjärnhimmeln ovanför, riktigt avkopplandeGlad Stora grabbarna var med en stund, sen längtade dom hem till datorerna, men Anton var med ut i båten o hade jättekul. Ida somnade vid halv åtta så hon låg i en av bilarna o sov.... Sambon kokade kräftorna dagen efter o kanongoda blev dom!!! Det måste vi göra om nästa år!
    Ain: vad fina kort!!! Jag hör ju till dom som inte har FB så jag är ju glad att du la in dom härFlört
    X-girl: hoppas Arvid blir bättre snart!! Förkylningstider nu, Ida har nyst o snorat lite idag, suck.....Får se vad det blir av det...
    Am zandra: hur är det med dig? tänker på dig!
  • 6barnsmamman

Korta kommentarer från mig igen, sorry....Flört
    Ain: wow, vilken häftig tårta!!! Jag har tänkt fuska jag till Idas födelsedag som snart kommer o köpa ett färdigt "tårtöverdrag" med musse pigg på, hon älskar musseGlad
    X-girl, hjälp vad bra det blir i hallen, vad nöjd man blir när man avklarat såna där projekt!! Toppen!
    Am zandra: "hang in there" !! Det kommer bättre tider!! Det är förbaskat tungt i början med både det rent praktiska o den psykiska delen, illa att magen ska krångla oxåRynkar på näsan Hoppas det löser sig med boendet i alla fall, finns det inga mindre privata bostadsbolag som hyr ut? Åtminstonne här är det ju hopplöst o få nått hos dom stora, då ska man ha köat läääänge för o få nått vettigt....
    Bara du kommer igång ordentligt med studierna ska du se att det går bra, du har ju mycket annat o tänka på just nu... Kram{#emotions_dlg.flower}

• 6barnsmamman
    7 michelingodingar skrev 2011-09-08 12:23:39 följande:
    evanor: visst heterdin dotter ida och harförkylningsastma??? så jag intetagit fel på nan o barn nu bara Skäms
    Skrattande Du har helt rätt!! Jag tycker absolut att du ska åka iväg till VC med honom så dom får lyssna på honom!! Innan Ida fick sin förkylningsastma konstaterad så hostade hon mycket o ofta, tyvärr tänkte jag aldrig själv på att koppla ihop det med astma, får inte själv den sortens hosta när jag blir dålig. Värst blir den när hon gått o lagt sig o direkt på morgonen. Men sen vid en riktig förkylning så hörde jag ju att det pep o då åkte jag iväg första gången, den läkaren ( VC) ville ju varken säga bu eller bä, utan det var när vi en annan gång fick åka in till jourhavande VC som dom direkt konstaterade att det var astma. Nu har vi ju inte riktigt hunnit lära oss hur Idas astma fungerar än o det verkar variera nått otroligt! I midsomras när vi fick åka akut nös hon ju några gånger dan innan o nästa dag var det akut!!! Nu sist när hon blev dålig så var hon först förkyld i en vecka, sen kom astman på slutklämmen i stället o då var hon dålig av den i en veckaRynkar på näsan Men vi klarar oss rätt bra ( hittills är väl bäst o säga....) med medicinerna vi har nu. Den jobbiga ansträngda hostan tex hör vi sällan, jätteskönt!
    Som sagt var, jag tycker ni gör en tur till VC!!!
  • 6barnsmamman
    SkålTjohoo vad härligt att det löser sig med bostadsbidrag!! Ibland är FK inte så tokiga alls!!! o ibland är dom helt hopplösa.... Härligt i alla fall, då ska du se att du kan slappna av lite sen om det löser sig med boendet. Vilken skön helg du verkar haft! Blir riktigt avundsjukFlört
    Här har jag en vecka med fullt upp framför mig, barnen är här o jag har bla två tandläkarbesök (till barnen) inbokade, ett samtal på skolan, dagis stänger tidigt en dag (hoppas storasyster kan hämta då...) Och som pricken över i så jobbar sambon kväll så honom kommer jag knappt att träffa på hela veckanRynkar på näsan Trist! Massor av saket att komma ihåg...Anton (9år) ska prova o åka buss hem ett par dagar oxå, så ska han på utflykt på tisdag o ha fika med sig o på fredag var det visst skoljoggen, 20 kr med (frivilligt, ingen katastrof om jag glömmer....) Egentligen har han scouter med men det tror jag vi får hoppa över med tanke på att sambon jobbar... Pust...Skrattande
    Glittrax: har alltid tyckt att babysång låter så mysigt, men har aldrig provat! Har ju öppna förskolan nära mig , det får dugaSkrattandeTråkigt med förkylning, stackars Meja! Ja låter andningen tung ska ni åka direkt, jag tänker ju inte RS utan astma förstås... Är det just när hon ätit som hon hostar o kräks, eller annars oxå? Ida har kräkts upp slem när hon haft problem med sin förkylningsastma.
    X-girl: jag planerar oxå för fullt inköpen på ullared, har redan en låååång lista
  • 6barnsmamman

Oj vad ni hinner skriva när man inte är här på ett tagSkrattande  Har haft fullt upp här ett tag, förra veckan var ju galet intensiv, men men så blir det ju ibland. Denna veckan är lugnare, tack o lov! Hemma på VAB idag, ev vattkoppor på gångObestämd Går för fullt på dagis o imorse hittade vi en prick/blåsa på hennes rygg som var mysko så hon fick bli hemma så får vi se, ingen jättetypisk vattenkoppsblåsa än så länge, vore nästan bättre om det blev det så man vet säkert om hon har haft det eller inte! Alla andra har haft så det är ju braGlad Lyckades äntligen få iväg min ansökan om graviditetspenning förra veckan oxå, har ju tungt jobb, hoppas jobba sista dagen den 13e oktober...Inte länge kvar!!
    Am zandra: tråkigt att det strular, blir bättre sen när allt är klart o ni har varsitt boende o så! Kämpa på!!! Bra att kunna få prata med kurator om hur du ska hantera barnen iom skilsmässan!!
    Ain: vad häftigt, men läskigt ( Skrattande ) med en intervju till!!!!
    Xgirl: åhhh, jag räknar ner dagarna nu, på onsdag drar jag o äldsta dottern till ullared, listan börjar bli lång nu....
    Barbamamma: härligt med lite ensamtidGlad O vad kul att du trivs med skolan o att det går bra!! Ibland blir jag oxå sugen på o plugga liteGlad

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)